Asertywność w działaniu, czyli jak rozmawiać w trudnych sytuacjach

stawiać granice i osiągać swoje cele, utrzymując dobrą współpracę z otoczeniem

SKU: 2001911153 Kategoria:

Asertywność to nie tylko sztuka mówienia NIE, ponieważ możesz zyskać znacznie więcej!

Zastanawiasz się, jak stawiać granice i budować zdrowe relacje, a w związku z tym osiągać cele i dbać o swoje interesy, a jednocześnie uwolnić się od poczucia winy i frustracji?

Interesujesz się „samoobroną psychiczną”, a dodatkowo tym, jak ochronić się przed presją, agresją słowną, czy manipulacją? Jesteś ekspertką / ekspertem w jakieś dziedzinie a cierpisz z powodu braku pewności siebie i „syndromu oszusta / oszustki”?

Odpowiedzi na swoje pytania, skuteczne metody, a także sprawdzone narzędzia znajdziesz na tym szkoleniu!

Asertywność to z pewnością najlepszy sposób reakcji w sytuacjach związanych z agresywną presją i manipulacją wywieraną na Ciebie. Daj sobie szansę i naucz się dbać o swoje granice z szacunkiem dla innych. Uwolnij się od poczucia winy, asertywnie broniąc swoich granic i w rezultacie rozmawiaj bez stresu w trudnych sytuacjach.

Dostępna jest wersja on-line => 1 dzień

Co wyróżnia nasze szkolenie z asertywności?

  • 20 lat wnikliwej analizy tysięcy uczestników i setek firm, a także praktyk menedżerskich dających mierzalną poprawę funkcjonowania zespołów -> to najlepsza rekomendacja tego szkolenia.
  • Program szkolenia zawiera odpowiedzi na pytania dotyczące skutecznej komunikacji, dając Ci narzędzia, metody, a przede wszystkim instrukcję porozumiewania się bez poczucia winy w odpowiedzi na agresję i manipulację.

Asertywność – poza odmawianiem bez poczucia winy – to przede wszystkim zbudowanie w sobie odpowiedniej postawy, odwagi i otwartości w podejściu do ludzi w czym pomaga zestaw praktycznych metod i narzędzi.

Możesz ochronić się przed presją psychiczną i manipulacją, a także budować relacje i współpracę z otoczeniem, oparte na zdrowych zasadach. Dlatego na tym szkoleniu poznasz asertywność w praktycznym zastosowaniu w biznesie oraz w życiu prywatnym.

Asertywność w działaniu jest dla Ciebie jeśli:

  • Poszukujesz większej skuteczności, poczucia bezpieczeństwa, a także sensu w relacjach.
  • Chcesz podnieść swoją pewność siebie i uwolnić się od osłabiającego poczucia winy oraz nadmiernej odpowiedzialności.
  • Szukasz odpowiedzi na pytanie, jak zadbać o swoje granice zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym na wielu płaszczyznach.

Korzyści ze szkolenia, czyli co możesz osiągnąć dzięki asertywności:

  • Nauczysz się posługiwania zestawem kluczowych narzędzi, a dzięki temu przekazywanie informacji oraz odbieranie krytyki stanie się proste
  • Poznasz zasady komunikacji niezbędne dla profesjonalistów współpracujących z różnymi ludźmi
  • Podniesiesz swoje umiejętności porozumiewania się w najtrudniejszych sytuacjach, w których występuje duże prawdopodobieństwo narażenia na presję, odmowę i stres. Jest to bez wątpienia ważne na stanowiskach menedżerskich, przy zarządzaniu projektami, w negocjacjach, windykacji lub sprzedaży
  • Boisz się podejmować ryzyko konfrontacji i odpuszczasz? Dowiesz się, jak zyskać wewnętrzny spokój i pewność, a także zdemaskować agresję lub manipulację stosowaną przez innych
  • Rozprawisz się z osłabiającymi Cię przekonaniami związanymi z Syndromem Oszusta
  • Nauczysz się reagować asertywnie, a w związku z tym zwiększysz swoją odporność na stres
  • Wydaje Ci się, że w pracy zachowujesz się asertywnie, a inni odbierają Cię, jako osobę zaborczą, która odmawia pomocy i wsparcia? To szkolenie odpowiada także na Twoje potrzeby, ponieważ nauczysz się, jak odmawiać i prosić w sposób konstruktywny – budujący współpracę – a więc bez poczucia winy!

Wzmocnij swoją odwagę i poczucie wartości, nie poddawaj się szantażowi emocjonalnemu:

  • Naucz się stanowczo i jednocześnie uprzejmie wyrażać swoje uczucia, postawy, a także opinie
  • Precyzyjniej oceniaj problemy, ludzi i relacje, aby dobrać do nich swoje właściwe zachowania
  • Nie bój się konfrontacji i poznaj sposoby, które w rezultacie zmniejszą odczucia niepokoju, że Twoje opinie zostaną krytycznie ocenione przez innych
  • Uwolnij się od potrzeby bycia osobą akceptowaną, lubianą i chwaloną przez wszystkich
  • Właściwie i bez paraliżującego poczucia winy zadbaj o interesy – zarówno swoje, jak i reprezentowanej przez Ciebie organizacji
  • Zwiększ swoje umiejętności aktywnego i stanowczego działania bez poddawania się emocjonalnym naciskom

Buduj dobre relacje i negocjuj asertywnie win-win:

  • Konstruktywnie rozbrajaj swoją, a przede wszystkim cudzą agresję
  • Rozpoznawaj manipulację i skuteczniej na nią reaguj
  • Dlaczego nie należy „chodzić na kompromisy”? Poznaj różnicę między konsensusem a kompromisem
  • Co jest faktem, obserwacją, opinią i osądem? Poznaj istotę osądów i dowiedz się, jak je rozpoznawać, a na koniec rozbrajać ich podstępną moc
  • Naucz się konstruktywnego przekazywania informacji zwrotne, a w związku z tym, reagowania na nią z szacunkiem do innych osób
  • Jak wydawać prośby i polecenia? Dowiedz się, jak asertywność zastosować w proszeniu i wydawaniu poleceń, a także jak konstruktywnie poradzić sobie z odmową. W rezultacie poprawi się jakość i trwałość Twoich relacji z innymi ludźmi

Prowadzący szkolenie

Anna Podgórska

Założycielka i CEO Homo Creatore, menedżer i trener biznesu, wykładowca na studiach podyplomowych Executive MBA ALK, certyfikowany doradca metod badania potencjału ludzi i zespołów: DISC D3, FRIS i HOGAN.

Zobacz więcej

Anna Podgórska

  • Jako twórca strategii programowej znanej i cenionej i na rynku polskim firmy szkoleniowej, a także trener biznesu z kilkunastoletnim doświadczeniem jak mało kto zna od podszewki mechanizmy komunikacji między ludźmi, motywowania i zarządzania.
  • Opracowała  autorski program szkoleniowy z asertywności uwzględniający odkrycia psychologii współczesnej, poziom aktualnego rozwoju relacji społecznych i praktykę kultury organizacyjnej, a także dokonania nurtu Komunikacji Bez Przemocy M. Rosenberga
  • Posiada niezwykle bogate doświadczenie zawodowe przede wszystkim jako specjalista, menedżer, wykładowca komunikacji zaawansowanej na studiach MBA w ALK i dyrektor oraz erudycyjną wiedzę, które potrafi przekazać w sposób łatwy, zrozumiały i z humorem.
  • Prowadząc szkolenie w niezwykle zaangażowany sposób, płynnie wiąże wiedzę teoretyczną z praktycznymi umiejętnościami, a dodatkowo z przykładami z życia uczestników i ich organizacji, czyniąc dla nich najtrudniejsze kwestie ciekawymi i zrozumiałymi.

Opinie o szkoleniu

Szkolenie prowadzone w fantastyczny sposób, ciepła, miła atmosfera, profesjonalne przygotowanie, żartobliwy sposób prowadzenia skupiający uwagę słuchaczy

Duża wiedza i poczucie humoru trenerki, super osoba! Bardzo dobrze przygotowana (sypie przykładami, jak z rękawa)

Konkretnie, bardzo precyzyjnie, duża energia i zaangażowanie, uwaga trenerki skierowana na każdego uczestnika i jego problemy. Duża wartość to, że pracowaliśmy na przykładach każdego z uczestników, a nie "wymyślonych"

Szkolenie przeprowadzone bardzo ciekawie, wydawało mi się, że czas od 9 do 17, to zbyt długo i ostatnie godziny będą poza moją percepcją - tak nie było

Drugi raz mam szkolenie z Hanią - jak zwykle przygotowana, profesjonalna i sypiąca przykładami sytuacji i niesztampowych rozwiązań

Zrozumiałość przekazu, pozytywna energia, właściwa osoba na właściwym miejscu, łatwo i precyzyjnie przekazuje niezbędną wiedzę

Program

1. Komunikacja i emocje w asertywności, czyli na co możesz mieć więcej wpływu i jak to zrobić:

  • Mechanizmy komunikacji i ich sprzężenie zwrotne z EMOCJAMI
  • Jak komunikować się świadomie, odzyskać kontrolę i w rezultacie mieć zawsze wybór

2. Asertywność od podszewki, czyli budowanie zdrowych relacji, a nie tylko „sztuka odmawiania”:

  • Ile prawdy a ile mitu jest w popularnych ujęciach asertywności
  • Czym się różni asertywność od agresji i manipulacji
  • Czy można „manipulować asertywnie”?
  • Podstawy negocjowania WIN-WIN, czyli czym się różni KONSENSUS od KOMPROMISU?
  • PRAWA ASERTYWNOŚCI, czyli jak wyznaczać i dbać o swoje granice w relacji z innymi
  • szanse, możliwości i ograniczenia wynikające ze stosowania strategii asertywnej, a także strategii nieasertywnych

3. Konstruktywna komunikacja w asertywności – niezbędne elementy składowe:

  • Zasady ASERTYWNOŚCI
  • Z czego budujemy swoje komunikaty i jakie efekty przynosi nam rozpoznanie i właściwe stosowanie poszczególnych elementów konstrukcyjnych: Faktów, Opinii (Ocen) i Osądów
  • Rozpoznawanie komunikatów nie-konstruktywnych i ich zamiana na konstruktywne
    podstawy obrony przed manipulacją i presją psychiczną

4. Gry statusowe, „syndrom oszusta”, pozycja i władza w kontekście asertywności i pewności siebie:

  • Co to są gry statusowe i jaki jest ich związek z poczuciem pewności siebie
  • Jak zaznaczać wysoki status
  • Jak wygląda gra na niski status
  • Podnoszenie i obniżanie statusu swojego i innych
  • Syndrom oszusta – jak sobie z nim radzić
  • Podejście strategiczne i win-win w grach statusowych

5. Jak skutecznie chronić swoje prawa i interesy z poszanowaniem innych ludzi:

  • Różnice między ODMOWĄ nieasertywną a asertywną
  • Jak PROSIĆ i odmawiać asertywnie
  • Asertywność w wydawaniu i egzekwowaniu POLECEŃ
  • Jak asertywnie realizować swoje INTERESY
  • Możliwości wyboru zachowania w sytuacji otrzymania odmowy na prośbę

6. Poprawa relacji międzyludzkich – asertywna wymiana opinii i uczuć z ochroną przed presją i manipulacją:

  • Przyjmowanie OCEN negatywnych i pozytywnych
  • Reagowanie na różne formy KRYTYKI z atakiem psychicznym włącznie
  • Jak krytykować konstruktywnie
  • Umiejętności asertywnego chronienia siebie w sytuacji KONFLIKTOWEJ
  • Radzenie sobie z zachowaniami MANIPULACYJNYMI
  • Wyrażanie pozytywnych i negatywnych UCZUĆ i opinii
  • Jak radzić sobie z zakłopotaniem

7. Sztuka zwiększania skuteczności osobistej w relacjach:

  • Określenie typu relacji, w jakiej się znajdujemy
  • Strategie skutecznego prezentowania swoich potrzeb, wartości, interesów, opinii i przekonań
  • Asertywność w kontakcie z samym sobą – zwiększanie poczucia własnej wartości
  • Monolog wewnętrzny – autosabotaż lub pomoc w efektywnej realizacji celów

8. Panowanie nad emocjami i stresem w załatwianiu trudnych i konfliktowych spraw z innymi ludźmi:

  • Asertywna reakcja na poczucie krzywdy lub winy
  • Sposoby asertywnego wyrażania uczuć negatywnych, np. złości – KOMUNIKAT OD „JA”
  • Jak asertywnie dbać o swoje potrzeby, wartości i interesy lub interesy i wartości reprezentowanej organizacji
  • Asertywne negocjowanie rozwiązania problemu w sytuacji różnic z wykorzystaniem EMPATYCZNEGO ZROZUMIENIA drugiej strony
  • Specjalne zastosowania asertywności w różnych obszarach: kierowanie ludźmi, współpraca, windykacja, sprzedaż i obsługa klienta, negocjacje, relacje prywatne, itp.

Dla Kogo

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które chcą zwiększyć swoje umiejętności komunikacyjne i interpersonalne, lecz szczególnie niezbędne jest dla kadry kierowniczej, liderów zespołów, oraz osób współpracujących z innymi ludźmi w sytuacjach różnic interesów, które mogą być trudne dla którejś ze stron.

Udział w treningu bez wątpienia jest okazją do poznania i praktycznego zmierzenia się z bezpośrednim, uczciwym oraz stanowczym wyrażaniem swoich uczuć, postaw i opinii w sposób respektujący uczucia postawy, opinie i prawa drugiej osoby.

Warunki

W CENIE SĄ ZAWARTE:

  • udział w 2-dniowym szkoleniu prowadzonym przez naszego trenera – eksperta
  • przedszkoleniowa ankieta badająca potrzeby uczestników, a także istotne dla nich sytuacje – do przerobienia w trakcie szkolenia
  • materiały merytoryczne i piśmiennicze
  • ozdobny dyplom
  • lista literatury dodatkowej
  • poszkoleniowy e-mentoring z trenerem, a także weryfikacja zadania wdrożeniowego
  • prawo do nielimitowanego powtarzania tego szkolenia przez uczestnika w ramach follow-up za kwotę tylko 100 zł netto
  • catering: kawy, herbaty, woda, owoce sezonowe, ciasteczka
  • lunch: 2 dania, kilka zestawów do wyboru – w tym wersje wegetariańskie

MIEJSCE:

Sala w Warszawie – szczegóły zostaną podane uczestnikom przed szkoleniem.

ORIENTACYJNY PLAN DNIA SZKOLENIOWEGO:

  • 9.30 – 9.45 rejestracja uczestników
  • 9.45 – 10.00 catering przed szkoleniem
  • 10.00 – 11.45 część merytoryczna szkolenia
  • 11.45 – 12.00 catering: przerwa kawowa
  • 12.00 – 13.30 część merytoryczna szkolenia
  • 13.30 – 14.15 przerwa na lunch
  • 14.15 – 15.45 część merytoryczna szkolenia
  • 15.45 – 16.00  catering: przerwa kawowa
  • 16.000 – 17.30 część merytoryczna szkolenia

SZCZEGÓŁOWE ZASADY UCZESTNICTWA – czytaj więcej

Materiały do pobrania

Kartę zgłoszenia na szkolenie należy wydrukować, uzupełnić, podpisać w dwóch miejscach.

Następnie prosimy odesłać zeskanowaną kartę w wersji .pdf na adres e-mail: biuro@homocreatore.pl

Karta zgłoszenia na szkolenie otwarte - wersja do wydrukuAsertywność, czyli sztuka rozmawiania w trudnych sytuacjach - opis szkolenia w formacie .pdf do wydruku

Zgłoszenie

Wyczyść