Zarządzanie ryzykiem i podejmowanie decyzji to praktyczny trening o budowaniu działań zapobiegawczych, a także monitorowaniu zmian w firmie.

Na szkoleniu dowiesz się:

  • Jak identyfikować zagrożenia w działalności organizacji
  • W jaki sposób budować działania zapobiegawcze, a także plany awaryjne
  • Jak monitorować zmiany zagrożeń
  • Kiedy warto zaufać intuicji, a kiedy wykorzystywać statystyczne metody wspierające decyzje
  • Jak zwiększyć obiektywizm zarządzania ryzykiem
  • Jak projektować działania zapobiegające ryzyku

Jeżeli do tego tematu potrzebujesz szkolenia:

  • ZAMKNIĘTEGO dla Twojego zespołu lub firmy
  • prowadzonego w formie ONLINE lub w połączeniu on-line ze szkoleniem stacjonarnym

Skontaktuj się z nami > dopasujemy specjalne rozwiązania dla Ciebie

Podczas szkolenia zarządzanie ryzykiem i podejmowanie decyzji poznasz:

  • sposoby realistycznej oceny prawdopodobieństwa, a także wpływu ryzyka na swoje działania
  • typowe zagrożenia wynikające z mechanizmów psychologicznych podczas podejmowania decyzji
  • metody racjonalnego dokonywania wyboru w procesie decyzyjnym

Program szkolenia

1. Podejmowanie decyzji w zarządzaniu firmą:

  • Obszary biznesowe a konieczność podejmowania decyzji
  • Warunki niepewności, a także sytuacje decyzyjne
  • Wpływ stylu zarządzania na podejmowanie decyzji
  • Decyzje w działalności operacyjnej jak również projektowej
  • Proces decyzyjny: od zdefiniowania problemu do wdrożenia rozwiązania
  • Miary jakości podejmowanych decyzji

2. Zarządzanie ryzykiem:

  • Czym jest ryzyko, a także skąd się bierze?
  • Różne obszary i podejścia do ryzyka
  • Szacowanie prawdopodobieństwa – skale, a dodatkowo dobre praktyki
  • Ocena wpływu ryzyka na obszar działalności, którego dotyczy
  • Sposoby przeciwdziałania ryzyku – strategie

3. Podejście intuicyjne, a także racjonalne do decyzji i ryzyka:

  • Przygotowanie danych do podejmowania decyzji
  • Racjonalne sformułowanie problemu
  • Wykorzystanie racjonalności w sposobach wyboru
  • Niebezpieczeństwa intuicyjnego podejmowania decyzji
  • Ekonomika podejmowanych decyzji

4. Zarządzanie ryzykiem w organizacji i projekcie:

  • Gromadzenie danych o ryzyku
  • Proces zarządzania ryzykiem – podział na analizę, jak również zarządzanie
  • Planowanie zarządzania ryzykiem
  • Identyfikacja czynników ryzyka
  • Analiza ilościowa i jakościowa
  • Planowanie działań zapobiegawczych
  • Ekonomia wyboru działań zapobiegawczych
  • Monitorowanie, a także kontrola czynników ryzyka

5. Zarządzanie ryzykiem na tle wybranych metodyk zarządzania projektami