Coaching menedżerski i informacja zwrotna
czyli jak budować odpowiedzialność i zaangażowanie wśród pracowników
Poznaj narzędzia coachingowe skuteczne w rozwijaniu samodzielności i odpowiedzialności pracowników
Coaching menedżerski szczególnie dużą uwagę przywiązuje do budowania podejścia, które skupia liderów i członków zespołu na przyszłości, możliwościach i pozytywnej zmianie. Podejście coachingowe w zarządzaniu zespołem ułatwia menedżerom budowanie efektywnego zespołu jako organizacji uczącej się.
Ludzie stają się wspaniałymi liderami, gdy nauczą się przekierowywać uwagę z siebie na innych, Marshall Goldsmith autor modelu FEED-FORWARD
Marshall Goldsmith zauważa, że nie można zmienić swojego przeszłego zachowania, można natomiast zmienić schemat postępowania na przyszłość. Tylko takie podejście daje poczucie wpływu, inspiruje i wyzwala energię. Stanowi podstawą tworzenia organizacji uczącej się, której członkowie dążą do ciągłego doskonalenia siebie i swojego otoczenia.
Sukces każdej organizacji zależy od stopnia proaktywności, samodzielności i zaangażowania pracowników. Ciągłe zmiany wymagają umiejętności szybkiego dostosowania się zespołu do nowych wymagań. Skuteczność lidera mierzy się umiejętnością wpływu na zmianę nastawienia ludzi w zespole tak, aby utrzymali zaangażowanie i pozytywną postawę nawet w trudnych warunkach.
Korzyści dla uczestników szkolenia:
1. Nauczą się zarządzać rozmową tak, aby w kilku krokach doprowadzić rozmówcę do rozwiązania i działania:
- Poznają strukturę rozmowy coachingowej, która w krótkim czasie pozwala rozmówcy ukierunkować się na przyszłość i określić cele, a także plan działania
- Przećwiczą prowadzenie rozmów coachingowych w kilku powszechnych sytuacjach z życia zawodowego
- Dowiedzą się, co jest kluczowe dla budowania partnerskiej relacji i współpracy w zespole, a także, jak wzmacniać zaufanie
2. Poznają technikę FEED-FORWARD oraz FEED-BACK i wzmocnią kluczowe dla szefa umiejętności komunikacyjne:
- Nauczą się praktykować postawę FEED-FORWARD, czyli myślenie o możliwościach, potencjale, pozytywnej zmianie i działaniach w przyszłości
- Poznają model Marshalla Goldsmitha, pozwalający w 4 krokach wzmocnić silne strony członka zespołu i znaleźć nowe rozwiązania
- Wzmocnią umiejętności aktywnego słuchania, obiektywnego obserwowania, zauważania możliwości, a także zadawania inspirujących i motywujących pytań
3. Doświadczą, jak coaching menedżerski zmienia ich NASTAWIENIE oraz postawę innych ludzi:
- Otrzymają narzędzia do prowadzenia treningu zmiany przekonań utrudniających pracownikom efektywne działanie
- Nauczą się, jak reagować na trudności, porażki i błędy pracowników, aby wzmacniać w nich wiarę w siebie, proaktywność i zaangażowanie
- Dowiedzą się, czego się spodziewać wprowadzając zmianę i jak reagować na poszczególnych etapach cyklu zmiany
4. Dowiedzą się, czym jest coaching menedżerski i jak można go wykorzystać:
- Doświadczą na sobie korzyści płynących ze stosowania coachingu menedżerskiego
- Dowiedzą się, w jakich okolicznościach dobrze jest stosować podejście wspierające, a kiedy lepsze będzie podejście dyrektywne
- Określą sytuacje, w których coaching jest bardziej efektywną metodą wspierania pracowników
5. Uczestnicy szkolenia znajdą odpowiedzi na kluczowe pytania:
- Co sprawia, że zespół jest zaangażowany, efektywny i otwarty na nowe wyzwania
- Jak zwiększyć potencjał zespołu do wykonania ambitnych celów i wyzwań
- W jaki sposób komunikować się z ludźmi, aby zwiększyć ich koncentrację na przyszłości i wzmacniać poczucie wpływu
- Jakie kompetencje rozwijać, aby lepiej zarządzać sobą i zespołem
Jeżeli do tego tematu potrzebujesz szkolenia:
ZAMKNIĘTEGO dla Twojego zespołu lub firmy
INDYWIDUALNEGO dla jednej osoby
prowadzonego w formie ON-LINE lub w połączeniu on-line ze szkoleniem stacjonarnym
Skontaktuj się z nami i dowiedz się więcej.
