Jak utrzymać nowozatrudnionych pracowników w organizacji

Onboarding to przygotowanie i realizacja procesu zapewniającego dobry start pracownika w organizacji. Rozpoczęcie nowej pracy z reguły jest ważnym wydarzeniem w życiu każdej osoby. Może generować stres i niepewność, jak zostanie ona przyjęta w organizacji.

Prawidłowo zaplanowany i przeprowadzony proces onboardingu wspiera pracownika i organizację w ułożeniu sobie wzajemnej współpracy i zbudowania zdrowej, przyjaznej kultury organizacyjnej.

Dzięki onboardingowi można uniknąć wysokich kosztów finansowych i emocjonalnych związanych z tym, że nowi pracownicy czasem szybko odchodzą, lub nie przedłużają umowy o pracę po okresie próbnym.

Kto odniesie najwięcej korzyści ze szkolenia z obszaru onboardingu:

Szkolenie Onboarding skierowane jest do menedżerów, pracowników działów HR oraz odpowiedzialnych za proces wdrożenia nowych pracowników w organizacji osób, które chcą w efektywny sposób reagować na wyzwania rynku pracy.

Dzięki wiedzy i umiejętnościom zdobytym na szkoleniu w łatwiejszy sposób zintegrujesz współpracowników, a tym samym sprawisz, że nowa osoba stanie się efektywnym i wydajnym pracownikiem.

Według Instytutu Gallupa aż 88% pracowników w Polsce jest niestety niezaangażowanych! Jedną z przyczyn jest niewłaściwie lub wcale nie przeprowadzony proces wdrożenia pracownika.

Dzięki zdobytym kompetencjom zbudujesz swój autorytet oraz markę Twojego pracodawcy jako organizacji, która dba o candidate i employee experience.

Dzięki optymalnie przeprowadzonemu onboardingowi można też zmniejszyć fluktuację kadr. To właśnie od dobrego startu w firmie, czy zespole, w dużej mierze zależy dalsze zaangażowanie pracownika w swoją pracę.

Włączając chętnych pracowników z organizacji do onboardingu, dajemy im również możliwość rozwoju.

Jak to zrobić, dowiesz się na szkoleniu.

Charakter zajęć i metody pracy:

Zajęcia będą miały charakter wykładowo-warsztatowy, wykorzystane metody to ćwiczenia, symulacje, dyskusje moderowane, mini prezentacje multimedialne, ćwiczenia w grupach. Szkolenie może być przeprowadzona na sali lub on-line w języku polskim lub angielskim.

Jeżeli do tego tematu potrzebujesz szkolenia:

    • ZAMKNIĘTEGO dla Twojego zespołu lub firmy

    • INDYWIDUALNEGO dla jednej osoby

    • prowadzonego w formie ON-LINE lub w połączeniu on-line ze szkoleniem stacjonarnym

    • w języku angielskim

Zadaj nam swoje pytania

Program

1. Dlaczego tak ważne jest dobre wdrożenie nowego pracownika:

  • Istota onboardingu
  • Uczciwy employer branding i rozdźwięk oczekiwań
  • Online vs/ stacjonarnie
  • Koszty nieudanego onboardingu

2. Poznaj podstawowe etapy onboardingu, o których trzeba pamiętać oraz zasady działania na każdym z nich:

  • Candidate/employee experience przed pierwszym dniem pracy
  • Pierwszy dzień pracy
  • Pierwszy tydzień pracy
  • Pierwszy miesiąc pracy
  • Drugi i trzeci miesiąc pracy
  • Ewaluacja procesu onboardingu

3. Onboarding – jak rozkłada się odpowiedzialność na osoby zaangażowane w ten proces:

  • Lider
  • Zespół
  • Buddy
  • HR
  • Zespoły wsparcia w organizacji

4. Jak dobrze zaplanować proces onboardingu?

  • Ogólnofirmowe wprowadzenie do zagadnień i kultury organizacyjnej
  • Struktura firmy – działy i informacje o nich
  • Wdrożenie zespołowe
  • Onboarding stanowiskowy
  • Formalne vs nieformalne działania
  • Checkpointy procesu onboardingu

5. Przykładowe narzędzia, po które warto sięgnąć projektując onboarding:

  • Mapowanie procesu onboardingu
  • Mail powitalny/aplikacja
  • Dokumentacja
  • Procedury
  • Szkolenia obowiązkowe – e-learning, stacjonarne
  • Know why, how and where – sprawy pracownicze
  • Lista kontaktów
  • Check listy
  • Expose szefa
  • Filmy instruktażowe
  • Gamifikacja
  • Referencje – sprawdzać czy nie?
  • Przykładowe platformy online
  • Udostępnianie plików online

6. Jak onboarding wpisuje się w kulturę organizacyjną firmy:

  • Feedback onboardingowy
  • Off-boarding pracownika
  • Re-boarding  – powrót pracownika do organizacji
  • Jak uniknąć najczęstszych błędów w procesie onboardingu?

(Ka.S.)