Zarządzanie konfliktem do pozytywnych rozwiązań

czyli szef w roli mediatora zarządzającego energią i emocjami zespołu

SKU: 2001911228 Kategoria:

Zarządzanie konfliktem w zespole to szkolenie o charakterze warsztatowym dla liderów z wykorzystaniem GRY SZKOLENIOWEJ

Warto zmienić swoją perspektywę patrzenia na organizację i nauczyć się, że konflikty mogą mieć pozytywne, twórcze efekty pod warunkiem, że jako szef odpowiednio przeprowadzimy zarządzanie konfliktem. Dlatego na naszym szkoleniu uczestnicy będą mieli okazję do:

  • nauczenia się sposobów rozpoznawania konfliktów
  • poznania sposobów radzenia sobie z różnymi konfliktami
  • przećwiczenia narzędzi mediacji w zespole
  • poznania przydatnych w konflikcie technik komunikacji
  • poznania skutecznych metod neutralizacji konfliktu
  • dowiedzenia się, jak radzić sobie z emocjami w zespole

Dzięki treningowi zarządzanie konfliktem odniesiesz szereg korzyści, które przydadzą Ci się nie tylko w życiu zawodowym, ale i prywatnym.

Na szkoleniu:

  • Poznasz psychologiczne mechanizmy rządzące przebiegiem konfliktów
  • Nauczysz się docierać do sedna ukrytych interesów i potrzeb zaangażowanych stron
  • Dowiesz się, jak komunikować się w sytuacji konfliktu
  • Zrozumiesz, jak można budować porozumienie w zgodzie ze sobą i innymi ludźmi
  • Poznasz sposoby neutralizowania narastających, negatywnych emocji u osób zaangażowanych w konflikt
  • Nauczysz się zmieniać konflikty destrukcyjne w konstruktywne różnice zdań
  • Poznasz skuteczne sposoby działania w roli mediatora konfliktu

Prowadzący szkolenie

Anna Gucwa

Trener biznesu, absolwentka filologii, specjalistka w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi (studia podyplomowe na SWPS), certyfikowany praktyk NLP.

Zobacz więcej
  • Posiada bogate doświadczenia związane z zarządzaniem i motywowaniem zespołów sprzedaży
  • Ma wiedzę na temat specyfiki pracy w międzynarodowych korporacjach
  • Posiada wieloletnią praktykę w sprzedaży – również w branży finansowej
  • Szkolenia, które prowadzi Anna mają zawsze charakter warsztatowy

Opinie o szkoleniu

potrafi bardzo dobrze poprowadzić zajęcia z zainteresowaniem i dużym zaangażowaniem

trener bardzo żywiołowy, kontaktowy

miało się wrażenie, że szkolenie było szyte na potrzebę każdego uczestnika

trener na bieżąco dostosowywał się do potrzeb słuchaczy m.in.. skupiając się na zagadnieniach, które były bardziej przydatne dla nich w praktyce

Poznaj program, który zrealizujesz podczas szkolenia:

1. Mechanizmy konfliktu – co potrzebujesz wiedzieć o jego przyczynach, przebiegu oraz skutkach, żeby skutecznie sobie z nim radzić:

  • Rodzaje konfliktów charakterystyczne dla biznesu
  • Struktura konfliktu – Koło Moore’a
  • Jakie elementy mogą stanowić podstawy konfliktu
  • Rodzaje oraz źródła konfliktów – GRA SZKOLENIOWA
  • Przegląd i analiza doświadczeń oraz strategii stosowanych przez uczestników w sytuacjach konfliktowych
  • Jak znaleźć korzyści płynące z konfliktu?

2. Skąd się biorą konflikty, czyli o komunikacji międzyludzkiej:

  • Pierwsze wrażenie i budowanie nastawienia
  • Bariery w komunikacji i ich znaczenie w powstawaniu sytuacji konfliktowych
  • Przekonania o sobie i otaczającym świecie – jaki mogą mieć wpływ na zachowania
  • Samospełniająca się przepowiednia w relacjach międzyludzkich
  • Zastosowanie typologii osobowości wg Thomasa do zrozumienia perspektyw osób zaangażowanych w konflikt i wypracowania porozumienia opartego na potrzebach
  • Jak rożni ludzie mogą ze sobą pracować, komunikować się i jak tę różnorodność wykorzystać do budowania porozumienia i współpracy
  • Style rozwiązywania konfliktów według Thomasa Kilmanna

3. Analiza sytuacji konfliktowej oraz metody jej neutralizowania:

  • Fazy konfliktu
  • Dynamika incydentu konfliktowego wg Jamesa S. Colemana, czyli kiedy konflikt zaczyna „żyć swoim życiem”
  • Detektory konfliktu
  • Etapy rozwiązywania sytuacji konfliktowej:
    • Przygotowanie do sporu
    • Zainicjowanie interakcji
    • Spór
    • Wyjście ze sporu

4. Psychologia konfliktu z punktu widzenia mediatora i zaangażowanych uczestników:

  • Jakie może być podłoże konfliktu w zespole
  • Mapa potencjalnych dysfunkcji zespołu
  • Rola kierownika w rozwiązywaniu konfliktów
  • Fazy rozwoju grupy wg Tuckmana – zrozumienie procesu dynamiki grupowej jako element wspierający mediatora
  • Konflikt i co dalej?
  • Metody rozstrzygania sporów:
    • nieformalne negocjacje
    • mediacja o wspomaganie
    • wspomagany dialog
    • postępowanie pojednawcze
    • arbitraż o postępowanie sądowe
  • Co czyni mediację wyjątkową

5. Zasady mediacji – kompendium wiedzy dla kierownika zespołu:

  • Czym właściwie jest mediacja
  • Umiejętności mediatora
  • Model sześciu kroków w mediacji
  • Rola uczuć w mediacji
  • Mediacja formalna i nieformalna – kiedy sięgać po wybrana metodę
  • Mediacja zespołowa – czym jest i jak ją zorganizować
  • Kto powinien prowadzić mediację zespołową i w jakich sytuacjach
  • Organizowanie mediacji zespołowej – potencjalne pułapki
  • Szybkie rozwiązywanie codziennych konfliktów za pomocą modelu Brief Meditation TM

6. Jak sobie radzić z emocjami uczestników sytuacji konfliktowej oraz szefa w roli mediatora:

  • Przekonania – model behawioralny Ellisa
  • Czym są emocje, po co je odczuwamy i skąd się biorą
  • Nazywanie emocji własnych oraz emocji innych ludzi
  • Porwanie emocjonalne i jego wpływ na nasze zachowania
  • Co się kryje pod złością – o czym mówi złość
  • Strategie radzenia sobie ze złością
  • Pętla perfekcjonizmu

Warunki uczestnictwa »

  • Szkolenie odbywa się przy ul. Sejmikowej 4 w Warszawie (Anin);
  • Cena szkolenia obejmuje koszt uczestnictwa, materiały dydaktyczne, obiad i przerwy kawowe każdego dnia szkolenia, 30-dniowy e-mentoring;
  • Cena nie obejmuje zakwaterowania;

Szczegółowe zasady uczestnictwa – czytaj więcej