ONLINE – Zarządzanie konfliktami i współpracą w zespole

czyli skuteczna komunikacja, neutralizacja agresji i rozwiązywanie trudnych sytuacji w zespole

SKU: Brak danych Kategoria:

Poznaj sposób działania zapewniający skuteczne zarządzanie konfliktami, a także budowanie współpracy w zespole.

Zarządzanie konfliktami to zestaw konkretnych umiejętności, których można się nauczyć. Warto konflikt traktować jako naturalny, a także konieczny element życia zawodowego. Trzeba tylko odpowiednio zadbać o sposób i formę ujawniania i wyrażania konfliktów. W ramach tego szczególnie istotna jest umiejętność używania konstruktywnego języka zamiast języka nacechowanego agresją.

To szkolenie może pomóc w nauczeniu się tych umiejętności i w rezultacie zarządzanie konfliktami stanie się Twoją kompetencją, a nie sztuką czy magią.

Konflikt angażuje energię i emocje nie tylko uczestników sporu, lecz także ich otoczenia. W związku z tym obawiamy się konfliktów i ich unikamy, a gdy się już pojawiają, stosujemy strategię siły lub unikania. Żadne z tych podejść nie prowadzi do zrozumienia i konstruktywnego rozwiązania.

Kluczowe znaczenie dla konstruktywnego podejścia do konfliktu i trudnych sytuacji ma język, jakiego używamy w codziennej komunikacji. Język pozwala budować atmosferę współpracy, zaufania i zrozumienia, co zapobiega sytuacjom stresowym i konfliktom.

Na szkoleniu z zarządzania konfliktami uczestnicy nauczą się jak:

  • rozpoznając źródła i pierwsze objawy konfliktów, zapobiegać ich dalszemu rozwojowi, skupiając się na rozwiązaniach
  • dostrzec w codziennej komunikacji symptomy języka agresji, uniemożliwiającego skuteczny dialog, budującego bariery i podziały w zespołach
  • kształtować dobrą współpracę i zapobiegać sytuacjom sprzyjającym powstawaniu destrukcyjnych konfliktów poprzez odpowiednią komunikację.

Jakich jeszcze efektów możesz oczekiwać od szkolenia:

  • Poznasz źródła konfliktu, jego rodzaje i dynamikę
  • Dowiesz się, dlaczego dochodzi do konfliktów i jak wykorzystać sytuację konfliktową
  • Doświadczysz dynamiki konfliktu i zdiagnozujesz swój styl reakcji w konflikcie
  • Poznasz typy konfliktów wynikające z indywidualnych postaw, różnic w postrzeganiu i błędów poznawczych
  • Rozpoznasz swoje mocne jak i słabe strony w zakresie zarządzania konfliktami

Dowiesz się, jak kształtować dobrą współpracę dzięki skutecznej komunikacji nakierowanej na rozwiązania:

  • Dowiesz się, jak zachowywać się w sposób asertywny i jak wywierać wpływ na uczestników konfliktu
  • Nauczysz się komunikować swoje potrzeby i rozpoznawać potrzeby innych ludzi
  • Sprawdzisz swoją umiejętność słuchania i przećwiczysz pogłębione, empatyczne słuchanie
  • Poznasz zasady komunikacji z różnymi typami osobowości i poznasz znaczenie typu osobowości w zarządzaniu konfliktem
  • Nauczysz się udzielania informacji zwrotnej w taki sposób, aby zapobiegać i łagodzić konflikty

Zarządzanie konfliktami pozwoli Ci rozpoznawać i zapobiegać pierwszym symptomom agresji:

  • Nauczysz się rozpoznawać język, który może przekształcić się w agresję słowną
  • Dowiesz się tego, jaki jest związek języka z relacjami
  • Poznasz destrukcyjna moc opiniowania, osądów, nieżyczliwych czy „dowcipnych” komentarzy
  • Nauczysz się skutecznie reagować na język agresji

Konstruktywne zarządzanie konfliktami przez uczestników szkolenia w rezultacie przekłada się na konkretne korzyści dla ich organizacji:

  • Rośnie poziom współpracy w zespole
  • Konflikty rozwiązywane są w pozytywnej atmosferze
  • Energia pracowników ukierunkowana jest na osiąganie celów ważnych dla organizacji
  • Różnice interesów, czy celów ujawniane są w sposób umożliwiający ich optymalizację
  • Tworzy się kultura pracy sprzyjająca innowacjom
  • Dobre relacje pomiędzy pracownikami w organizacji (w tym pomiędzy przełożonym i podwładnym) z pewnością wspierają ich zaangażowanie

Ten program może być zrealizowany także ⇒ jako szkolenie zamknięte dla firmy lub ⇒ jako trening indywidualny.

