Zaawansowana komunikacja menedżerska

Z ZASTOSOWANIEM NARZĘDZI COACHINGOWYCH,

czyli jak wspierać odpowiedzialność i zaangażowanie pracowników

SESJA SZKOLENIOWA II. AKADEMII MENEDŻERA 3.0

SKU: brak Kategoria: Tag:

Program:

1. Wyzwania związane ze stylem komunikowania się stojące przed menedżerami, którzy chcą być prawdziwymi liderami we współczesnych organizacjach:

  • Jak współczesne organizacje podchodzą do tematu motywacji i budowania zaangażowania pracowników – praktyki menedżerów.
  • Przemiany pokoleniowe (Baby Boomers – X – Y – Z) a struktura wartości i preferowany styl komunikacji w danym zespole pracowników
  • Co już wiesz o sobie i innych (o profilu osobowości i preferowanym stylu zarządzania) i w jaki sposób to może Ci pomóc we wspieraniu odpowiedzialności u pracowników
  • Mapa potencjałów nowoczesnego menedżera

2. Zaawansowana komunikacja menedżerska lidera jako klucz do wspierania odpowiedzialności i zaangażowania członków zespołu:

  • Style komunikacyjne w zarządzaniu w ramach struktur o charakterze hierarchicznym
  • Jak przejść z komunikacji nakazowej, bazującej na poleceniach do komunikacji uczestniczącej, wzmacniającej odpowiedzialność pracowników
  • W kierunku komunikacji opartej na empatycznym zrozumieniu, czyli Kodeks Nowoczesnego Menedżera
  • Model Komunikacji Angażującej – wykorzystanie wzorców coachingowych w pracy z zespołem i poszczególnymi jego członkami
  • Coaching zespołowy a coaching indywidualny – praktyki w organizacjach:
    • wspieranie w ramach codziennej  pracy
    • rozwiązywanie konfliktów
  • Komunikacja angażująca – na czym polega i jakie narzędzia wykorzystuje
  • Mity i złudzenia dotyczące coachingu
  • Coaching menedżerski – sytuacje, możliwości i ograniczenia wynikające z rodzaju relacji istniejącej między pracownikiem a szefem
  • Siła autentycznego (aktywnego) słuchania i pytań  w coachingu
  • Rola przekonań obu stron relacji w coachingu
  • 10 przykazań menedżera wykorzystującego narzędzia coacha

3. Jak budować porozumienie i relację z członkiem zespołu?

  • Budowanie zaufania: do samego siebie, do pracownika
  • Blokady komunikacyjne i sposoby ich neutralizacji
  • Słuchanie i poziomy słuchania
  • Techniki zadawania pytań budujących poczucie odpowiedzialności i zaangażowanie
  • Udzielanie informacji zwrotnej w technikach bazujących na coachingu menedżerskim
  • Jak lepiej zrozumieć drugą osobę, czyli o zmianie osobistej, oporze i radzeniu sobie z nim

4. Coaching menedżerski w praktyce:

  • Struktura rozmowy coachingowej
  • Modele rozmów coachingowych
  • Narzędzie wspierające w realizacji celu oraz poszukiwaniu rozwiązań w trudnej sytuacji – GROW w praktyce

5. W jaki sposób wykorzystać komunikację angażującą w codziennym zarządzaniu zespołem, czyli podejście coachingowe w różnych sytuacjach:

  • w procesie określania celów i rozdzielania zadań między członkami zespołu
  • w delegowaniu zadań
  • w udzielaniu informacji zwrotnej
  • w prowadzeniu rozmów związanych z trudnymi sytuacjami
  • w sytuacjach konfliktowych

zobacz program całej AKADEMII MENEDŻERA 3.0

Prowadzący szkolenie

Anna Gucwa

Trenerka z kilkunastoletnią praktyką w biznesie, certyfikowany konsultant DISC D3 oraz coach w procesie akredytacji ICF.

Zobacz więcej

Informacje o szkoleniu: