Asertywność w działaniu – trening efektywnej komunikacji i współpracy

czyli budowanie zdrowych relacji, osiąganie celów i ochrona granic

Asertywność 3.0 – autorskie podejście, które jest podstawą tego treningu – to taki sposób komunikowania się, dzięki któremu możesz zadbać o realizację swoich celów w sytuacji różnic interesów, ochronić się przed potencjalną presją i manipulacją  a także budować dobre relacje i współpracę z otoczeniem, oparte na zdrowych zasadach.

Na szkoleniu poznasz asertywność w jej praktycznych zastosowaniach w biznesie oraz w życiu prywatnym.

To szkolenie należy do SYSTEMOWEGO PROGRAMU ROZWOJU!

  • nawet roczny cykl edukacyjny z warsztatem powtórzeniowym follow-up włącznie
  • uzgodnienie planu działań z HR/menedżerem uczestnika
  • indywidualne badanie potrzeb i case’y
  • zadania poszkoleniowe
  • stały kontakt z trenerem

SPRAWDŹ KORZYŚCI dla uczestników i organizacji!

Asertywność to nie tylko sztuka odmawiania!

Na treningu przekonasz się, jak zdobyć znacznie więcej umiejętności:

  • Nauczysz się posługiwania zestawem kluczowych narzędzi komunikacji niezbędnych dla profesjonalistów współpracujących z innymi ludźmi
  • Zwiększysz swoje umiejętności porozumiewania się w najtrudniejszych sytuacjach, w których występuje duże prawdopodobieństwo narażenia na presję, odmowę i stres (szczególnie ważne na stanowiskach menedżerskich, przy zarządzaniu projektami, w negocjacjach, windykacji lub sprzedaży)
  • Dowiesz się, jak zyskać wewnętrzny spokój i pewność oraz zdemaskować agresję lub manipulację stosowaną przez innych oraz będziesz wiedzieć, jak się w tych sytuacjach zachować
  • Poznasz sposoby na to, by uporządkować swoje relacje zawodowe i prywatne

Asertywność w formie dyskusji i ćwiczeń warsztatowych pomoże Ci we wzmocnieniu poczucia własnej wartości a co za tym idzie:

  • Nauczysz się stanowczo i jednocześnie uprzejmie wyrażać swoje uczucia, postawy  i opinie
  • Precyzyjniej ocenisz problemy, ludzi i relacje, aby dobrać do nich swoje właściwe zachowania
  • Poznasz sposoby na zmniejszanie odczucia niepokoju, że Twoje opinie zostaną krytycznie ocenione przez innych
  • Właściwie i bez paraliżującego poczucia winy zadbasz o interesy – zarówno swoje, jak i reprezentowanej przez Ciebie organizacji
  • Zwiększysz swoje umiejętności aktywnego i stanowczego działania

Nowocześnie rozumiana Asertywność 3.0, to także umiejętność budowania dobrych relacji i negocjowania na zasadach win-win:

  • Podstawą naszego treningu asertywności jest inspiracja metodą KOMUNIKACJI BEZ PRZEMOCY wg Marshala Rosenberga (NVC) w celu docieranie do prawdziwych interesów oraz potrzeb motywujących ludzi do zachowań agresywnych, czy manipulacyjnych. Dzięki temu można skuteczniej rozładować emocje stanowiące paliwo konfliktu i doprowadzić do porozumienia akceptowalnego przez obie strony
  • Poznasz istotę osądów i dowiesz się, jak je rozpoznawać i rozbrajać ich podstępną moc
  • Nauczysz się konstruktywnego przekazywania informacji zwrotnej z szacunkiem do innych osób
  • Dowiesz się, jak asertywność zastosować w proszeniu i wydawaniu poleceń oraz jak konstruktywnie poradzić sobie z odmową
  • Dzięki temu poprawi się jakość i trwałość Twoich relacji z innymi ludźmi

Dowiedz się więcej o zasadach ASERTYWNOŚCI 3.0 z  artykułu Anny Podgórskiej »

Asertywność w zespole projektowym, firmie i relacjach z klientami

Prowadzący szkolenie

Anna Podgórska

Założycielka i CEO Homo Creatore, menedżer, doradca i trener biznesu, wykładowca na studiach podyplomowych Executive MBA ALK

Zobacz więcej
  • Jako twórca strategii programowej znanej i cenionej i na rynku polskim firmy szkoleniowej oraz trener biznesu z kilkunastoletnim doświadczeniem jak mało kto zna od podszewki mechanizmy komunikacji między ludźmi, motywowania i zarządzania.
  • Opracowała  autorski program szkoleniowy z asertywności uwzględniający odkrycia psychologii współczesnej, poziom aktualnego rozwoju relacji społecznych i praktykę kultury organizacyjnej oraz dokonania nurtu Komunikacji Bez Przemocy M. Rosenberga
  • Posiada niezwykle bogate doświadczenie zawodowe jako specjalista, menedżer, wykładowca komunikacji zaawansowanej na studiach MBA w ALK i dyrektor oraz erudycyjną wiedzę, które potrafi przekazać w sposób łatwy, zrozumiały i z humorem.
  • Prowadząc szkolenie w niezwykle zaangażowany sposób płynnie wiąże wiedzę teoretyczną z praktycznymi umiejętnościami oraz z przykładami z życia uczestników i ich organizacji, czyniąc dla nich najtrudniejsze kwestie ciekawymi i zrozumiałymi.

Opinie o szkoleniu

szkolenie prowadzone w fantastyczny sposób, ciepła, miła atmosfera, profesjonalne przygotowanie, żartobliwy sposób prowadzenia skupiający uwagę słuchaczy

duża wiedza i poczucie humoru trenerki, super osoba! Bardzo dobrze przygotowana (sypie przykładami, jak z rękawa)

konkretnie, bardzo precyzyjnie, duża energia i zaangażowanie, uwaga skierowana na każdego uczestnika

szkolenie przeprowadzone bardzo ciekawie, wydawało mi się że czas od 9 do 17, to zbyt długo i ostatnie godziny będą poza moją percepcją - tak nie było

Drugi raz mam szkolenie z Hanią - jak zwykle przygotowana, profesjonalna i sypiąca przykładami sytuacji i niesztampowych rozwiązań

Zrozumiałość przekazu, pozytywna energia, właściwa osoba na właściwym miejscu, łatwo i precyzyjnie przekazuje niezbędną wiedzę

Program szkolenia

1. Komunikacja i emocje w asertywności, czyli na co możesz mieć więcej wpływu i jak to zrobić:

  • mechanizmy komunikacji i ich sprzężenie zwrotne z EMOCJAMI
  • jak komunikować się świadomie, odzyskać kontrolę i mieć zawsze wybór

2. Asertywność od podszewki, czyli budowanie zdrowych relacji a nie tylko „sztuka odmawiania”:

  • ile prawdy a ile mitu jest w popularnych ujęciach asertywności
  • czym się różni asertywność od agresji i manipulacji
  • czy można „manipulować asertywnie”?
  • podstawy negocjowania WIN-WIN, czyli czym się różni KONSENSUS od KOMPROMISU?
  • PRAWA ASERTYWNOŚCI, czyli jak wyznaczać i dbać o swoje granice w relacji z innymi
  • szanse, możliwości i ograniczenia wynikające ze stosowania strategii asertywnej oraz strategii nieasertywnych

3. Konstruktywna komunikacja w asertywności – niezbędne elementy składowe:

  • 5 zasad ASERTYWNOŚCI 3.0
  • z czego budujemy swoje komunikaty i jakie efekty przynosi nam rozpoznanie i właściwe stosowanie poszczególnych elementów konstrukcyjnych: faktów, opinii (ocen) i osądów
  • rozpoznawanie komunikatów nie-konstruktywnych i ich zamiana na konstruktywne
    podstawy obrony przed manipulacją i presją psychiczną

4. Jak skutecznie chronić swoje prawa i interesy z poszanowaniem innych ludzi:

  • różnice między ODMOWĄ nieasertywną a asertywną
  • jak PROSIĆ i odmawiać asertywnie
  • asertywność w wydawaniu i egzekwowaniu POLECEŃ
  • jak asertywnie realizować swoje INTERESY
  • możliwości wyboru zachowania w sytuacji otrzymania odmowy na prośbę

5. Poprawa relacji międzyludzkich – asertywna wymiana opinii i uczuć na bazie konstruktywnej KOMUNIKACJI BEZ PRZEMOCY:

  • przyjmowanie OCEN negatywnych i pozytywnych
  • reagowanie na różne formy KRYTYKI z atakiem psychicznym włącznie
  • jak krytykować konstruktywnie
  • umiejętności asertywnego chronienia siebie w sytuacji KONFLIKTOWEJ
  • radzenie sobie z zachowaniami MANIPULACYJNYMI
  • wyrażanie pozytywnych i negatywnych UCZUĆ i opinii
  • jak radzić sobie z zakłopotaniem
  • inspiracja KOMUNIKACJĄ BEZ PRZEMOCY wg Marshala Rosenberga (NVC)

6. Sztuka zwiększania skuteczności osobistej w relacjach:

  • określenie typu relacji, w jakiej się znajdujemy
  • strategie skutecznego prezentowania swoich potrzeb, wartości, interesów, opinii i przekonań
  • asertywność w kontakcie z samym sobą – zwiększanie poczucia własnej wartości
  • monolog wewnętrzny – autosabotaż lub pomoc w efektywnej realizacji celów

7. Panowanie nad emocjami i stresem w załatwianiu trudnych i konfliktowych spraw z innymi ludźmi:

  • asertywna reakcja na poczucie krzywdy lub winy
  • sposoby asertywnego wyrażania uczuć negatywnych, np. złości – KOMUNIKAT OD „JA”
  • jak asertywnie dbać o swoje potrzeby, wartości i interesy lub interesy i wartości reprezentowanej organizacji
  • asertywne negocjowanie rozwiązania problemu w sytuacji różnic z wykorzystaniem EMPATYCZNEGO ZROZUMIENIA drugiej strony
  • specjalne zastosowania asertywności w różnych obszarach: kierowanie ludźmi, współpraca, windykacja, sprzedaż i obsługa klienta, negocjacje, relacje prywatne, itp.

Grupa docelowa

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które chcą zwiększyć swoje umiejętności komunikacyjne i interpersonalne, lecz szczególnie niezbędne jest dla kadry kierowniczej, liderów zespołów oraz osób współpracujących z innymi ludźmi w sytuacjach różnic interesów, które mogą być trudne dla którejś ze stron .

Udział w treningu jest okazją do poznania i praktycznego zmierzenia się z bezpośrednim, uczciwym oraz stanowczym wyrażaniem swoich uczuć, postaw i opinii w sposób respektujący uczucia postawy, opinie i prawa drugiej osoby.

Warunki uczestnictwa »

  • Szkolenie odbywa się przy ul. Sejmikowej 4 w Warszawie (Anin)
  • Cena nie obejmuje zakwaterowania

Szczegółowe zasady uczestnictwa – czytaj więcej

Zgłoszenie

1493,00 

Wyczyść
Ilość osób:
osoba
Suma netto: