Zarządzanie konfliktem w zespole

szkolenie o radzeniu sobie z różnicami interesów, destrukcyjną komunikacją i emocjami w zespole

SKU: 2001911219 Kategoria:

Zarządzanie konfliktem to szkolenie wspierające rozwój kultury konstruktywnej współpracy w zespole.

Nasze szkolenie jest prowadzone przez doświadczoną w pracy z zespołami trenerkę – Annę Piaseczyńską – w formie warsztatu, co pozwala uczestnikom zrozumieć dynamikę trudnych rozmów oraz wytrenować efektywne zarządzanie konfliktem w zespole.

To szkolenie należy do SYSTEMOWEGO PROGRAMU ROZWOJU!

  • nawet roczny cykl edukacyjny z warsztatem powtórzeniowym follow-up włącznie
  • uzgodnienie planu działań z HR/menedżerem uczestnika
  • indywidualne badanie potrzeb i case’y
  • zadania poszkoleniowe
  • stały kontakt z trenerem

SPRAWDŹ KORZYŚCI dla uczestników i organizacji!

Efekty tego szkolenia szybko przekładają się na korzyści dla uczestników:

  • Zrozumiesz, jaka jest rola konfliktu i w jakich sytuacjach może być cenny dla rozwoju relacji i zespołu
  • Wytypujesz najczęściej popełniane błędy komunikacyjne i zaczniesz błyskawicznie je rozpoznawać
  • Poznasz charakterystykę dominujących sposobów zachowania ludzi w sytuacji konfliktu
  • Nauczysz się konstruktywnie rozwiązywać trudne komunikacyjnie sytuacje, których stroną jest menedżer oraz pomiędzy podwładnymi (mediacje menedżerskie)
  • Poznasz i wytrenujesz konkretne narzędzia komunikacyjne ułatwiające zarządzanie konfliktem pojawiającym się w zespole

Świadome zarządzanie konfliktem w zespole wymagają umiejętności szybkiego zapanowania nad trudnymi emocjami utrudniającymi racjonalne myślenie, więc na szkoleniu:

  • Nauczysz się technik szybkiego panowania nad emocjami i spokojnego odnoszenia się do swoich rozmówców
  • Poznasz techniki zarządzania emocjami, z których z powodzeniem możesz skorzystać przed, w trakcie i po emocjonalnie wyczerpujących rozmowach
  • Nauczysz się efektywnie przygotowywać do rozmów w procesie zarządzania konfliktem
  • Uzyskasz dostęp do sprawdzonych strategii mediacji, by zarządzanie konfliktem w zespole moderować w pożądanym kierunku

Szkolenie zarządzanie konfliktem dostarczy Ci narzędzi szybkiego rozpoznawania różnych form presji psychicznej oraz przeciwdziałania im dzięki konkretnym narzędziom, w tym asertywności

  • Dowiesz się, jakie są najefektywniejsze narzędzia ułatwiające porozumiewanie się z innymi w trakcie konfliktowych rozmów i przejdziesz przez praktyczny trening ich wykorzystywania
  • Wytrenujesz konstruktywne i skutecznie wyrażanie swoich potrzeb i oczekiwań wobec rozmówców
  • Dowiesz się, jaki jest Twój styl reakcji w trakcie konfliktu
  • Lepiej zrozumiesz siebie i swoich rozmówców, co ułatwi Ci zarządzanie konfliktem w zespole

Konstruktywne zarządzanie konfliktem – umiejętności uzyskane przez uczestników na szkoleniu – dają też konkretne korzyści dla ich organizacji:

  • Konflikty rozwiązywane są w konstruktywny sposób
  • Energia pracowników ukierunkowana jest na osiąganie celów ważnych dla organizacji
  • Różnice interesów, czy celów ujawniane są w sposób umożliwiający ich maksymalne zaspokojenie
  • Tworzy się kultura pracy sprzyjająca innowacjom
  • Dobre relacje pomiędzy pracownikami w organizacji (w tym pomiędzy przełożonym i podwładnym) wspierają ich zaangażowanie

Prowadzący szkolenie

Anna Piaseczyńska

Trener biznesu z wieloletnim doświadczeniem, certyfikowany coach, doradca HR i konsultant w projektach AC/DC. Posiada licencję trenera i doradcy metody badania potencjału FRIS Style Myślenia.

