Najbliższe szkolenia:
Szukaj
Homocreatore / Szkolenia / Power / Kwestionariusz Hogana Motywów, Wartości i Preferencji MVPI – Raport LEAD
Kwestionariusz Hogana Motywów, Wartości i Preferencji MVPI bazując na 80 latach badań i odkryć w obszarze wartości, daje obraz „wewnętrznej strony osobowości”, identyfikując to, co osoba badana chce robić w określonych sytuacjach, a także co wynika z jej tożsamości.
Wyniki – zwalidowane w ostatnich latach w ponad 100 organizacjach – wskazują, jaki typ zadań i środowiska pracy (także kultury organizacyjnej) będzie najbardziej motywujący dla badanej osoby. W rezultacie dowiadujemy się również jakie rzeczy sprawiają jej radość, w jakich okolicznościach będzie czuła się usatysfakcjonowana. Jeżeli mamy do czynienia z menedżerem, z pewnością kwestionariusz Hogana opisuje klimat, jaki będzie ta osoba jako lider kreować w zespole.
Badanie i raport z Kwestionariusza Hogana Motywów, Wartości i Preferencji MVPI (Motives, Values, Preferences Inventory), które tu opisujemy, to oczywiście jeden z trzech filarów systemu Hogana obok:
Wartości zwykle funkcjonują poza naszą świadomością i mają wpływ zarówno na myśli, jak i działania. Kwestionariusz Hogana pomaga zauważyć menedżerom obszary ich nieuświadomionej stronniczości, które w rezultacie mogą mieć negatywne skutki dla nich i dla organizacji. Dzieje się tak, ponieważ wartości stanowiąc filtry dla postrzeganych doświadczeń, tego, co jest pożądane, a co nie, co jest dobre, a co nie, mają wpływ na podejmowane decyzje – dotyczące pracowników, projektów, planów i strategii.
Kwestionariusz Hogana przede wszystkim umożliwia upewnienie się, że przewodnie wartości, które motywują nowo zatrudnioną osobę, są spójne z powszechnie przyjętymi w kulturze organizacyjnej danej firmy. Kultura organizacyjna zazwyczaj odzwierciedla wartości właścicieli, zarządu, jak również wyższej kadry menedżerskiej. Pracownicy dobrze się czują i efektywnie wykonują swoje obowiązki, kiedy otaczająca ich kultura jest zgodna z ich wartościami, a niepokoją się i frustrują, kiedy brakuje takiego dopasowania.
Wyniki badania MVPI mogą pomóc w diagnozie obszarów zgodności, jak również konfliktu w zespole i stanowić dobrą podstawę w procesach budowania zespołów. Dzięki badaniu można też przewidzieć, jak będzie funkcjonował nowy menedżer w relacji z zespołem lub, czy nowy pracownik się z nim zintegruje.
Badanie MVPI pokazuje, jaki styl przywództwa, jak również rodzaj środowiska pracy lider będzie kreować dla swoich podwładnych.
Raport z kwestionariusza MVPI pozwala oszacować stopień dopasowania pomiędzy wartościami danej osoby a motywatorami stosowanymi w organizacji. W efekcie daje także możliwość dopasowania specyficznie – w stosunku do określonego typu stanowisk. Ludzie z niskimi wynikami w skali Finanse nie są np. specjalnie podatni na bodźce finansowe. Osoba z wysoką potrzebą Władzy będzie skuteczniej zmotywowana, gdy ma możliwość doprowadzania spraw do końca i wyróżnienia się ze swoimi osiągnięciami w organizacji, podczas gdy osoby z niską potrzebą Władzy są mało wrażliwe na tego typu czynniki.
Struktura wartości wpływa na rodzaj działalności, w którym ludzie się czują dobrze lub źle, np.:
Kwestionariusz Hogana jest szczególnie skuteczny w przewidywaniu zarówno sukcesu zawodowego jak i satysfakcji z pracy.
Badanie składające się z 200 pytań jest przeprowadzane online, czas wypełniania to ok. 15-20 min. a wyniki wraz z raportem są dostępne zaraz po wypełnieniu.
1. Rozpoznawalność, aprobata, pochwała oraz potrzeba bycia popularnym
2. Władza, sukces, osiągnięcia oraz współzawodnictwo
3. Hedonizm, orientacja na zabawę, przyjemność oraz korzystanie z uciech
4. Altruizm, chęć pomagania innym, przyczyniania się do rozwoju lepszego społeczeństwa, opiekowania się innymi
5. Przynależność, pragnienie bycia w grupie i czerpanie przyjemności z relacji międzyludzkich
6. Tradycja, historia, duchowość, kultywowanie obrządków oraz konserwatywne wartości
7. Bezpieczeństwo, pewność, przewidywalność, porządek i poczucie kontroli nad własnym życiem
8. Finanse, przedsiębiorczość, handel, sprawy związane z biznesem oraz pieniądze
9. Estetyka, sztuka, literatura, muzyka, nauki humanistyczne, kultura
10. Nauka, wiedza, ciekawość, entuzjazm dla technologii
Konsultant i certyfikowany doradca metod badania potencjału oraz wsparcia procesów HR z wykorzystaniem narzędzi: DISC D3, FRIS, THOMAS i HOGAN.
Ma ogromne doświadczenie w tej pracy, ponieważ zajmuje się stosowaniem tego typu narzędzi, analizą i doradztwem zarówno dla osób indywidualnych jak i zespołów oraz wdrażaniem metod wspierających zarządzanie ludźmi w organizacji od kilkunastu lat… ⇒ więcej
Możesz zamówić więcej niż jedno badanie – nie ma ograniczenia w liczbie zakupionych tą drogą testów. Testy kupujesz za pomocą czerwonego przycisku: „Dodaj do koszyka”. Możesz tam wybrać opcję płatności przede wszystkim za pomocą PayU lub przelewu.
Jeżeli potrzebujesz – oczywiście wystawimy i prześlemy Ci fakturę proforma a po dokonaniu płatności fakturę VAT.
Jeżeli kupujesz komplet badań (HPI + HDS +MVPI) dla jednej osoby z tej samej serii INSIGHT lub LEAD, to otrzymujesz specjalny rabat – wejdź wtedy w celu zakupu na wybraną stronę:
W ciągu 1 doby od wpływu na konto kwoty związanej z dokonaniem zakupu (liczonej w dni robocze) kontaktujemy się z Tobą i na podany adres skrzynki mailowej przesyłamy do Twojej dyspozycji, lub – przy zakupie większej liczby testów – wskazanym osobom badanym link wraz z zaproszeniem i instrukcją wypełniania do platformy testowej.
Po wykonaniu przez osobę badaną testu w ciągu następnego dnia roboczego przesyłamy jej mailem raport z wynikami.
W ramach ceny podanej na tej stronie mieści się dostęp do testu on-line, przesłanie raportu w formie elektronicznej, a także konsultacja z certyfikowanym doradcą (F2F możliwe w naszej siedzibie w Warszawie, telefonicznie lub za pośrednictwem platform LiveWebinar, itp.) trwająca 1 godz.
Badania i raporty Hogana są dostępne w 43 językach, w tym oczywiście po polsku i po angielsku.
1. Seria HoganDEVELOP (w tym raporty z badań HPI Kariera, MVPI Kompas) to krótkie i przejrzyste 6-8 stronicowe raporty zawierające graficzne przedstawienie skal, ich definicje oraz opis uzyskanych przez osobę badaną wyników. Raporty mają na celu zwiększenie świadomości osoby badanej w celu lepszego ukierunkowania jej kariery.
2. Seria raportów HoganINSIGHT (w tym raporty z badań HPI Insight, HDS Insight, MVPI Insight) są szczególnie przydatne dla średnich szczebli menedżerskich. To 15-stronicowe raporty zawierające nie tylko graficzne przedstawienie skal, ich definicje oraz opis uzyskanych przez osobę badaną wyników (jak w pkt.1.). Zawiera również wnioski co do możliwych zachowań i prawdopodobnych reakcji otoczenia. Jest to także zestaw pytań, pogłębiających zrozumienie wyników i ułatwiających budowanie planów działań korygujących lub rozwojowych dla tej osoby.
3. Seria raportów HoganLEAD (w tym raporty z badań HPI LEAD, HDS LEAD, MVPI LEAD), to 17-18 stronicowe raporty służące liderom do pełnego zrozumienia ich potencjałów i wyzwań przed nimi stojących. Zawierają – oprócz elementów uwzględnionych w raportach DEVELOP i INSIGHT – również głęboki opis osoby w kontekście pełnienia przez nią funkcji menedżerskich wraz z analizą kompetencyjną, rekomendacjami oraz wskazówkami rozwojowymi. Pomagają przywódcom uświadomić sobie, co należy zrobić, aby usprawnić zarządzanie dzięki wykorzystaniu badań psychometrycznych odróżniających liderów odnoszących sukcesy od liderów ponoszących porażki.
Korzystając z witryny internetowej HomoCreatore.pl akceptujesz Politykę Cookies zawartą na tej stronie. Nie zmieniając ustawień przeglądarki internetowej (np. poprzez zablokowanie Plików Cookie), wyrażasz zgodę na umieszczanie danych w twoim urządzeniu.
Pliki Cookie z witryny internetowej HomoCreatore.pl wykorzystywane są w celach statystycznych oraz do zapewnienia odpowiedniej wersji serwisu.