Szkolenie skierowane jest do osób, które zdalnie zarządzają zespołami rozproszonymi, szczególnie w trudnych czasach, a dodatkowo pod panującą obecnie presją

Szkolenie zainteresuje wszystkich, którzy chcą lepiej poznać zasady komunikacji w zespole (także np. komunikacji międzykulturowej) i nauczyć się odpowiednio dobierać narzędzia potrzebne do osiągnięcia wyznaczonego celu.

To jest doskonałe szkolenie dla Ciebie, jeżeli:

  • zdalne zarządzanie zespołem to element Twojej pracy (także w organizacji wielokulturowej)
  • zarządzasz zespołem, który w efekcie jest terytorialnie rozproszony
  • szukasz wsparcia dla istniejących już zespołów lub tworzysz nowe
  • chcesz wiedzieć, jak poprawić komunikację w zespole rozproszonym i/lub wielokulturowym
  • chcesz zrozumieć, w jaki sposób kultura narodowa wpływa na kulturę organizacji
  • zależy Ci, by w efekcie lepiej wykorzystywać dostępne kanały informacyjne do zwiększenia efektywności działania swojego zespołu

Jeżeli do tego tematu potrzebujesz szkolenia:

  • ZAMKNIĘTEGO dla Twojego zespołu lub firmy
  • INDYWIDUALNEGO dla jednej osoby
  • prowadzonego w formie ON-LINE lub w połączeniu on-line ze szkoleniem stacjonarnym

Skontaktuj się z nami > dopasujemy specjalne rozwiązania dla Ciebie

Korzyści, jakie osiągniesz, uczestnicząc w naszym szkoleniu:

  • dowiesz się, na jakie rzeczy zwrócić uwagę w komunikacji, zwłaszcza w komunikacji międzykulturowej
  • poznasz różnice wynikające z odmiennych struktur mentalnych, a także językowych w innych kulturach
  • dowiesz się, jak najlepiej wykorzystywać istniejące media do skutecznej komunikacji
  • poznasz narzędzia, które pomogą Ci motywować swój zespół do efektywnego działania
  • dowiesz się, jak jednoczyć swój zespół wobec wspólnego celu biznesowego

Stan technologii daje dziś firmom ogromne możliwości rozbudowy i zarządzania strukturami na odległość. Coraz więcej zespołów to zespoły wielokulturowe, a przede wszystkim rozproszone – czyli takie, których zarządzanie zespołem musi odbywać się zdalnie. To szkolenie pomoże Ci przede wszystkim bardziej efektywnie kierować swoim zespołem, z uwzględnieniem komunikacji na odległość. Program, składa się w dużej części z warsztatów, a także zadań problemowych. W rezultacie pomoże Ci to lepiej podejmować decyzje w zarządzaniu takim zespołem.

Program szkolenia

1. Modele pracy zespołowej:Zespoły modelowe – czym różni się TWIERDZA od NAMIOTU?
Struktury sieciowe – jak wyjść z labiryntu?

  • Globalna wioska – od McLuhana do Zuckerberga
  • Zespoły rozproszone – różnice w modelach zarządzania (case studies)

2. Komunikacja ponad wszystko:Strategie porozumiewania się – komunikacja werbalna i niewerbalna

  • Uniwersalia językowe, wzorce kulturowe i psycholingwistyczne pojmowanie rzeczywistości w różnych kulturach
  • Czas – pojmowanie czasu w różnych kulturach
  • Przestrzeń – wzorce proksemiczne w różnych kulturach
  • Emocje – wyrażanie siebie w różnych kulturach

3. Kanały informacyjne w zdalnym zarządzaniu zespołem Znaki, sygnały, symbole – arbitralność w komunikacji niewerbalnej

  • Formy komunikacji niebezpośredniej w organizacji
  • Przepływ i międzyobszarowa wymiana informacji w zespołach rozproszonych
  • Częstotliwość i jakość kontaktów na linii przełożony-pracownik i pracownik-pracownik

4. Momenty kluczowe w zdalnym zarządzaniu zespołem rozproszonym terytorialnie:

  • Rozwiązywanie konfliktów
  • Delegowanie zadań
  • Zarządzanie zmianą w zespole
  • Spokojnie, to tylko kryzys

5. Jak skutecznie motywować pracowników w zespołach rozproszonych:

  • Realne efekty pozornie wirtualnych działań
  • Morale – jak nie przegapić ważnych zmian?
  • Konstruktywna krytyka i informacja zwrotna – jak jej udzielać, jak ją przyjmować?
  • 3 x O – Obietnice, Oczekiwania, Odpowiedzi

6. Narzędzia i praca w zespole rozproszonym (case studies/warsztat): Określanie celów i priorytetów w zespole zdalnie zarządzanym

  • Kontrola i sposoby egzekwowania powierzonych zadań
  • Spotkania, webinaria, telekonferencje, rozmowy telefoniczne… – którą formę wybrać i do czego?
  • Lustra, kręgi na wodzie, kaskady – o komunikacji raz jeszcze

7. Razem choć osobno w zespole Bądź dobrym magnesem – o przyciąganiu uwagi

  • Pierwsze skrzypce bez fałszu – o roli lidera w zespole
  • Twój zespół na forum – jak i komu przedstawiać wyniki
  • Syntetyczne podsumowanie treści szkolenia, doradztwo indywidualne
Skontaktuj się z nami