Komunikacja medialna i PR w dzisiejszych czasach jest istotna nie tylko dla dużych firm, lecz także dla małych organizacji

Przyjęło się powiedzenie, że media są „czwartą władzą”, a komunikacja medialna kreuje rzeczywistość, wpływa na poglądy, wybory i decyzje. Media są potężnym narzędziem, którego świadome wykorzystanie wspiera osiąganie celów biznesowych. O tym między innymi jest to szkolenie.

XXI wiek zmienił media. To już nie tylko radio, telewizja i prasa, ale także Internet i media społecznościowe, które dają zupełnie nowe możliwości. Mogą dać sukces albo… porażkę.

Myślisz, że Ciebie media nie dotyczą, bo nie chodzisz na wywiady do telewizji, nie jesteś „celebrytą” i nie masz „znanej twarzy”?

Ale masz przecież konto na przynajmniej jednym z portali społecznościowych, bierzesz czasem udział w dyskusjach na forach, a Twoja firma ma stronę internetową.

Jesteś uczestnikiem medialnego świata. Potrzebujesz się zatem nauczyć, jak   zrobić z niego narzędzie, które pomoże w rozwoju Twojego biznesu i Ciebie jako marki!

Jeżeli do tego tematu potrzebujesz szkolenia:

  • ZAMKNIĘTEGO dla Twojego zespołu lub firmy
  • INDYWIDUALNEGO dla jednej osoby
  • prowadzonego w formie ON-LINE lub w połączeniu on-line ze szkoleniem stacjonarnym

Skontaktuj się z nami > dopasujemy specjalne rozwiązania dla Ciebie

 

Szkolenie z komunikacji medialnej i PR jest dla Ciebie najlepszym wyborem jeśli chcesz:

  • mieć firmę albo pracując w dużej organizacji, odpowiadasz za PR lub komunikację
  • wiedzieć i umieć wykorzystywać media do swoich celów
  • budować efektywną komunikację zewnętrzną
  • nauczyć się, jak wykorzystać zarówno media tradycyjne jak i nowe
  • rozwijać biznes i budować markę

Korzyści, jakie osiągniesz, uczestnicząc w naszym szkoleniu:

  • zdobędziesz świadomości rynku medialnego i rządzących nim praw
  • nauczysz się budowania spójnego wizerunku siebie i firmy
  • będziesz wiedzieć, jak wykorzystać media bez konieczności wydawania dużych pieniędzy
  • poznasz możliwości, jakie dają konkretne kanały, programy, strony i dziennikarze
  • wypracujesz główny przekaz swojej komunikacji
  • stworzysz spersonalizowany model komunikacji zewnętrznej, który od razu możesz wcielić w życie

Korzyściami, jakie osiągnie Twoja organizacja, będą:

  • spójna polityka komunikacyjna
  • efektywna komunikacja zewnętrzna
  • unikanie kryzysu wizerunkowego
  • wzmocnienie pozycji marki na rynku

Metodyka – szkolenie z komunikacji medialnej:

W 80% szkolenie jest warsztatem umiejętności praktycznych, pozbawionym zbędnego teoretyzowania.

Każdy z uczestników pracuje nad konkretnym, wybranym kanałem komunikacji zewnętrznej firmy, który będzie zmieniał i poprawiał. Nauczy się, jak uczynić spójnym przekaz, aby był skuteczny.

Trener, a także grupa udzielają informacji zwrotnej, co wzbogaca uczestnika szkolenia o realne możliwości odbioru jego działań. Uczestnicy uczą się także od siebie wzajemnie, co znacznie rozwija ich kreatywność.

Program szkolenia:

1. Analiza rynku medialnego:

  • szukanie związków i różnic w obszarze „rynek – branża”, czyli co działa, co nie działa i dlaczego
  • obserwowanie zmienności procesów medialnych i wpływ tego zjawiska na biznes
  • poznawanie zasad elastycznego podejścia do mediów, czyli jak modyfikować strategię, aby zawsze była skuteczna

2. Ocena ogólnej komunikacji zewnętrznej:

  • analiza stanu faktycznego komunikacji zewnętrznej firmy, firmy, czyli z jakich kanałów komunikacji korzystasz, co i jak w nich przekazujesz, a także do kogo docierasz ze swoim przekazem
  • wskazywanie użytecznych kanałów komunikacji, czyli które sposoby komunikowania  sprawdzą się najlepiej w Twojej firmie
  • ocena przekazu i spójności merytorycznej i wizualnej – czy to, co chcesz przekazać, jest ze sobą spójne i właściwie odbierane przez grupę docelową

3. Analiza konkretnych przykładów działań medialnych:

  • wyodrębnianie punktów kluczowych takich jak słowa, kolory i formy oddziaływania na odbiorcę
  • szukanie powiązań międzykanałowych, które będą się wzajemnie uzupełniać i wspierać Twój przekaz: czyli jak połączyć ze sobą telewizję, radio, Internet i inne kanały
  • weryfikowanie zgodności działań z realizacją celów biznesowych

4. Przygotowanie indywidualnych programów naprawczych:

  • wypracowanie przekazu medialnego i jego spójności w dotarciu do odbiorcy
  • dobór odpowiednich, konkretnych narzędzi w postaci szeroko rozumianych mediów
  • wybór osób, których medialna obecność może podnieść wartość Twojej marki
  • strukturyzowanie planu, czyli co i kiedy robić, żeby skutecznie działało
  • metody jego wdrażania – jak realizować plan, żeby go wykonać w 100%