Zarządzanie stresem i przeciwdziałanie wypaleniu

czyli jak ze stresu zamiast wroga uczynić swojego sprzymierzeńca

SKU: 2001911217 Kategoria:

Zarządzanie stresem i profilaktyka związana z wypaleniem zawodowym przyda Ci się, jeżeli »

Zarządzanie stresem polegało u Ciebie do tej pory na ograniczaniu ilości wypijanej kawy oraz obiecywaniu sobie, że „coś z tym zrobisz”, a tymczasem:

  • doświadczasz w swoim życiu wielu stresujących sytuacji, z którymi nie do końca umiesz sobie poradzić
  • czujesz, że to raczej stres zarządza Tobą, niż Ty stresem
  • chcesz zrozumieć źródła swojego stresu i nauczyć się skutecznie go kontrolować w życiu prywatnym i zawodowym
  • możesz wymienić obszerną listę negatywnych skutków stresu w Twoim życiu
  • pragniesz zwiększyć swoją odporność na stres i uchronić się przed wypaleniem zawodowym

Nie da się żyć bez stresu, ale warto wiedzieć, że zarządzanie stresem pozwala żyć z nim DOBRZE!

To dzięki stresowi jesteś w stanie wykonywać kluczowe dla Twojego życia działania. Jego siła wciąż motywuje Cię do podejmowania aktywności. Eustres jest Twoim przyjacielem i sprawia, że każdego dnia mierzysz się z nową energią z wyzwaniami.
Niestety stres posiada również swoją ciemną stronę pod postacią dystresu. To właśnie dystres jest w stanie w bardzo krótkim czasie spowodować spustoszenie w Twoim życiu, ciele i umyśle.

Sytuacje trudne pojawiają się w życiu każdego człowieka, niestety niektóre nasze strategie i sposoby nie zawsze okazują się być skuteczne.

Na szczęście dzięki aktualnym odkryciom psychologii – dzięki zwiększeniu wiedzy, pogłębieniu samoświadomości oraz zastosowaniu przemyślanego treningu, możesz uzyskać znaczące efekty w zakresie zmniejszania poziomu stresu i wykorzystać zarządzanie stresem do znaczącej poprawy jakości Twojego życia.

Zarządzanie stresem to wiedza o konkretnych metodach i narzędziach wdrażanych na szkoleniu:

  • Poznasz najnowsze naukowe odkrycia dotyczące zjawiska stresu i jego wpływu na całościowe funkcjonowanie człowieka
  • Dokonasz dogłębnej analizy kluczowych źródeł Twojego stresu i szczegółowo określisz decydujące momenty, w których się pojawia
  • Rozpoznasz aktualnie wykorzystywane przez Ciebie strategie radzenia sobie ze stresem i ich konsekwencje
  • Określisz kluczowe pętle nawyków, które uchronią Cię przed negatywnym wpływem stresu i nauczysz się, jak wprowadzić je do Twojego życia
  • Poznasz najskuteczniejsze narzędzia i techniki pracy ze stresem oraz wypaleniem zawodowym i zdecydujesz, które z nich pasują właśnie do Twojego stylu życia
  • Stworzysz i wytrenujesz osobiste strategie reagowania w sytuacjach obarczonych stresem
  • Nauczysz się wpływać na swój sposób reagowania, myślenia i odczucia płynące z Twojego ciała.
  • Wykreujesz osobisty plan na zarządzanie stresem i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu zgodnie z zasadami WORK-LIFE-BALANCE
  • Poznasz moc AUTOCOACHINGU w pracy ze stresem i zaopatrzysz się w zbiór krótko i długoterminowych sposobów zwiększania jakości Twojego życia
  • Nauczysz się zwiększać swój poziom odporności na stres

Program szkolenia

KROK 1: Zwiększanie wiedzy i pogłębianie samoświadomości

1. Stres niejedno ma imię – oblicze zjawiska stresu i jego oddziaływania na wszystkie obszary ludzkiego funkcjonowania:

  • Co to jest stres i jak działa?
  • Jasne i ciemne strony stresu
  • Konsekwencje długotrwałego stresu
  • Dlaczego i po co warto zarządzać swoim stresem?

2. Co sprawia, że się stresujesz?

  • Analiza źródeł stresu i określenie decydujących momentów, w których przejmuje nad nami kontrolę
  • Autodiagnoza strategii reagowania i radzenia sobie ze stresem

3. Czym jest wypalenie zawodowe i jak się przed nim uchronić?

  • Analiza czynników wpływających na powstanie syndromu wypalenia zawodowego
  • Rozpoznawanie objawów wypalenia zawodowego u siebie i innych
  • Profilaktyka wypalenia zawodowego i wdrożenie zasad WORK-LIFE-BALANCE

KROK 2: Techniki i narzędzia

4. Jak radzić sobie ze stresem?

  • Praca ze sposobem myślenia – skuteczne i konstruktywne sposoby interpretowania rzeczywistości
  • Wyobraźnia w pracy ze stresem
  • Uważność a stres
  • Zapisz to!
  • Redefinicja problemów
  • Zarządzanie sobą w czasie- czyli osobista efektywność w walce ze stresem
  • Work – life balance
  • Stres, a relacje z ludźmi
  • Na co mam wpływ i jak to wykorzystać?
  • Czas wolny – Co jest naprawdę przyjemne?
  • Pozycje ciała, które błyskawicznie zmniejszają poziom stresu
  • Redukowanie napięcia w ciele
  • Techniki relaksacyjne
  • Ćwiczenia fizyczne w walce ze stresem
  • Pętle nawyków – moc nawyków we wprowadzaniu realnych zmian

KROK 3: Planowanie i autocoaching

5. Plan osobistej zmiany

  • Wykorzystanie zdobytej wiedzy i wybór nowych strategii zarządzania stresem
  • Dopasowanie rozwiązań do specyfiki stylu życia
  • Określenie pożądanych rezultatów i sposobów ich osiągnięcia
  • Zapis kluczowych aspektów osobistego planu działania
  • Określenie planu naprawczego i wytypowanie reakcji konkurencyjnych
  • Modyfikowanie źródeł wpływu – zmiana wrogów i wspólników w przyjaciół, fanów i trenerów

KROK 4: Trening

6. CELOWY trening czyni mistrza

  • Ćwiczenie nowych, bardziej efektywnych sposobów radzenia sobie, przy wsparciu trenera i uczestników
  • Określanie i niwelowanie trudności i barier
  • Podejmowanie wyzwań i rozwój nabytych umiejętności

Warunki uczestnictwa »

  • Szkolenie odbywa się przy ul. Sejmikowej 4 w Warszawie (Anin);
  • Cena szkolenia obejmuje koszt uczestnictwa, materiały dydaktyczne, obiad i przerwy kawowe każdego dnia szkolenia, 30-dniowy e-mentoring;
  • Cena nie obejmuje zakwaterowania;

Szczegółowe zasady uczestnictwa – czytaj więcej