Wywieranie wpływu i perswazja w biznesie

czyli sztuka przekonywania i budowania autorytetu w relacjach

Wywieranie wpływu to umiejętność skutecznego przekonywania innych do swoich racji oraz nakłaniania do zmiany zachowań

Na warsztacie prowadzonym przez Małgorzatę Henke – eksperta specjalizującego się w komunikacji – uczestnicy poznają mechanizmy działania relacji społecznych i wywierania wpływu. Nauczą się wykorzystywać praktyczne techniki ułatwiające wywieranie wpływu na innych oraz budowanie autorytetu i swojej pozycji w grupie.

Szkolenie skierowane jest do menedżerów i specjalistów.

Na szkoleniu dowiesz się, jak wykorzystać aktualne odkrycia psychologii społecznej i poznasz zasady wywierania wpływu od psychologicznej „podszewki”:

  • Dowiesz się, jak wpłynąć na drugą osobę, jej postawę, emocje, myślenie, zachowanie
  • Poznasz uniwersalne reguły wywierania wpływu Roberta Cialdiniego
  • Dowiesz się, jak stosować techniki społecznego dowodu słuszności, by skuteczniej przekonywać rozmówców do pożądanych zachowań
  • Nauczysz się wykorzystywać reguły sympatii, by budować długotrwałe, pozytywne relacje i atmosferę porozumienia
  • Poznasz zasadę konsekwencji pozwalającą zwiększać pozytywne zaangażowanie rozmówców i poczucie kooperacji

Nauczysz się tworzyć perswazyjne, skuteczne wypowiedzi w odniesieniu do różnorodnych sytuacji z własnej praktyki zawodowej:

  • Dowiesz się, jakie słowa zwiększają, a jakie zmniejszają siłę przekonywania
  • Nauczysz się kierować rozmową za pomocą pytań, słów-kluczy, milczenia
  • Poznasz wachlarz pytań perswazyjnych, które zwiększą Twoją skuteczność w osiąganiu celów i komunikacji z innymi
  • Dowiesz się, jak być „cichym przywódcą”, jak wpływać na postawy, emocje, myśli i zachowania ludzi, aby rozwijać i doskonalić
  • Nauczysz się stosować argumentację logiczną i argumentację wpływającą na emocje, dowiesz się jak dopasować komunikat do typu osobowości
  • Nabędziesz umiejętności wnikliwej obserwacji i efektywnego słuchania w celu dotarcia do świadomości rozmówcy, pobudzania jego ciekawości i uwagi

Zbudujesz swój autorytet za pomocą mowy ciała i treści swoich wypowiedzi:

  • Poznasz szereg metod wzmacniania poczucia pewności siebie i budowania wizerunku osoby pewnej siebie
  • Dowiesz się i docenisz, czym są gry statusowe oraz uświadomisz sobie ich potężny wpływ na kontakty międzyludzkie
  • Dowiesz się, co robić, żeby zbudować mocny autorytet lidera, oparty na zaufaniu i spójności, a nie tylko władzy formalnej

Nauczysz się skutecznie działać w trudnych sytuacjach:

  • Ochronisz się przed manipulacją i zaczniesz błyskawicznie rozpoznawać wywieranie wpływu kierowane w Twoją stronę
  • Dowiesz się, jak zwiększać skuteczność w udzielaniu informacji zwrotnej, wyrażaniu krytyki, mówieniu „nie”, wyrażaniu oczekiwań i egzekwowaniu poleceń
  • Nauczysz się komunikować stanowczo, ale tak, by chronić i budować relacje
  • Poznasz najczęstsze zachowania manipulacyjne ludzi oraz katalog konkretnych technik radzenia sobie z każdą z nich

⇒ Może interesuje Cię szkolenie zamknięte dla zespołu?

⇒ A może jesteś osobą prywatną, samozatrudnioną, lub współpracownikiem NGO?

Zapytaj o najlepsze rozwiązania dla Ciebie

Prowadzący szkolenie

Małgorzata Henke

Certyfikowany trener biznesu, akredytowany coach i menedżer z wiedzą popartą dyplomem MBA Oxford Brookes University. Praktyk Racjonalnej Terapii Zachowania. Specjalista podejścia Mental Toughness, certyfikowany doradca metody MTQ48. Autorka programu rozwojowego Akademii Zmiany Nawyków.

Zobacz więcej

Opinie o szkoleniu

ciekawe szkolenie, dużo praktycznych przykładów, pozwalających wcielić się w role, których na co dzień się nie gra.

trener - ogromnie otwarta na osoby na szkoleniu, pozytywnie nastawiona, angażująca uczestników. Miło i super.

najlepsze szkolenie na jakim byłam

świetne ćwiczenia i umiejętność angażowania wszystkich uczestników

Program szkolenia

1. Wywieranie wpływu – punkt wyjścia, oczekiwania i realne możliwości:

  •  Analiza sytuacji wywierania wpływu, z jakimi mają do czynienia uczestnicy szkolenia
  • Wywieranie wpływu, motywowanie, perswazja, manipulacja – co oznaczają te pojęcia i jak się mieszczą w kontekście etycznym
  • Strefy wpływu, czyli na co mamy realnie wpływ
  • Mechanizmy psychologiczne wywierania wpływu, czyli 6 zasad wywierania wpływu na ludzi wg Roberta Cialdiniego: reguła wzajemności, zasada zaangażowania i konsekwencji, społeczny dowód słuszności, reguła lubienia i sympatii, reguła autorytetu, reguła niedostępności

2. Autorytet, pewność siebie, status i siła przekonywania, czyli w jaki sposób budować swoją pozycję w grupie:

  • Na czym polega mechanizm pewności siebie i jak można ją wzmacniać – źródła pewności siebie i niepewności
  • Zacznij od siebie – wywieranie wpływu na siebie, budowanie odpowiedniej samooceny i poczucia własnej wartości
  • Słowa mają moc – wpływ dialogów wewnętrznych na pewność siebie i budowanie autorytetu
  • Czym jest Twoja wartość społeczna i dlaczego jest kluczem dla odbioru wszystkiego, co mówisz i przedstawiasz
  • Jak zbudować i rozwijać pozycję lidera grupy, czy zespołu – strategie
  • Gry statusowe, czyli werbalne i niewerbalne sposoby podwyższania i obniżania statusu sobie i innym, oraz co możemy zyskać grając na wysoki i niski status

3. Kierowanie rozmową i techniki perswazji:

  •  Ukryte znaczenie słów, czyli moc semantyki – nauczysz się dobierać słowa klucze, wzmacniające autorytet i pozytywny odbiór
  • Słowa i komunikaty „zakazane” – przeanalizujemy często popełniane błędy w komunikacji, zmniejszające siłę przekonywania
  • Ciche przywództwo – wpływanie na postawy, emocje, myśli i zachowania ludzi, czyli istota rozwoju i doskonalenia
  • Model ukierunkowania rozmowy na pożądany wynik, czyli nauczysz się tego, jak w 5 minut uzyskać deklarację i ukierunkować rozmówcę na działanie
  • Perswazyjna składnia zdań – kolejność słów jest ważna
  • Magia stawiania pytań – dlaczego warto pytać zamiast mówić; przećwiczysz pytania otwierające, ukierunkowujące, sugerujące, zamykające itp.

4. Wywieranie wpływu a postawa asertywna, czyli jak sobie radzić w trudnych sytuacjach:

  •  Asertywność, uległość, agresja, manipulacja – różne postawy w wywieraniu wpływu i ich świadome lub nieświadome przyjmowanie
  • „Ja manipuluję? Niemożliwe!” – czyli o naszych nawykach i ich skutkach: schematy myślenia i działania
  • Techniki wywierania wpływu w trudnych sytuacjach – poznasz najczęstsze zachowania manipulacyjne ludzi oraz katalog konkretnych technik radzenia sobie z każdą z nich
  • Komunikaty zwiększające wpływ – ćwiczenia: wyrażanie krytyki, odpowiedź na krytykę, wyrażanie odmowy, udzielanie informacji zwrotnej, wyrażanie oczekiwań i egzekwowanie poleceń

