Zarządzanie konfliktem w zespole

szkolenie o radzeniu sobie z różnicami interesów, destrukcyjną komunikacją i emocjami w zespole

SKU: 2001911219 Kategoria:

Zarządzanie konfliktem to szkolenie, które umożliwia radzenia sobie w trakcie trudnych rozmów także z szantażem emocjonalnym, presją i prowokacją

Nasze szkolenie jest prowadzone przez doświadczoną w pracy z zespołami trenerkę Annę Malarz w formie warsztatu, co pozwala uczestnikom zrozumieć dynamikę trudnych rozmów oraz wytrenować efektywne zarządzanie konfliktem w zespole.

To szkolenie należy do SYSTEMOWEGO PROGRAMU ROZWOJU!

  • nawet roczny cykl edukacyjny z warsztatem powtórzeniowym follow-up włącznie
  • uzgodnienie planu działań z HR/menedżerem uczestnika
  • indywidualne badanie potrzeb i case’y
  • zadania poszkoleniowe
  • stały kontakt z trenerem

SPRAWDŹ KORZYŚCI dla uczestników i organizacji!

Efekty tego szkolenia szybko przekładają się na korzyści dla uczestników:

  • Zrozumiesz, czym jest konflikt i w jakich sytuacjach może być wartościowy dla rozwoju relacji i zespołu
  • Wytypujesz najczęściej popełniane błędy komunikacyjne i zaczniesz błyskawicznie je rozpoznawać
  • Poznasz charakterystykę dominujących stylów komunikowania się ludzi w sytuacji konfliktu
  • Nauczysz się konstruktywnie rozwiązywać najtrudniejsze komunikacyjnie sytuacje i wytrenujesz stosowanie MODELU DEESKALACJI KONFLIKTU
  • Poznasz i wytrenujesz konkretne narzędzia komunikacyjne ułatwiające zarządzanie konfliktem pojawiającym się w zespole

Skuteczna samoobrona psychologiczna i świadome zarządzanie konfliktem w zespole wymagają szybkiego zapanowania nad trudnymi emocjami utrudniającymi racjonalne myślenie, więc na szkoleniu:

  • Nauczysz się technik szybkiego panowania nad emocjami i spokojnego odnoszenia się do swoich rozmówców
  • Poznasz techniki zarządzania emocjami, z których z powodzeniem możesz skorzystać przed, w trakcie i po emocjonalnie wyczerpujących rozmowach
  • Nauczysz się efektywnie przygotowywać do rozmów w procesie zarządzania konfliktem
  • Dowiesz się, jak odczytywać emocje Twoich rozmówców, by kierować konfliktowe rozmowy na racjonalne tory
  • Uzyskasz dostęp do sprawdzonych strategii mediacji, by zarządzanie konfliktem w zespole moderować w pożądanym kierunku

Szkolenie zarządzanie konfliktem dostarczy Ci narzędzi szybkiego rozpoznawania różnych form agresji psychicznej, która negatywnie wpływa na trudne rozmowy w zespole

  • Zdobędziesz umiejętność rozpoznawania przejawów szantażu emocjonalnego, manipulacji, agresji i tendencji psychopatycznych oraz nauczysz się im przeciwdziałać w swoim zespole
  • Poznasz typologię emocjonalnych szantażystów i dowiesz się, jak nie wpaść w ich sidła

Trudne rozmowy i zarządzanie konfliktem staną się o wiele prostsze dzięki poznaniu i wytrenowaniu na szkoleniu konkretnych narzędzi komunikacyjnych:

  • Dowiesz się, jakie są najefektywniejsze narzędzia ułatwiające porozumiewanie się z innymi w trakcie konfliktowych rozmów i przejdziesz przez praktyczny trening ich wykorzystywania
  • Wytrenujesz konstruktywne i skutecznie wyrażanie swoich potrzeb i oczekiwań wobec rozmówców
  • Dowiesz się, jaki jest Twój model reakcji w trakcie konfliktu i zaplanujesz wprowadzanie korzystnych dla siebie zmian
  • Lepiej zrozumiesz siebie i swoich rozmówców, co ułatwi Ci zarządzanie konfliktem w zespole

Prowadzący szkolenie

Anna Malarz

Coach, trener biznesu, psycholog z dyplomem Uniwersytetu Warszawskiego.

Zobacz więcej

Opinie o szkoleniu

idealny trener, człowiek i specjalista w dziedzinie komunikacji społecznej

bardzo kompetentna, służąca dobrymi wskazówkami

na własnym przykładzie pokazuje, że to co mówi przekazuje działa i ma sens, szanuje ludzi

osoba bardzo ciepła miła otwarta chętnie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniami, pomaga i umie wysłuchać innych

Program szkolenia

1. MECHANIZMY EMOCJONALNE rządzące kluczowymi rozmowami, czyli co sprawia, że niektóre sytuacje wywołują w nas silne emocje?

  • Odkryjesz specyfikę kluczowych rozmów i poznasz tajniki działania ludzkiego mózgu
  • Zrozumiesz główne przeszkody, które utrudniają opanowanie się w trakcie kluczowych rozmów
  • Nauczysz się rozpoznawać u siebie i członków zespołu oznaki przeżywania trudnych emocji
  • Stworzysz listę osobistych wyzwalaczy powodujących, że rozmowa staje się dla Ciebie trudna

2. ZARZĄDZANIE KONFLIKTEM – rozpoznawanie, zrozumienie i rozgrywanie:

  • Poznasz główne przyczyny powstawania konfliktów
  • Określisz swój osobisty styl radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych i odkryjesz charakterystykę stylów, którymi kierują się inni
  • Rozpoznasz czynniki prowadzące do eskalacji konfliktów i zrozumiesz ich mechanizmy
  • Dowiesz się, co sprawia, że konflikt może być wartościowy i pozytywnie wpłynąć na rozwój relacji oraz nauczysz się wykorzystywać jego moc na korzyść zespołu
  • Poznasz skuteczne narzędzia komunikacyjne ułatwiające dążenie do konstruktywnego rozwoju konfliktu w zespole
  • Dowiesz się, czym są GRY STATUSOWE i nauczysz się rozpoznawać ich przejawy
  • Wykorzystasz rolę KOMUNIKACJI NIEWERBALNEJ w przeciwdziałaniu destrukcyjnej eskalacji konfliktu

3. INTERESY I POTRZEBY A RACJE I STANOWISKA – jak je rozpoznawać o nich rozmawiać i negocjować:

  • Dowiesz się, jak dochodzić do prawdziwego zrozumienia swoich potrzeb i interesów tak, by umiejętnie przedstawić je rozmówcy
  • Nauczysz się dostrzegać i rozumieć pod stanowiskami i racjami potrzeby innych, dzięki czemu zwiększysz swoją skuteczność w komunikacji
  • Rozwiniesz umiejętność EMPATYCZNEGO ZROZUMIENIA innych i nauczysz się konstruktywnie je wyrażać
  • Dowiesz się, jak za pomocą odpowiednich pytań zwiększać poziom zrozumienia drugiej strony
  • Nauczysz się stosować komunikaty, które pozwolą Ci jasno określić, czego potrzebujesz

4. BŁĘDY I ZNIEKSZTAŁCENIA komunikacyjne utrudniające dochodzenie do porozumienia w trakcie zarządzania konfliktem:

  • Dokonasz analizy głównych błędów i zniekształceń, którymi posługują się ludzie i przejdziesz przez trening ich zmiany na komunikaty konstruktywne
  • Nauczysz się radzić sobie ze zniekształconymi komunikatami pojawiającymi się w trakcie trudnych rozmów i konfliktów w zespole

5. Skuteczne sposoby na OPANOWANIE EMOCJI w trakcie kluczowych rozmów:

  • Poznasz błyskawiczne techniki i narzędzia pozwalające na niwelowanie intensywnych emocji utrudniających racjonalne myślenie
  • Wybierzesz sposoby zmiany stanu emocjonalnego dopasowane do swoich preferencji i potrzeb
  • Nauczysz się efektywnie przygotowywać do kluczowych rozmów nakierowując się na osiągnięcie pożądanych rezultatów

6. SZANTAŻ EMOCJONALNY, MANIPULACJA, AGRESJA I CECHY PSYCHOPATYCZNE – jak sobie skutecznie radzić z osobami przejawiającymi takie tendencje w zespole:

  • Dowiesz się, czym jest szantaż emocjonalny i poznasz jego negatywne konsekwencje
  • Przeanalizujesz metody stosowane przez emocjonalnych szantażystów i nauczysz się im przeciwdziałać
  • Zrozumiesz charakterystykę typów osób, które stosują szantaż emocjonalny tak, by szybko rozpoznać tego typu zachowania w zespole
  • Nauczysz się aktywnie przeciwdziałać agresywnemu zachowaniu członków zespołu i chronić siebie i innych przed manipulacją
  • Dowiesz się, jakie cechy mogą przejawiać w zachowaniach osoby z tendencjami psychopatycznymi
  • Poznasz sposoby stosowania samoobrony wobec destrukcyjnych zachowań osób ze skłonnościami psychopatycznymi

7. SZTUKA MEDIACJI W ZARZĄDZANIU KONFLIKTEM, czyli jak pomagać członkom zespołu w dochodzeniu do porozumienia:

  • Dowiesz się, na czym polega rola mediatora
  • Nauczysz się uzyskiwać od stron kluczowe informacje, które pomogą w dojściu do konsensusu
  • Wytrenujesz korzystanie ze skutecznych narzędzi ułatwiających prowadzenie procesu mediacji
  • Poznasz praktyczne sposoby strategicznego moderowania procesem dochodzenia do porozumienia, który wpłynie na jakościowe wykorzystanie trudnych sytuacji do rozwoju zespołu i jego członków

Warunki uczestnictwa »

  • Szkolenie odbywa się przy ul. Sejmikowej 4 w Warszawie (Anin);
  • Cena szkolenia obejmuje koszt uczestnictwa, materiały dydaktyczne, obiad i przerwy kawowe każdego dnia szkolenia, 30-dniowy e-mentoring;
  • Cena nie obejmuje zakwaterowania;

Szczegółowe zasady uczestnictwa – czytaj więcej