Program
1. Wprowadzenie do coachingu menedżerskiego i współpracy w zespole:
- Doświadczenie vs możliwości – dlaczego warto postrzegać pracowników w kontekście ich możliwości i przyszłego potencjału
- Definicja coachingu i warunków, w jakich lider może stosować coaching menedżerski
- Menedżer to nie coach – jak uniknąć pułapek i pozostać w roli, czyli coaching formalny i nieformalny
2. Kompetencje lidera w roli coacha – kształtowanie postaw:
- Od mówienia do słuchania, czyli jak stosować coaching menedżerski, zamiast wydawać polecenia
- Pułapka przeszłości – jak zneutralizować destrukcyjne przekonania, które prowadzą do rozliczania przeszłości
- Postawa FEED-FORWARD – budowanie proaktywności i ukierunkowania na możliwości, rozwiązania i rozwój
- Ucieczka z Pułapki Kontroli – jak zostawiać pracownikom przestrzeń i wyzwolić w nich poczucie odpowiedzialności oraz wpływu
- Trening zmiany przekonań – wpływ myśli na działanie
3. Budowanie relacji i struktura rozmowy coachingowej, czyli jak w krótkim czasie dotrzeć do sedna:
- Zaufanie – jak je zbudować jako podstawę kapitału społecznego organizacji
- Nowy początek – jak zbudować pozytywną relację z różnymi typami pracowników
- Uzgodnij temat i cele – struktura rozmowy w modelu GROW
- Jak zaangażować rozmówcę – budowanie świadomości i wiary w siebie jako istota rozmowy coachingowej
- Plan działań, podsumowanie uzgodnień i monitoring – jak budować odpowiedzialność po stronie pracownika
4. FEED-BACK i FEED-FORWARD oraz inne techniki komunikacyjne ukierunkowane na rozwój i wzmacnianie odpowiedzialności pracownika:
- Od świadomości do umiejętności – jak pomóc innym ludziom dotrzeć do sedna
- Informacja zwrotna – jak to robić skutecznie za pomocą FEED-FORWARD, który wzmacnia poczucie odpowiedzialności, pewność siebie i innowacyjność bardziej niż tradycyjny FEED-BACK
- FEED-FORWARD – wzmacniający dialog w 4 krokach
- Słuchaj – poziomy słuchania i jak wejść na najwyższy, trening umiejętności słuchania z intencją zrozumienia
- Oddziel fakty od interpretacji – jak zbliżyć się do obiektywnego poznania, trening poszerzania perspektywy
- Pytaj – trening zadawania pytań ukierunkowanych na różne cele. Jak pytaniami wyzwolić pomysłowość i sprawić, aby pracownik stał się właścicielem rozwiązania
- Dziel się wiedzą – jak podzielić się istotnymi informacjami i doświadczeniem i nie zdominować perspektywy
5. Jak zmienić nastawienie swoje i pracownika, czyli trening mentalny:
- Rola przekonań i ich wpływ na efektywność
- Koniec z wymówkami– trening pokonywania blokad i wewnętrznych oporów, czyli jak nie poddawać się w obliczu przeszkód i trudności
- Błąd, porażka czy doświadczenie – trening zmiany myślenia w kierunku budowania zaufania do siebie i wiary we własne możliwości
- ABCD emocji – podstawy inteligencji emocjonalnej, czyli jak rozpoznać i co zrobić z emocjami takimi jak złość, gniew, strach, a także jak wyzwolić motywację do działania
- Zarządzanie nastawieniem i emocjami w zmianie – czego się spodziewać wprowadzając zmianę i jak reagować na poszczególnych etapach cyklu zmiany
- Jak wspierać ludzi w budowaniu efektywnych nawyków – wskazówki
6. Wdrożenie, czyli budujemy plan treningowy:
- Osobisty plan działania: Co zacznę – Co przestanę – Jaki będzie pierwszy krok
- Od celu do nawyku codziennego działania: jak zastosować nową wiedzę i umiejętności w praktyce zawodowej i włączyć coaching do swojego stylu przywództwa