5. Argumentacja racjonalna i emocjonalna, czyli wywieranie wpływu i konstruowanie komunikatu na różnych płaszczyznach:

  • Mózg racjonalny i emocjonalny – jakie argumenty trafiają i dlaczego jesteśmy mniej racjonalni, niż byśmy chcieli
  • Mózg – „maszyna do wyciągania pochopnych wniosków”
  • Pułapki myślenia – na co zwracać uwagę, żeby nie wpaść w sidła manipulatora oraz, jak wykorzystać heurystyki i błędy poznawcze do wywierania wpływu
  • Podejmowanie dobrych decyzji – jak uniknąć pułapek myślenia, poszerzyć perspektywę i podjąć racjonalną decyzję
  • Błędy argumentacji – czego nie robić, aby nie osłabiać własnej pozycji w dyskusji
  • Inteligencja emocjonalna – wpłyń na emocje, wywołasz działania, czyli jak wykorzystać świadomość emocji w motywacji i wywieraniu wpływu
  • Stres – kierowanie poziomem pobudzenia i energią jako sposób na wywieranie wpływu
  • Główne motywacje ludzi i jak na nie wpływać

 6. Budowanie relacji, wzbudzanie sympatii i zaufania:

  • Jak zbudować dobre kontakty z ludźmi
  • Jak działa mechanizm sympatii i jak z niego korzystać – co sprawia, że niektórzy potrafią zjednywać sobie ludzi i jak się tego nauczyć
  • Techniki etycznego zwiększania sympatii do siebie, a także pomiędzy członkami grupy/zespołu
  • Jak zwiększyć zaufanie ludzi, ich poparcie i chęć uczestnictwa w tym, co proponujesz
  • Zaufanie w zespole – jak je kształtować z pozycji lidera i członka zespołu

7. Gra z osobowością, czyli jak dopasować metody i techniki wywierania wpływu do osobowości ludzi:

  •  Typy osobowości – jak je rozpoznać i dopasować werbalną i niewerbalną warstwę komunikatu
  • Empatia i trening uważności – tworzenie przestrzeni na zrozumienie drugiego człowieka, jego potrzeb i motywacji

Warunki uczestnictwa »

  • W CENIE SĄ ZAWARTE:

    • udział w 2-dniowym szkoleniu prowadzonym przez naszego trenera – eksperta
    • przedszkoleniowa ankieta badająca potrzeby uczestników oraz istotne dla nich sytuacje – do przerobienia w trakcie szkolenia
    • materiały merytoryczne i piśmiennicze
    • ozdobny dyplom
    • lista literatury dodatkowej
    • poszkoleniowy e-mentoring z trenerem i weryfikacja zadania wdrożeniowego
    • prawo do nielimitowanego powtarzania tego szkolenia przez uczestnika w ramach follow-up za kwotę tylko 100 zł netto
    • catering: kawy, herbaty, woda, owoce sezonowe, ciasteczka
    • lunch: 2 dania, kilka zestawów do wyboru – w tym wersje wegetariańskie

    MIEJSCE:

    Sale naszego Centrum Szkoleniowego w Warszawie – Aninie przy ul. Sejmikowej 4 (04-602):

    • dojazd PKP: SKM Stacja Wawer
    • najbliższy przystanek autobusowy: „Trawiasta”
    • dojazd samochodem od strony ul. Czecha lub ul. Wydawniczej, bezpłatny parking koło naszego Centrum

    ORIENTACYJNY PLAN DNIA SZKOLENIOWEGO:

    • 8.30 – 8.45 rejestracja uczestników
    • 8.45 – 9.00 catering przed szkoleniem
    • 9.00 – 10.45 część merytoryczna szkolenia
    • 10.45 – 11.00 catering: przerwa kawowa
    • 11.00 – 13.00 część merytoryczna szkolenia
    • 13.00 – 13.45 przerwa na lunch
    • 13.45 – 15.15 część merytoryczna szkolenia
    • 15.15 – 15.30  catering: przerwa kawowa
    • 15.30 – 16.30 część merytoryczna szkolenia

    SZCZEGÓŁOWE ZASADY UCZESTNICTWA – czytaj więcej

Zgłoszenie

Wyczyść
Ilość osób:
osoba
Suma netto:
1385,00