Program

1. Psychologia konfliktu: jak rozpoznać pojawienie się konfliktu i aktywnie mu przeciwdziałać?

  • Kluczowe przyczyny pojawiania się konfliktów w zespole
  • Jasne i ciemne strony konfliktu: jak wykorzystywać konflikty na rzecz rozwoju członków zespołu, a także dalszej współpracy
  • Czynniki prowadzące do eskalacji konfliktów i sytuacji trudnych
  • Dynamika i kluczowe fazy konfliktu
  • Konflikt „gorący” i „zimny”
  • Główne błędy i nieefektywne zachowania w sytuacji konfliktu i ich konsekwencje dla zespołu
  • Rozpoznawanie trudnych emocji, a także konfliktów w zespole

2. Style reagowania w sytuacji konfliktu

  • Typologia dominujących stylów reagowania w sytuacji konfliktu:
    • Zarządzający
    • Unikający
    • Kompromisowy
    • Dostosowujący się
    • Współpracujący
  • Autodiagnoza osobistego stylu zarządzania konfliktem, a także tendencji członków zespołu – kwestionariusz
  • Trening rozpoznawania stylu reagowania w sytuacji konfliktowej
  • Dostosowywanie komunikacji, a także oddziaływań do unikalnych preferencji członków zespołu

3. Model zarządzania konfliktem

  • Model rozwiązywania konfliktu i dochodzenia do porozumienia
  • Deeskalacja konfliktu
  • Przygotowanie do rozwiązania sytuacji trudnej w zespole
  • Słowa mają znaczenia, czyli sztuka odpowiedniego nadawania znaczenia sytuacji konfliktowej
  • Przyznanie, że konflikt istnieje
  • Nawiązywanie kontaktu ze stronami konfliktu
  • Techniki aktywnego słuchania
  • Zrozumienie wzajemnych punktów widzenia
  • Punkty zgody
  • Nastawienie na rozwiązania
  • Kompromis kontra konsensus
  • Uelastycznienie myślenia o rozwiązaniach
  • Moc deklaracji w umocnieniu porozumienia, a dodatkowo wybranych rozwiązań

4. Destrukcyjna krytyka kontra konstruktywne udzielanie trudnych informacji zwrotnych

  • Kluczowe błędy komunikacyjne popełniane w trakcie udzielania trudnych informacji zwrotnych
  • Psychologia oceniania, a także mechanizmy emocjonalne występujące w trakcie przyjmowania krytyki
  • Różnice między faktami, opiniami i osądami
  • Zasady tworzenia konstruktywnych informacji zwrotnych
  • Przygotowanie do trudnej rozmowy z pracownikiem
  • Pytania i strategie budujące u odbiorcy poczucie odpowiedzialności i chęć wprowadzania zmian
  • Zachęcanie rozmówcy do generowania rozwiązań i stymulowanie proaktywnej postawy

5. Stanowczość kontra uległość

  • Jak radzić sobie w trudnych rozmowach ze współpracownikami i zachować asertywną postawę?
  • Kluczowa rola asertywności w komunikacji
  • Narzędzia asertywności gotowe do zastosowania w trudnych rozmowach
  • Rola konsekwencji w budowaniu autorytetu, a także współpracy opartej na zasadach
  • Model asertywnej odmowy, czyli jak odmawiać nie niszcząc relacji z pracownikami
  • Rola stanowczości w trakcie asertywnej odmowy
  • Rola uprzejmości w trakcie asertywnej odmowy
  • Praktyczny trening komunikacyjny oparty na sytuacjach wprost z codziennej praktyki uczestników

6. Zarządzanie emocjami rozmówców w trakcie trudnych rozmów i spotkań zespołu

  • Mechanizmy emocjonalne pojawiające się u stron konfliktu
  • Moc stosowania dyplomatycznych technik komunikacyjnych ułatwiających zarządzanie emocjami rozmówców
  • Przekazywanie trudnych informacji tak, by nie doprowadzić do pojawienia się negatywnego obrazu w oczach rozmówcy
  • Jak za pomocą metody zarządzania trudnymi emocjami radzić sobie z oskarżeniami, a także negatywnym odbiorem członków zespołu
  • Psychologiczne sposoby na tworzenie atmosfery współpracy, a dodatkowo dążenia do porozumienia nawet w sytuacjach trudnych i niejasnych
  • Przekierowywanie biegu rozmowy na korzystne tory za pomocą techniki refocusu
  • Budowanie „Złotych mostów komunikacyjnych” przy użyciu TAKIZACJI
  • Trening stosowania technik dyplomatycznej komunikacji w symulacjach bazujących na sytuacjach z codziennej praktyki zawodowej uczestników

Warunki

W CENIE SZKOLENIA ONLINE SĄ ZAWARTE:

  • udział w 1-dniowym szkoleniu prowadzonym przez naszego trenera – eksperta od godz. 9 do 15.00 w formie kilku bloków sesji online po około 1,5 godz. każda, z krótkimi – 10 min. – przerwami  w trakcie, a także 1 dłuższą przerwą trwającą 30 min.
  • przedszkoleniowa ankieta badająca potrzeby uczestników, a także istotne dla nich sytuacje – do przerobienia w trakcie szkolenia
  • materiały merytoryczne przesłane mailem lub udostępnione do pobrania w trakcie szkolenia online
  • ozdobny dyplom przesłany mailem do samodzielnego wydruku
  • lista literatury dodatkowej
  • poszkoleniowy e-mentoring z trenerem, a także weryfikacja zadania wdrożeniowego

MIEJSCE:

  • Szkolenie online za pośrednictwem platformy webinarowej LiveWebinar.pl
  • Nie wymaga instalowania żadnych dodatkowych programów – wejście poprzez otrzymany przez uczestnika zabezpieczony link

Zgłoszenie

Wyczyść