Trening menedżerski – motywacja i zarządzanie zespołem
jak budować zaangażowanie, prowadzić trudne rozmowy i przekazywać feedback
Prowadzący szkolenie
Anna Podgórska
Założycielka i CEO Homo Creatore, menedżer i trener biznesu, wykładowca na studiach podyplomowych Executive MBA ALK, certyfikowany doradca metod badania potencjału ludzi i zespołów: DISC D3, FRIS i HOGAN.
Zobacz więcej- Jako twórca strategii programowej znanej i cenionej i na rynku polskim firmy szkoleniowej, a także trener biznesu z kilkunastoletnim doświadczeniem jak mało kto zna od podszewki mechanizmy zarządzania, motywowania i komunikacji między ludźmi
- Posiada niezwykle bogate doświadczenie zawodowe jako specjalista, menedżer, wykładowca na studiach MBA w ALK i dyrektor (zarówno w biznesie od małych firm po największe korporacje finansowe, jak i kierownictwo jednostek samorządowych) oraz erudycyjną wiedzę, które potrafi przekazać w sposób łatwy, zrozumiały i z humorem
- Prowadząc szkolenie w niezwykle zaangażowany sposób, płynnie wiąże wiedzę teoretyczną z praktycznymi umiejętnościami, a także z przykładami z życia uczestników i ich organizacji, czyniąc dla nich najtrudniejsze kwestie ciekawymi i zrozumiałymi
Opinie o szkoleniu
Trenerka bardzo dobrze zorganizowana, pełna energii i humoru, wprowadza dużo pozytywnej atmosfery
Bardzo dobrze przygotowana merytorycznie, bardzo dobra organizacja szkolenia
Szkolenie bardzo ciekawe, pogłębiające wiedzę, przydatne do rozwoju zawodowego jak i w życiu codziennym!
Bardzo kontaktowa osoba, świetnie dobrana charakterem do tematu szkolenia, ogromna wiedza i umiejętność przekazywania informacji
Program
1. Motywacja jako klucz do osiągania sukcesów w praktyce, czyli co naprawdę działa motywująco – na tropie prawd i mitów:
- jakie są rodzaje motywacji i co z tego wynika dla praktyki menedżerskiej
- zrozumienie ludzkiej natury podstawą skutecznej motywacji
- strach i rywalizacja w zarządzaniu ludźmi a system motywacyjny
- siła różnych typów potrzeb i neutralizacja występujących pomiędzy nimi napięć
- prawdy i mity teorii potrzeb, czyli co zostało z A. Maslowa
- pieniądze a motywacja, czyli jak skutecznie motywować bez pieniędzy i jak niewłaściwie dawane pieniądze demotywują
- motywacja w rękach szefa, czyli czynniki motywujące i demotywujące w krótkim i długim okresie (dwuczynnikowy model motywacji F. Herzberga w praktyce)
- skąd się bierze i jak wpływa na zachowania pracowników satysfakcja z pracy
- jak dotrzeć do entuzjazmu, zaangażowania i kreatywności pracowników – reguły postępu wg Teresy Amabile i Stevena Kramera
- współczesne wyzwania motywacji pracowników, czyli zmierzch motywacji 2.0 na rzecz MOTYWACJI 3.0 (Richard M. Ryan i Edward L. Deci)
- podejście Job Crafting, czyli jak uzyskać zaangażowanie i efektywność pracowników na każdym stanowisku pracy
2. Jak skutecznie dopasować motywację i komunikaty do typu pracownika – na podstawie METODY DISC D3™:
- sposoby wykorzystania w zarządzaniu zespołem metod oceny potencjału i osobowości pracowników, a także ról zespołowych, wartości i bazowych przekonań
- wnioski wynikające z różnic w poszczególnych typach zachowania dotyczące: rodzajów motywacji, sposobów zachowania, komunikowania się i wchodzenia w relacje interpersonalne
- określenie profilu zachowań, podejścia do roli w zespole, wartości i przekonań szefa i pracownika jako skuteczne narzędzie zwiększające samoświadomość i umożliwiające dopasowanie metod wpływu szefa do preferencji podwładnego
3. Budowanie wizerunku i autorytetu szefa, czyli jak pozytywnie wpływać na zaangażowanie i efektywność zespołu:
- samospełniająca się przepowiednia, czyli praktyczne działanie Efektu Pigmaliona i Efektu Golema
- styl kierowania X kontra Y wg D. McGregora, czyli co może wyniknąć z tego, że „szef ma zawsze rację”
- rola szefa w budowaniu struktury komunikowania się grupy
- rozpoznanie dominującego stylu kierowania w organizacji – określenie głównych czynników motywacyjnych w systemie i prognoza zachowań pracowników
- jak stosować Zasadę Rosenthala & Jacobson do zwiększania efektywności i zaangażowania pracowników
4. Jak weryfikować pracę i motywująco przekazywać informację zwrotną nawet w sytuacji krytyki (czyli jak krytykować konstruktywnie):
- tworzenie pozytywnego informacyjnego sprzężenia zwrotnego
- pochwała i krytyka – jak je przekazywać by działały motywująco
- kara i wina kontra odpowiedzialność i zaangażowanie
- jak działania szefa mogą poprawiać lub pogarszać stopień świadomości, samodzielności i odpowiedzialności pracowników
5. Nowe – motywujące – podejście do systemu ocen okresowych:
- dysfunkcje tradycyjnych systemów ocen okresowych
- mechanizmy demotywacyjne występujące podczas realizacji procesu ocen okresowych w organizacjach
- w kierunku nowoczesnego – motywującego – podejścia, czyli system diagnozy pracowniczej w działaniu
6. Budowanie indywidualnych programów zastosowania wiedzy z treningu menedżerskiego.
Warunki
W CENIE SĄ ZAWARTE:
- podstawowe badanie DISC D3™ i indywidualny raport dla każdego uczestnika
- udział w 2-dniowym szkoleniu prowadzonym przez naszego trenera – eksperta
- przedszkoleniowa ankieta badająca potrzeby uczestników, a także istotne dla nich sytuacje – do przerobienia w trakcie szkolenia
- materiały merytoryczne i piśmiennicze
- ozdobny dyplom
- lista literatury dodatkowej
- poszkoleniowy e-mentoring z trenerem i weryfikacja zadania wdrożeniowego
- prawo do nielimitowanego powtarzania tego szkolenia przez uczestnika w ramach follow-up za kwotę tylko 100 zł netto
- catering: kawy, herbaty, woda, owoce sezonowe, ciasteczka
- lunch: 2 dania, kilka zestawów do wyboru – w tym wersje wegetariańskie
MIEJSCE:
Sala w Warszawie, dokładne miejsce zostanie podane uczestnikom przed szkoleniem.
SZCZEGÓŁOWE ZASADY UCZESTNICTWA – czytaj więcej
Materiały do pobrania
Kartę zgłoszenia na szkolenie należy wydrukować, uzupełnić, podpisać w dwóch miejscach.
Następnie prosimy odesłać zeskanowaną kartę w wersji .pdf na adres e-mail: biuro@homocreatore.pl
Karta zgłoszenia na szkolenie otwarte - wersja do wydruku