Wystąpienia publiczne to jedna z podstawowych umiejętności składających się na PERSONAL BRANDING

Trening szkoleniowy – wystąpienia publiczne i prezentacje – daje uczestnikom wiedzę, a także profesjonalne umiejętności ułatwiające przygotowanie się do wystąpień tak, by je bezstresowo i z sukcesem prowadzić.

Prezentacje publiczne są traktowane na szkoleniu jako skuteczne narzędzia wywierania wpływu i promocji swojej marki, zespołu jak również produktów.

Trening wystąpienia publiczne daje uczestnikom konkretne korzyści:

  • Poznasz praktyczne metody pracy ze stresem do zastosowania zarówno PRZED jak i W TRAKCIE swojego wystąpienia
  • Nauczysz się budowania spójności przekazu z zachowaniem, gestem i temperamentem, bo najważniejsza dla powodzenia prezentacji jest WIARYGODNOŚĆ
  • Poznasz techniki odpowiadania na zaskakujące, a także trudne pytania w sposób, który buduje porozumienie i sympatię odbiorców
  • Dowiesz się więcej o tajnikach przygotowań mistrzów prezentacji i wystąpień publicznych

TO SZKOLENIE TAKŻE ONLINE

Co jeszcze możesz osiągnąć w ramach tego szkolenia:

  • Pozbędziesz się tremy, chaosu myśli, a także paraliżu związanego z wystąpieniami
  • Dowiesz się, jak występować budując u odbiorców Twoich prezentacji zaufanie w sposób naturalny – bez sztucznych postaw, czy też „piramidek”
  • Zdobędziesz wiedzę na temat stosowania sprawdzonych technik przygotowania struktury prezentacji, wykorzystania argumentów, a także budowania logicznych wypowiedzi
  • Dowiesz się, jak angażować słuchaczy, budować z nimi porozumienie i aktywizować ich w czasie prezentacji
  • Zdobędziesz otwartość, która pozwoli ci na budowanie pozytywnego nastawienia w najtrudniejszych sytuacjach

Prezentacje publiczne w ćwiczeniach:

  • Wystąpienia, a także indywidualne ćwiczenia na forum, które pomagają uczestnikom wzmocnić pewność siebie i oswoić się ze sceną
  • Improwizacje praktyczne, które najlepiej przygotowują na zaskakujące i trudne sytuacje podczas prawdziwych prezentacji
  • Trening ciała i głosu polegający na wzmocnieniu siły głosu, podparciu przeponowym, uplastycznieniu gestu i stabilizacji postawy
  • Informacje zwrotne pogłębiające świadome doskonalenie mocnych stron, a także wzmocnienie obszarów do rozwoju
  • Analiza technik najlepszych mówców i przełożenie ich narzędzi na prezentacje uczestników
  • Projektowanie storyboard’u swojej prezentacji, z uwzględnieniem zasad STORYTELLINGU

Program szkolenia

  1. Cel – jak opracować zwięzły, skuteczny i pozostający w pamięci PRZEKAZ GŁÓWNY prezentacji:

  • Zacznij od końca – co z Twojej prezentacji mają wynieść słuchacze
  • Zasady budowania Przekazu Głównego – i jak je zrealizować, aby był:
    • ofensywny
    • bezpośredni
    • mocny i prosty
  • Jak budować prezentację wokół Przekazu Głównego – prowadzenie głównej myśli i zdania wspierające przekaz
  1. Plan – przygotowanie i planowanie prezentacji:

  • Od czego zacząć – pytania, które pomogą ustrukturalizować Twój komunikat
  • Piramida – sekwencyjny model prezentacji
  • Dramaturgia i plan prezentacji
  • Selekcja – starannie dobieraj treści i materiały
  • Prezentacje „ad hoc” – co zrobić, kiedy nie masz czasu na przygotowanie
  1. Perswazja – budowanie angażującego i perswazyjnego przekazu w prezentacji:

  • ARGUMENTACJA – wyznaczenie tez i dobór argumentów według:
    • sposobu podejmowania decyzji
    • motywów podjęcia decyzji
    • sposobu przetwarzania informacji
  • RETORYKA – wykorzystanie języka obrazów i emocji służącego do zapamiętania najważniejszych informacji i zarządzania stanem emocjonalnym audytorium
    Informacyjny język cech – jak zamienić go w prezentacji na JĘZYK KORZYŚCI I POTRZEB
  • Liczby – jak zastępować liczby SUGESTYWNYMI ZDANIAMI WSPIERAJĄCYMI
    MAGIA UWAŻNOŚCI, czyli dlaczego słuchacze nie koncentrują uwagi na tym, o czym mówisz i jak to skutecznie zmienić
  1. Relacje – jak nawiązać i utrzymać kontakt z publicznością, unikając starych, oklepanych chwytów:

  • Złap ich umysł – sposoby na dynamiczne rozpoczęcie prezentacji
  • Słuchacze nie są czytelnikami – techniki angażowania audytorium
  • Bez podlizywania się – „Jak bardzo się cieszę, że mogę tu z Wami być…” – serio? Jak unikać i czym zastąpić podstawowe błędy mówców
  • Skuteczne budowanie prawdziwego autorytetu i zaufania
  • Otwartość w relacjach – „sympatyczny”, czy wiarygodny – na czym budować relacje
  1. STORYTELLING – sztuka opowiadania ciekawych i inspirujących historii, wykorzystana do przygotowania i poprowadzenia prezentacji sprzedażowych i biznesowych zbudowanych na podstawie historii:

  • Psychologia narracji – perswazyjna siła storytellingu
  • Określenie i zbudowanie PODRÓŻY BOHATERA – kluczowe elementy budowania opowiadania
  • Case study mówców – praktyczne przykłady zastosowania storytellingu w prezentacjach i wystąpieniach
  1. Przekaz – świadoma autoprezentacja i kierowanie zaplanowanym wrażeniem z wykorzystaniem technik improwizacji praktycznej i ćwiczeń aktorskich:

  • Komunikacja niewerbalna – budowanie autorytetu mówcy
  • Neutralizowanie blokad w komunikacji – ćwiczenia postawy gotowości, gestów i zachowań, oswajanie się ze sceną
  • Profesjonalna ekspresja – jak przekazywać emocje w wystąpieniu
  • Dobre wykorzystanie przestrzeni prezentacji
  • Właściwa praca ze slajdami i rekwizytami
  1. Trening – poznaj swoją skuteczność:

  • W trakcie indywidualnego treningu (prezentacja na forum) dostaniesz informację zwrotną na temat skuteczności swojego wystąpienia, a także: stylu prowadzenia prezentacji
    • poznasz swoje mocne strony
    • dowiesz się, jakie obszary rozwijać
    • dostaniesz wspierający feedback od trenera
    • nauczysz się nowych technik obserwując prezentacje innych uczestników
  1. Pytania – jak wygrać bitwę pytań i poradzić sobie z trudnymi słuchaczami:

  • Wybrane typy „trudnych” pytań – lista pytań utrudniających wyjście z sytuacji
  • Jak radzić sobie z „trudnymi” pytaniami – porady praktyczne
  • Typologia „trudnych” słuchaczy – dlaczego zwracają na siebie uwagę
  • Kto prowadzi prezentację – jak nie zrobić sobie „wrogów” i umiejętnie koncentrować uwagę na tym, czym chcesz
  1. Stres – zastosowanie technik i sposobów neutralizowania tremy i stresu przed i w trakcie wystąpienia:

  • Jak pozbyć się napięcia emocjonalnego przed wyjściem do audytorium
  • Techniki antystresowe krótko- i długofalowe, które możesz zastosować na każdym etapie przygotowania się i prowadzenia prezentacji
  • Suchość w gardle, trzęsące się ręce, brak stabilizacji – jak pomóc sobie w newralgicznych sytuacjach
  • „Jak mnie ocenią” – skuteczna praca neutralizująca z krytycznymi myślami
  1. SLAJDY – jak optymalnie wykorzystać PowerPoint i wzmocnić przekaz wystąpienia:

  • Perswazyjny slajd – zasady budowania
  • Kiedy slajd jest ciekawszy od mówcy – jak pracować ze slajdami
  • Jak PowerPoint może pomóc Ci w stworzeniu silnej więzi z audytorium
  1. Integracja wiedzy z warsztatu szkoleniowego i budowanie przez uczestników pod okiem trenera planów wykorzystania jej w praktyce