Menedżer – lider potrzebuje wiedzy, umiejętności i sprawdzonych narzędzi, aby wywierać motywujący wpływ na zespół

Niektóre sposoby działania i zastosowane w organizacji rozwiązania wpływają na ludzi pozytywnie, a inne frustrują, a także demotywują – nie zawsze jest jasne, które jak i dlaczego działają.

Intencje w większości przypadków szefowie mają dobre, lecz ze skutkami w krótszym a szczególnie w dłuższym okresie – różnie bywa.

Tego koniecznie trzeba się nauczyć, poznać mechanizmy powstawania motywacji i przyczyny – czasem nieoczywiste – frustracji. Wiedza zdobyta w trakcie Akademii, odpowiednio dobrane ćwiczenia i konsekwentna praca nad wdrożeniem dają doskonałe efekty.

Zapraszamy do naszej Akademii Menedżera 3.0.
Poznaj program II. sesji w najbliższej edycji i zarezerwuj miejsce ⇒

Program

1. Mechanizmy motywacji – potrzeby wewnętrzne i czynniki organizacyjne:

  • Co to jest „motywacja”, czyli jak można „zmotywować” kogoś do tego by zrobił to, o co nam chodzi
  • Siła wewnętrznych potrzeb – czyli ile prawdy a ile mitów jest we współczesnym podejściu do A. Maslowa
  • Jak w organizacji można zaspokajać poszczególne rodzaje potrzeb pracowników
  • Dwa typy czynników motywujących, czyli wnioski z modelu F. Herzberga dla współczesnych organizacji
  • Motywacja finansowa i niefinansowa, miejsce i rola czynników higienicznych
  • Różnica między zaangażowaniem w pracę a satysfakcją z miejsca pracy

2. Wpływ stylu kierowania menedżera na budowanie środowiska organizacyjnego motywującego lub demotywującego:

  • Jaka jest Twoja filozofia kierowania i wynikający z niej styl
  • Praktyczne efekty założeń menedżerów co do natury pracowników i siła mechanizmów psychologicznych samospełniającej się przepowiedni
  • Teoria X i teoria Y Douglasa McGregora i praktyczne efekty motywacyjne kultury organizacyjnej X, a także Y

3. Motywacja i motywowanie we współczesnych organizacjach: 

  • Mechanizmy motywacji wewnętrznej a motywacja zewnętrzna
  • Pieniądze i nagrody jako motywator czy też potencjalny demotywator?
  • Człowiek w nowoczesnej organizacji, czyli Teoria Samodeterminacji E. Deci’ego i R. Rayan’a (SDT) i model Motywacji 3.0 D.Pink’a
  • Dobre Relacje, Kompetencja i Autonomia – jak to rozumieć i jakimi metodami można zapewnić w organizacjach o różnym charakterze – ćwiczenia z praktyki uczestników Akademii
  • Zasada Pętli Postępów T. Schwartz’a w zarządzaniu energią współpracowników

4. Prawo reaktancji psychologicznej i zasady wzmacniania autonomii:

  • Co wynika z prawa oporu psychicznego dla kierowania ludźmi
  • Jak wzmacniać lub osłabiać poczucie autonomii i odpowiedzialności rozmówcy stosując różne sposoby komunikacji

5. Motywujące i demotywujące zasady wyrażania uznania i przekazywania pozytywnego feedback’u:

  • Dwa konkurujące zestawy przekonań na temat różnych aspektów potencjału człowieka: trwałość v. rozwój
  • Jak uodpornić się na porażki a także na sukcesy (!) i budować zdrową motywację
  • Wyniki badań zebrane C. Dweck w ramach Nowej Psychologii Sukcesu
  • Złuda „obiektywnego” oceniania, czyli rozpoznawanie kategorii komunikacyjnych: Fakty – Opinie – Oceny – Osądy
  • Jak można każdego zdemotywować w 3 sekundy i co robić, by konstruktywnie wyrażać uznanie

6. Nowoczesne podejście do budowania zaangażowania i poczucia sensu pracy:

  • Kiedy można się spodziewać proaktywności a kiedy reaktywności pracowników w działaniu, czyli co wynika z Teorii Zachowania Zasobów
  • Czynniki wpływające na współczesne organizacje determinujące zmianę form pracy i sposobów zarządzania:
    • Zmiany kulturowe, rozwój cywilizacyjny, technologiczny
    • Przemiany pokoleniowe
    • Zarządzanie różnorodnością w organizacji – konieczność i praktyka
  • Podejście Job Crafting jako sposób wdrażania w praktykę zasad Motywacji 3.0 w następujących możliwych formach:
    • Spójność wartości
    • Elastyczność zasobów ludzkich (HR Flexibility)
    • Autonomia
    • Pozytywne relacje
    • Pozytywne podejście w sytuacji porażek
    • Konstruktywne przekazywanie informacji zwrotnej

Zobacz program całej AKADEMII MENEDŻERA 3.0

Prowadzący szkolenie

Anna Podgórska

Założycielka i CEO Homo Creatore, menedżer i trener biznesu, wykładowca na studiach podyplomowych Executive MBA ALK, certyfikowany doradca metod badania potencjału ludzi i zespołów: DISC D3, FRIS i HOGAN.