ONLINE – Asertywność w praktyce i jak ją zastosować

jak rozmawiać w trudnych sytuacjach, dbając o relacje i współpracę z otoczeniem

SKU: 2001911153-1 Kategoria:

Asertywność to nie tylko sztuka mówienia NIE -> możesz zyskać znacznie więcej!

Zastanawiasz się, jak budować zdrowe relacje, osiągać cele i dbać o interesy bez poczucia winy i frustracji?

Asertywność to najlepszy sposób reakcji w sytuacjach związanych z agresywną presją i manipulacją wywieraną na Ciebie. Daj sobie szansę i naucz się dbać o swoje granice z szacunkiem dla innych. Uwolnij się od poczucia winy asertywnie broniąc swoich granic i rozmawiaj w trudnych sytuacjach bez stresu.

Jeżeli do tego tematu potrzebujesz:

⇒ szkolenia ZAMKNIĘTEGO dla Twojego zespołu lub firmy

⇒ szkolenia INDYWIDUALNEGO dla jednej osoby

⇒ szkolenia prowadzonego w połączeniu on-line ze szkoleniem stacjonarnym

Skontaktuj się z nami > dopasujemy specjalne rozwiązania dla Ciebie

 

Co wyróżnia nasze szkolenie z asertywności?

  • 20 lat wnikliwej analizy tysięcy uczestników i setek firm oraz praktyk menedżerskich dających mierzalną poprawę funkcjonowania zespołów -> to najlepsza rekomendacja tego szkolenia.
  • Program szkolenia zawiera odpowiedzi na wszystkie pytania dotyczące skutecznej komunikacji dając Ci narzędzia, metody oraz instrukcję porozumiewania się bez poczucia winy w odpowiedzi na agresję i manipulację.

Asertywność – poza odmawianiem bez poczucia winy – to zbudowanie w sobie odpowiedniej postawy, odwagi i otwartości w podejściu do ludzi w czym pomaga zestaw praktycznych metod i narzędzi.

Możesz ochronić się przed presją psychiczną i manipulacją  a także budować dobre relacje i współpracę z otoczeniem, oparte na zdrowych zasadach. Na szkoleniu poznasz asertywność w praktycznym zastosowaniu w biznesie oraz w życiu prywatnym.

Dla kogo jest to szkolenie?

Dla osób poszukujących większej skuteczności, poczucia bezpieczeństwa i sensu w relacjach! Szkolenie odpowie na pytanie, jak poprawić relacje w życiu prywatnym i zawodowym na wielu płaszczyznach.

Korzyści ze szkolenia, czyli co możesz osiągnąć:

  • Nauczysz się posługiwania zestawem kluczowych narzędzi a przekazywanie informacji oraz odbieranie krytyki stanie się proste
  • Poznasz zasady komunikacji niezbędne dla profesjonalistów współpracujących z różnymi ludźmi
  • Podniesiesz swoje umiejętności porozumiewania się w najtrudniejszych sytuacjach, w których występuje duże prawdopodobieństwo narażenia na presję, odmowę i stres. Jest to szczególnie ważne na stanowiskach menedżerskich, przy zarządzaniu projektami, w negocjacjach, windykacji lub sprzedaży
  • Boisz się podejmować ryzyko konfrontacji i odpuszczasz? Dowiesz się, jak zyskać wewnętrzny spokój i pewność oraz zdemaskować agresję lub manipulację stosowaną przez innych
  • Nauczysz się reagować asertywnie a zwiększysz swoją odporność na stres
  • Wydaje Ci się, że w pracy zachowujesz się asertywnie, a inni odbierają Cię, jako osobę zaborczą, która odmawia pomocy i wsparcia? To szkolenie odpowiada na Twoje potrzeby, ponieważ nauczysz się, jak odmawiać i prosić w sposób konstruktywny – budujący współpracę – a więc bez poczucia winy!

Wzmocnij swoją odwagę i poczucie wartości, nie poddawaj się szantażowi emocjonalnemu:

  • Naucz się stanowczo i jednocześnie uprzejmie wyrażać swoje uczucia, postawy  i opinie
  • Precyzyjniej oceniaj problemy, ludzi i relacje, aby dobrać do nich swoje właściwe zachowania
  • Nie bój się konfrontacji ? i poznaj sposoby na zmniejszanie odczucia niepokoju, że Twoje opinie zostaną krytycznie ocenione przez innych
  • Właściwie i bez paraliżującego poczucia winy zadbaj o interesy – zarówno swoje, jak i reprezentowanej przez Ciebie organizacji
  • Zwiększ swoje umiejętności aktywnego i stanowczego działania bez poddawania się emocjonalnym naciskom

Buduj dobre relacje i negocjuj asertywnie win-win:

  • Poznaj metodę Marshala Rosenberga (NVC – Komunikacja Bez Przemocy) i konstruktywnie rozbrajaj swoją i cudzą agresję
  • Rozpoznawaj manipulację i skuteczniej na nią reaguj
  • Dlaczego nie należy „chodzić na kompromisy”? Poznaj różnicę między konsensusem a kompromisem
  • Co jest faktem, obserwacją, opinią i osądem? Poznaj istotę osądów i dowiedz się, jak je rozpoznawać i rozbrajać ich podstępną moc
  • Naucz się konstruktywnego przekazywania informacji zwrotnej oraz reagowania na nią z szacunkiem do innych osób
  • Jak wydawać prośby i polecenia? Dowiedz się, jak asertywność zastosować w proszeniu i wydawaniu poleceń oraz jak konstruktywnie poradzić sobie z odmową a dzięki temu poprawi się jakość i trwałość Twoich relacji z innymi ludźmi
Zapytaj o rozwiązania dla Ciebie

Prowadzący szkolenie

Anna Podgórska

Założycielka i CEO Homo Creatore, menedżer i trener biznesu, wykładowca na studiach podyplomowych Executive MBA ALK, certyfikowany doradca metod badania potencjału ludzi i zespołów: DISC D3, FRIS i HOGAN.

Zobacz więcej
  • Jako twórca strategii programowej znanej i cenionej i na rynku polskim firmy szkoleniowej oraz trener biznesu z kilkunastoletnim doświadczeniem jak mało kto zna od podszewki mechanizmy komunikacji między ludźmi, motywowania i zarządzania.
  • Opracowała  autorski program szkoleniowy z asertywności uwzględniający odkrycia psychologii współczesnej, poziom aktualnego rozwoju relacji społecznych i praktykę kultury organizacyjnej oraz dokonania nurtu Komunikacji Bez Przemocy M. Rosenberga
  • Posiada niezwykle bogate doświadczenie zawodowe jako specjalista, menedżer, wykładowca komunikacji zaawansowanej na studiach MBA w ALK i dyrektor oraz erudycyjną wiedzę, które potrafi przekazać w sposób łatwy, zrozumiały i z humorem.
  • Prowadząc szkolenie w niezwykle zaangażowany sposób płynnie wiąże wiedzę teoretyczną z praktycznymi umiejętnościami oraz z przykładami z życia uczestników i ich organizacji, czyniąc dla nich najtrudniejsze kwestie ciekawymi i zrozumiałymi.

Opinie o szkoleniu

Szkolenie prowadzone w fantastyczny sposób, ciepła, miła atmosfera, profesjonalne przygotowanie, żartobliwy sposób prowadzenia skupiający uwagę słuchaczy

Duża wiedza i poczucie humoru trenerki, super osoba! Bardzo dobrze przygotowana (sypie przykładami, jak z rękawa)

Konkretnie, bardzo precyzyjnie, duża energia i zaangażowanie, uwaga trenerki skierowana na każdego uczestnika i jego problemy. Duża wartość to, że pracowaliśmy na przykładach każdego z uczestników a nie "wymyślonych"

Szkolenie przeprowadzone bardzo ciekawie, wydawało mi się że czas od 9 do 17, to zbyt długo i ostatnie godziny będą poza moją percepcją - tak nie było

Drugi raz mam szkolenie z Hanią - jak zwykle przygotowana, profesjonalna i sypiąca przykładami sytuacji i niesztampowych rozwiązań

Zrozumiałość przekazu, pozytywna energia, właściwa osoba na właściwym miejscu, łatwo i precyzyjnie przekazuje niezbędną wiedzę

Program

1. Asertywność od podszewki, czyli budowanie zdrowych relacji a nie tylko „sztuka odmawiania”:

  • ile prawdy a ile mitu jest w popularnych ujęciach asertywności
  • czym się różni asertywność od agresji i manipulacji
  • czy można „manipulować asertywnie”?
  • podstawy negocjowania WIN-WIN, czyli czym się różni KONSENSUS od KOMPROMISU?
  • PRAWA ASERTYWNOŚCI, czyli jak wyznaczać i dbać o swoje granice w relacji z innymi
  • szanse, możliwości i ograniczenia wynikające ze stosowania strategii asertywnej oraz strategii nieasertywnych

2. Konstruktywna komunikacja w asertywności – niezbędne elementy składowe:

  • 5 zasad ASERTYWNOŚCI 3.0
  • z czego budujemy swoje komunikaty i jakie efekty przynosi nam rozpoznanie i właściwe stosowanie poszczególnych elementów konstrukcyjnych: faktów, opinii (ocen) i osądów
  • rozpoznawanie komunikatów nie-konstruktywnych i ich zamiana na konstruktywne
    podstawy obrony przed manipulacją i presją psychiczną

3. Gry statusowe, władza, asertywność a poczucie pewności siebie

  • co to są gry statusowe i jaki jest ich związek z poczuciem pewności siebie
  • jak zaznaczać wysoki status
  • jak wygląda gra na niski status
  • podnoszenie i obniżanie statusu swojego i innych
  • podejście strategiczne i win-win w grach statusowych

4. Jak skutecznie chronić swoje prawa i interesy z poszanowaniem innych ludzi:

  • różnice między ODMOWĄ nieasertywną a asertywną
  • jak PROSIĆ i odmawiać asertywnie
  • asertywność w wydawaniu i egzekwowaniu POLECEŃ
  • jak asertywnie realizować swoje INTERESY
  • możliwości wyboru zachowania w sytuacji otrzymania odmowy na prośbę

5. Poprawa relacji międzyludzkich – asertywna wymiana opinii i uczuć:

  • przyjmowanie OCEN negatywnych i pozytywnych
  • reagowanie na różne formy KRYTYKI z atakiem psychicznym włącznie
  • jak krytykować konstruktywnie
  • umiejętności asertywnego chronienia siebie w sytuacji KONFLIKTOWEJ
  • radzenie sobie z zachowaniami MANIPULACYJNYMI
  • wyrażanie pozytywnych i negatywnych UCZUĆ i opinii
  • jak radzić sobie z zakłopotaniem

6. Sztuka zwiększania skuteczności osobistej w relacjach:

  • określenie typu relacji, w jakiej się znajdujemy
  • strategie skutecznego prezentowania swoich potrzeb, wartości, interesów, opinii i przekonań
  • asertywność w kontakcie z samym sobą – zwiększanie poczucia własnej wartości
  • monolog wewnętrzny – autosabotaż lub pomoc w efektywnej realizacji celów

7. Panowanie nad emocjami i stresem w załatwianiu trudnych i konfliktowych spraw z innymi ludźmi:

  • asertywna reakcja na poczucie krzywdy lub winy
  • sposoby asertywnego wyrażania uczuć negatywnych, np. złości – KOMUNIKAT OD „JA”
  • jak asertywnie dbać o swoje potrzeby, wartości i interesy lub interesy i wartości reprezentowanej organizacji
  • asertywne negocjowanie rozwiązania problemu w sytuacji różnic z wykorzystaniem EMPATYCZNEGO ZROZUMIENIA drugiej strony
Zadaj nam swoje pytania

Dla Kogo

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które chcą zwiększyć swoje umiejętności komunikacyjne i interpersonalne, lecz szczególnie niezbędne jest dla kadry kierowniczej, liderów zespołów oraz osób współpracujących z innymi ludźmi w sytuacjach różnic interesów, które mogą być trudne dla którejś ze stron.

Udział w treningu jest okazją do poznania i praktycznego zmierzenia się z bezpośrednim, uczciwym oraz stanowczym wyrażaniem swoich uczuć, postaw i opinii w sposób respektujący uczucia postawy, opinie i prawa drugiej osoby.

Warunki

W CENIE SZKOLENIA ONLINE SĄ ZAWARTE:

  • udział w 1-dniowym szkoleniu prowadzonym przez naszego trenera – eksperta w formie 4 bloków sesji online po 90 min. każda z przerwami między nimi trwającymi 2 x 15 min. oraz 1 x 30 min
  • przedszkoleniowa ankieta badająca potrzeby uczestników oraz istotne dla nich sytuacje – do przerobienia w trakcie szkolenia
  • materiały merytoryczne przesłane mailem lub udostępnione w trakcie szkolenia online
  • ozdobny dyplom przesłany mailem do samodzielnego wydruku
  • lista literatury dodatkowej
  • poszkoleniowy e-mentoring z trenerem i weryfikacja zadania wdrożeniowego

MIEJSCE:

  • Szkolenie online za pośrednictwem platformy webinarowej LiveWebinar.pl
  • Nie wymaga instalowania żadnych dodatkowych programów – wejście poprzez otrzymany przez uczestnika zabezpieczony link

Zgłoszenie

Wyczyść