Zobacz więcej

Program szkolenia

1. Mechanizmy powstawania i rozpoznawanie typów konfliktów:

  • Poznasz główne przyczyny powstawania i przebiegu konfliktów – Koło Konfliktu
  • Określisz swój osobisty styl radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych i odkryjesz charakterystykę stylów, którymi kierują się inni
  • Analiza sytuacji konfliktowej i jej źródła – „czapa” konfliktu, zasoby, różnice w celach, różnice wartości lub poglądów, niejednoznaczność organizacyjna
  • Poznasz skuteczne narzędzia komunikacyjne ułatwiające dążenie do konstruktywnego rozwoju konfliktu w zespole

2. Jak poruszać się w gąszczu sytuacji konfliktowych:

  • Jak rozpoznawać konflikty funkcjonalne
  • Jak diagnozować konflikty dysfunkcjonalne

3. Zniekształcenia postrzegania i mechanizmy emocjonalne rządzące konfliktami:

  • Odkryjesz specyfikę kluczowych rozmów
  • Zrozumiesz główne przeszkody, które utrudniają opanowanie się w trakcie kluczowych rozmów
  • Nauczysz się rozpoznawać u siebie i członków zespołu oznaki przeżywania trudnych emocji
  • Rozpoznasz pozorne rozwiązania konfliktów i nauczysz sie ich unikać

4. Dynamika konfliktu i jej fazy:

  • Poprzedzająca – jak rozpoznać symptomy nadchodzącego konfliktu
  • Prowokacji – jak określić role uczestników konfliktu
  • Eskalacji – jak się konstruktywnie zachować, gdy robi się „gorąco”
  • Konfrontacji – jak skutecznie rozwiązać i zneutralizować sytuację konfliktową

5. Style zachowania w opanowaniu konfliktu:

  • Na czym polegają: uległość, agresja, manipulacja
  • Co to oznacza „właściwe zachowanie” w sporze
  • Negatywne konsekwencje sztywnego stosowania poszczególnych stylów

6. Asertywność w sytuacjach konfliktowych:

  • Czym jest asertywność – świadomość praw osobistych i własnego potencjału
  • Komunikat „JA” w praktyce
  • Asertywne i rozwojowe wykorzystanie konfliktów w pracy zespołu
  • Umiejętność asertywnych zachowań przydatnych w rozwiązywaniu konfliktów:

7. Strategie wykorzystywane w sytuacji konfliktowej – dążenie do „win-win”:

  • Ja wygrywam – Ty tracisz
  • Ty wygrywasz – Ja tracę
  • Bez przegranego – zamiana konfliktu we współpracę „win-win”
  • Pięć praw Fensterheima – czym się kierować w konflikcie

8. Negocjacje i mediacje – główne metody i techniki rozwiązywania konfliktów:

  • Specyfika negocjacji w sytuacjach konfliktowych – techniki negocjacyjne
  • W jakich sytuacjach wprowadzać mediacje
  • Kiedy możliwy jest arbitraż

9. Skuteczne sposoby na opanowanie emocji i stresu w trakcie konfliktu:

  • Techniki i narzędzia pozwalające na szybkie obniżenie intensywnych emocji utrudniających racjonalne myślenie
  • Nauczysz się efektywnie przygotowywać do kluczowych rozmów nakierowując się na osiągnięcie pożądanych rezultatów
  • Wprowadzenie do treningu antystresowego
  • Metody relaksacyjno – koncentrując

10. Efektywna komunikacja jako niezbędne narzędzie zarządzania konfliktem:

  • Bariery komunikacyjne a rozwiązywanie konfliktów
  • Komunikacja werbalna i niewerbalna – jak rozpoznawać sygnały i je interpretować
  • Skuteczne techniki komunikacji  – wywieranie wpływu

 

Warunki uczestnictwa »

  • Szkolenie odbywa się przy ul. Sejmikowej 4 w Warszawie (Anin);
  • Cena szkolenia obejmuje koszt uczestnictwa, materiały dydaktyczne, obiad i przerwy kawowe każdego dnia szkolenia, 30-dniowy e-mentoring;
  • Cena nie obejmuje zakwaterowania;

Szczegółowe zasady uczestnictwa – czytaj więcej

Zgłoszenie

1493,00 

Wyczyść
Ilość osób:
osoba
Suma netto: