SKUTECZNE ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE
czyli więcej energii, lepsza efektywność i sprawna organizacja
Program szkolenia
1. Efektywność osobista – jak zwiększać wydajność i zachować Work-Life Balance:
- EfektYwny czy efektOwny – o co chodzi w byciu skutecznym?
- Efektywność osobista i organizacyjna – nowe praktyki w nowej rzeczywistości
- Co charakteryzuje ludzi uważanych za najbardziej skutecznych w swoim działaniu
- Czym jest czas i jak myślenie o czasie wpływa na produktywność
- AUTO-MONITORING – ile tak naprawdę masz czasu
- Twoje mocne i słabe strony w zarządzaniu sobą w czasie
- Nawyki skutecznego działania i ich wpływ na efektywność
2. Twój osobisty GPS, czyli jak skutecznie organizować i osiągać cele:
- „Czy Twoja drabina jest oparta o właściwą ścianę”? Zasady określania celów
- Metoda SMART – wzmacnianie efektywności w oparciu o cele
- Cele, wartości i perspektywy – stawianie celów rocznych, miesięcznych, tygodniowych i codziennych
- Jak działać w ramach POLA WPŁYWU, czyli reaktywny i proaktywny model Covey’a
- Budowanie strategii – jak to robić, aby ułatwić sobie zarządzanie celami
3. Planowanie i zarządzanie priorytetami – metody organizacji i zarządzania sobą w czasie:
- „Wszystko ma swój czas’ – gra szkoleniowa, w której uczestnicy doświadczą konieczności działania pod presją czasu i nowych wyzwań, będą planować i ustalać priorytety, a to wszystko w sytuacjach spotykanych często w życiu zawodowym.
- GETTING THINGS DONE – jak poradzić sobie z wdrażaniem nowoczesnego systemu zarządzania sobą w czasie na przykładzie metody Davida Allena
- Zarządzanie projektami i zadaniami
- MATRYCA EISENHOWERA – efektywne zasady ustalania priorytetów
- Zastosowanie ZASADY PARETO (80/20) w zarządzaniu czasem
- Idealny tydzień – planowanie dnia, tygodnia, roku
- Nadawanie priorytetów zadaniom i efektywne planowanie dnia
- Linia czasu – spójrz na swój plan z wizją końca
- Monitoring – jak nie stracić zadań z oczu
4. Siła nawyków – nawyki zwiększania efektywności osobistej:
- Rola nawyków w efektywnym zarządzaniu sobą w czasie – jak za ich pomocą wdrożyć system zwiększania wydajności
- Kluczowe nawyki – skoncentruj się na tym, co przyniesie największe korzyści:
- Zapisywanie – jak zwolnić się z obowiązku pamiętania o wszystkim, odzyskać przestrzeń w głowie i zachować efektywność
- Planowanie – jak segregować zadania i zarządzać aktualnymi działaniami
- Monitorowanie – jak być zawsze na bieżąco ze swoimi sprawami
- Działanie – dość dobrze, czy perfekcyjnie?
- Jak rozpocząć zmianę nawyków, czyli prawie wszystko o SILNEJ WOLI
- Osobista PĘTLA NAWYKU – Wskazówka – Nawyk – Nagroda
- ZASADA IMPLEMENTACJI INTENCJI – jak znacząco zwiększyć swoje szanse na skuteczne wdrożenie nowego nawyku
- Gra w efektywne nawyki – wykorzystanie mechanizmów gier do zmiany nawyków. Projektowanie gry w nawyki w ramach zespołu
5. Techniki i aplikacje wspomagające zarządzanie sobą w czasie:
- Kalendarz – papierowy i elektroniczny – wady i zalety każdej opcji
- Efektywne planowanie z użyciem kalendarza oraz aplikacji: Nozbe, Trello, Evernote
- Jak ułatwiać sobie zarządzanie projektami i zadaniami za pomocą aplikacji
- Telefon – rozpraszacz czy dobry organizator?
- Lista spraw – zadania oczekujące i parking pomysłów
- Jak zwiększyć efektywność korzystania z poczty e-mailowej. Kategorie spraw i metoda INBOX ZERO
6. Zarządzanie energią – jak korzystać z odnawialnych źródeł:
- Długoterminowy plan zarządzania energią wg Schwartza i Loehra – zadbaj o potrzeby, które dodają energii do osiągania wybitnych wyników
- Zarządzanie czasem czy energią? – jak korzystać ze zasobów, które w przeciwieństwie do czasu są odnawialne
- Audyt energetyczny: fizyczność, umysł, emocje, sens
- Fazy dnia – KRZYWA REFA
- Budowanie równowagi w życiu – KOŁO ŻYCIA
- Wpływ stylu życia na efektywność: odpoczynek, sen, ćwiczenia fizyczne, nawyki żywieniowe
- Elementy TRENINGU UWAŻNOŚCI (Minfulness)
- Planowanie odpoczynku – nie zostawiaj przypadkowi tego co ważne
7. Bariery i trudności w efektywnym zarządzaniu sobą w czasie – jak rozprawić się ze złodziejami czasu, prokrastynacją i presją czasu:
- Metoda Małego Kroku i Power Hour – jak zmobilizować się do wysiłku i działać z impetem
- Technika 10 minut – jak radzić sobie z pokusami
- Technika Pomodoro – jak przestać zwlekać i zacząć działać
- Technika grupowania zadań – jak mądrze zaplanować działania, aby nie tracić czasu na niepotrzebne czynności
- Sprint czy maraton? – różne cele, różne plany treningowe
- Logowanie czynności – analiza sposobów korzystania z czasu
- ABCD – aby czuć się lepiej, trzeba myśleć lepiej – jak zmienić myślenie o czasie i presji czasu
- Jak przez lepsze zarządzanie efektywnością zredukować poziom stresu
- Wpływ redukcji stresu na realizację planów
8. Plan treningowy – jak zwiększyć wytrwałość i konsekwencję w działaniu?
- Jak dostosować poznane metody i techniki do własnych potrzeb
- Budowanie wytrwałości i systematyczności w dążeniu do osiągnięcia celów
- Plan treningowy – zbudowanie strategii wzmocnienia silnej woli i zmiany nawyków
- Zweryfikujesz swoje podejście do zarządzania projektami i zadaniami