Zdalne zarządzanie zespołem
rozproszonym terytorialnie oraz zespołem wielokulturowym
Szkolenie skierowane jest do osób, które zdalnie zarządzają zespołami rozproszonymi, szczególnie w trudnych czasach, a dodatkowo pod panującą obecnie presją
Szkolenie zainteresuje wszystkich, którzy chcą lepiej poznać zasady komunikacji w zespole (także np. komunikacji międzykulturowej) i nauczyć się odpowiednio dobierać narzędzia potrzebne do osiągnięcia wyznaczonego celu.
To jest doskonałe szkolenie dla Ciebie, jeżeli:
- zdalne zarządzanie zespołem to element Twojej pracy (także w organizacji wielokulturowej)
- zarządzasz zespołem, który w efekcie jest terytorialnie rozproszony
- szukasz wsparcia dla istniejących już zespołów lub tworzysz nowe
- chcesz wiedzieć, jak poprawić komunikację w zespole rozproszonym i/lub wielokulturowym
- chcesz zrozumieć, w jaki sposób kultura narodowa wpływa na kulturę organizacji
- zależy Ci, by w efekcie lepiej wykorzystywać dostępne kanały informacyjne do zwiększenia efektywności działania swojego zespołu
Jeżeli do tego tematu potrzebujesz szkolenia:
- ZAMKNIĘTEGO dla Twojego zespołu lub firmy
- INDYWIDUALNEGO dla jednej osoby
- prowadzonego w formie ON-LINE lub w połączeniu on-line ze szkoleniem stacjonarnym
Skontaktuj się z nami, dopasujemy specjalne rozwiązania dla Ciebie.
Korzyści, jakie osiągniesz, uczestnicząc w naszym szkoleniu:
- dowiesz się, na jakie rzeczy zwrócić uwagę w komunikacji, zwłaszcza w komunikacji międzykulturowej
- poznasz różnice wynikające z odmiennych struktur mentalnych, a także językowych w innych kulturach
- dowiesz się, jak najlepiej wykorzystywać istniejące media do skutecznej komunikacji
- poznasz narzędzia, które pomogą Ci motywować swój zespół do efektywnego działania
- dowiesz się, jak jednoczyć swój zespół wobec wspólnego celu biznesowego
Stan technologii daje dziś firmom ogromne możliwości rozbudowy i zarządzania strukturami na odległość. Coraz więcej zespołów to zespoły wielokulturowe, a przede wszystkim rozproszone – czyli takie, których zarządzanie zespołem musi odbywać się zdalnie. To szkolenie pomoże Ci przede wszystkim bardziej efektywnie kierować swoim zespołem, z uwzględnieniem komunikacji na odległość. Program, składa się w dużej części z warsztatów, a także zadań problemowych. W rezultacie pomoże Ci to lepiej podejmować decyzje w zarządzaniu takim zespołem.
Program szkolenia
1. Modele pracy zespołowej:Zespoły modelowe – czym różni się TWIERDZA od NAMIOTU?
Struktury sieciowe – jak wyjść z labiryntu?
- Globalna wioska – od McLuhana do Zuckerberga
- Zespoły rozproszone – różnice w modelach zarządzania (case studies)
2. Komunikacja ponad wszystko:Strategie porozumiewania się – komunikacja werbalna i niewerbalna
- Uniwersalia językowe, wzorce kulturowe i psycholingwistyczne pojmowanie rzeczywistości w różnych kulturach
- Czas – pojmowanie czasu w różnych kulturach
- Przestrzeń – wzorce proksemiczne w różnych kulturach
- Emocje – wyrażanie siebie w różnych kulturach
3. Kanały informacyjne w zdalnym zarządzaniu zespołem Znaki, sygnały, symbole – arbitralność w komunikacji niewerbalnej
- Formy komunikacji niebezpośredniej w organizacji
- Przepływ i międzyobszarowa wymiana informacji w zespołach rozproszonych
- Częstotliwość i jakość kontaktów na linii przełożony-pracownik i pracownik-pracownik
4. Momenty kluczowe w zdalnym zarządzaniu zespołem rozproszonym terytorialnie:
- Rozwiązywanie konfliktów
- Delegowanie zadań
- Zarządzanie zmianą w zespole
- Spokojnie, to tylko kryzys
5. Jak skutecznie motywować pracowników w zespołach rozproszonych:
- Realne efekty pozornie wirtualnych działań
- Morale – jak nie przegapić ważnych zmian?
- Konstruktywna krytyka i informacja zwrotna – jak jej udzielać, jak ją przyjmować?
- 3 x O – Obietnice, Oczekiwania, Odpowiedzi
6. Narzędzia i praca w zespole rozproszonym (case studies/warsztat): Określanie celów i priorytetów w zespole zdalnie zarządzanym
- Kontrola i sposoby egzekwowania powierzonych zadań
- Spotkania, webinaria, telekonferencje, rozmowy telefoniczne… – którą formę wybrać i do czego?
- Lustra, kręgi na wodzie, kaskady – o komunikacji raz jeszcze
7. Razem choć osobno w zespole Bądź dobrym magnesem – o przyciąganiu uwagi
- Pierwsze skrzypce bez fałszu – o roli lidera w zespole
- Twój zespół na forum – jak i komu przedstawiać wyniki
- Syntetyczne podsumowanie treści szkolenia, doradztwo indywidualne



