Zarządzanie przez wartości buduje siłę i skuteczność zespołu, aktywizując poczucia przynależności, a także odpowiedzialności jego członków
Zarządzanie przez wartości stanowi proces, nie jest czymś, co można jednorazowo „wprowadzić”, lub zadekretować, to jest pewna filozofia działania, którą trzeba stosować w całej organizacji, od zarządu począwszy.
Szkolenie pokazuje, jak praktycznie doskonalić ten proces, w którym przenikają się sfery: komunikacji, emocji, postaw i wartości.
Jeżeli do tego tematu potrzebujesz szkolenia:
ZAMKNIĘTEGO dla Twojego zespołu lub firmy
INDYWIDUALNEGO dla jednej osoby
prowadzonego w formie ON-LINE lub w połączeniu on-line ze szkoleniem stacjonarnym
Korzyści dla uczestników szkolenia – Zarządzanie przez wartości:
1. Rozwiną umiejętności KOMUNIKACJI i NEGOCJACJI – również w trudnych sytuacjach:
Rozwinie się świadomość, wiedza, a także umiejętności komunikacyjne uczestników dotyczące różnic w sposobach komunikacji i wymiarów komunikowania się zależnych od intencji i filtrów nadawców, a także odbiorców
Poznają tajniki skutecznej komunikacji (jasno, jednoznacznie, pozytywnie dla 2. strony, z kilku pozycji percepcyjnych)
Nauczą się komunikacji dochodzącej do potrzeb i interesów zaangażowanych stron zamiast – od strony zewnętrznych sztywnych stanowisk
2. Poznają sposoby określania WARTOŚCI organizacji i wartości osobistych, a także przechodzenia procesu operacjonalizacji wartości – do poziomu konkretnych zachowań:
Dowiedzą się, skąd się biorą kryteria podejmowania decyzji, motywacje i wartości
Odkryją ważne w codziennej pracy wartości osobiste członków zespołu
Poznają sposoby rozmawiania z szacunkiem o różnicach wartości między ludźmi
Zbudują Mapy Wartości (organizacji i zespołu)
Określą swoje Reguły Wartości, czyli sposoby przechodzenia od wartości do zachowań
3. Nauczą się zasad KONSTRUKTYWNEJ WSPÓŁPRACY OPARTEJ NA WARTOŚCIACH:
Poznają i zrozumieją zasady konstruktywnej komunikacji nastawionej na współpracę z uwzględnieniem asertywności wzbogaconej elementami Komunikacji Bez Przemocy wg M. Rosenberga – NVC
Przejdą ćwiczenia ze stosowania skutecznych narzędzi, które ułatwiają jasną komunikację nastawioną na współpracę i zachowanie równowagi emocjonalnej po obu stronach rozmowy w sytuacjach, np.: proszenia, odmawiania, stawiania granic, negocjowania warunków, czyli komunikowania się w sytuacji różnic interesów, złości, roszczeń i zastrzeżeń z 2. strony, jak też zachęcania do współpracy nieprzekonanych do niej partnerów
Pogłębią umiejętności udzielania konstruktywnych informacji zwrotnych (ocen, opinii) – zarówno w sytuacji krytyki jak i pochwały
Nauczą się lepiej współpracować, traktując RÓŻNORODNOŚĆ cechującą członków zespołu (ze względu na płeć, wiek, wykształcenie, pochodzenie, itp.) jako zasoby, a nie słabości
Ekspertka zarządzania, myślenia krytycznego w podejściu systemowym i skuteczności osobistej, CEO Homo Creatore. Posiada ponad 20 lat praktyki menedżerskiej, trenerskiej i doradczej, które przekłada na sukcesy swoich klientów.
Mając doświadczenie jako wykładowczyni na studiach Executive MBA na ALK i posiadając certyfikaty DISC D3, FRIS i HOGAN, pomaga optymalnie wykorzystać potencjał ludzi i zespołów.
1 Komunikacja i emocje, jako podstawa porozumienia lub zarzewie konfliktu:
Mechanizmy komunikacji w sprzężeniu zwrotnym z emocjami
Jak komunikować się świadomie i odzyskać kontrolę nad swoim wpływem na innych
Jakie czynniki wpływają na poziom skuteczności w komunikacji?
2. Konstruktywne podejście do nieporozumień i „złych intencji”:
Kwadrat von Thun’a, czyli jak zrozumieć i konstruktywnie poradzić sobie z określeniem intencji rozmówcy
Rozwój umiejętności dopasowywania sposobu nadawania komunikatów do okoliczności
3. Wartości organizacji i wartości osobiste, a także proces operacjonalizacji wartości:
Co to jest i skąd się bierze: emocje, motywacje, wartości, kryteria podejmowania decyzji – jak pracuje Umysł
Wartości – istota pojęć – tworzenie siły napędowej do realizacji celów
Odkrywanie wartości osobistych członków zespołu
Jak rozmawiać z szacunkiem o różnicach wartości między ludźmi
Rola uświadomionych i zintegrowanych wartości w codziennej pracy zespołu, czy firmy
Budowanie Map Wartości (osobistych, organizacji i zespołu)
Reguły Wartości, czyli jak przechodzić od wartości do codziennych zachowań, a także budować reguły wzmacniające a unikać reguł obezwładniających
4. Budowanie zdrowych relacji z wykorzystaniem asertywności, czyli, a nie tylko „sztuka odmawiania”:
Ile prawdy a ile mitu jest w popularnych ujęciach asertywności
Skuteczność strategii asertywnej w trudnych sytuacjach
Czym się różni asertywność od agresji i manipulacji i czy można „manipulować asertywnie”?
Podstawy negocjowania WIN-WIN, czyli czym się różni KONSENSUS od KOMPROMISU?
5. Komunikacja konstruktywna w działaniu, czyli skuteczne narzędzia komunikacji w budowaniu współpracy:
Z czego budujemy swoje komunikaty i jakie efekty przynosi nam rozpoznanie i właściwe stosowanie poszczególnych elementów konstrukcyjnych: faktów, opinii (ocen) i osądów
Rozpoznawanie komunikatów nie-konstruktywnych i ich zamiana na konstruktywne podstawy obrony przed manipulacją i presją psychiczną
Nauka aktywnego słuchania i parafrazy w codziennej komunikacji
Jak pytać, żeby dowiedzieć się jak najwięcej o potrzebach, wartościach i interesach 2. strony?
Wyrażanie swoich opinii, potrzeb i wartości w sposób konstruktywny
Trening nowych sposobów komunikowania się bazujący na sytuacjach realnie doświadczanych przez uczestników
Konstruktywne podejście do potrzeb, interesów i wartości, czyli proszenie i odmawianie
Osiąganie konsensusu w sytuacji różnic interesów, czyli rozmowy konstruktywne o trudnych sprawach: (komunikat od JA, wyrażanie empatycznego zrozumienia, elementy komunikacji bez przemocy – NVC, pozycje percepcyjne)
6. Udzielanie konstruktywnych informacji zwrotnych:
Analiza zagrożeń płynących z nieumiejętnego udzielania informacji zwrotnych
Zasady stosowania konstruktywnej krytyki w procesie współpracy
Model konstruktywnej pochwały, czyli waga udzielania pozytywnych wzmocnień we współpracy zespołowej
Trening stosowania narzędzi komunikacyjnych bazujący na sytuacjach realnie doświadczanych przez uczestników
7. Budowanie przez uczestników i omawianie indywidualnych planów wdrożenia wiedzy i umiejętności ze szkolenia w życie, a także wnioski