Wystąpienia medialne – zaprzyjaźnij się z kamerą i mikrofonem

czyli jak profesjonalnie występować przed kamerami, z mikrofonem oraz rozmawiać z mediami

SKU: 2001911226 Kategoria:

Dobre wystąpienia medialne bazują nie na wiedzy tajemnej a na konkretnych technikach, których każdy może się nauczyć od profesjonalistów.

Szkolenie Wystąpienia medialne jest dla Ciebie najlepszym wyborem, jeżeli chcesz:

  • Poznać i oswoić się ze specyfiką występu publicznego przed kamerą
  • Poznać metody zarządzania emocjami przed i podczas spotkania z kamerą
  • Przygotować optymalnego w treści i formie wystąpienia w telewizji

Korzyści jakie osiągniesz uczestnicząc w szkoleniu:

  • Nauczysz się przygotowywać przekaz dla mediów zgodny z polityką informacyjną firmy
  • Nauczysz się stosowania technik kreowania wizerunku, metod aktorskich i tricków medialnych
  • Poznasz zasady doboru technik i narzędzi przydatnych do kreowania wizerunku własnego i firmy
  • Zdobędziesz poczucie pewności siebie w występach medialnych

Metodyka szkolenia „Wystąpienia medialne”:

W 80% szkolenie jest praktycznym warsztatem umiejętności – uczestnicy ćwiczą symulacje realnych sytuacji medialnych. Od początku pracujemy z kamerą – każde wystąpienie jest rejestrowane a później omawiane w obecności innych uczestników.

Grupa i trener udzielają informacji zwrotnej, w czasie której każdy uczestnik otrzymuje diagnozę swoich mocnych stron oraz obszarów do rozwoju dotyczących technik i treści komunikacji. W ten sposób wzmacnia swoją samoświadomość zachowania i wykorzystania kamery do budowania wizerunku.

Każdy uczestnik otrzymuje również indywidualne ćwiczenia i narzędzia niezbędne do dalszej pracy nad jakością swoich wystąpień medialnych i publicznych.

Ten program oraz wszystkie pozostałe nasze szkolenia możemy zrealizować dla Twojej firmy jako projekty zamknięte SZKOLEŃ DOFINANSOWANYCH ZE ŚRODKÓW UE  – dowiedz się więcej, jakie są warunki

Program szkolenia

1. Co trzeba wiedzieć o mediach, aby skutecznie w nich występować:

  • Telewizja szuka akcji
  • Wystąpienie „na żywo” a wystąpienie medialne – podobieństwa i różnice
  • Podstawowe zasady komunikacji za pośrednictwem mediów
  • Jak się przygotować do „setki” – ćwiczymy konstruowanie prostej, zrozumiałej wypowiedzi
  • Zasady konstrukcji wypowiedzi medialnych
  • Strategia i taktyka dyskusji w studiu telewizyjnym

2. Punkt ZERO – nagranie i analiza aktualnego poziomu kompetencji medialnych uczestnika:

  • Szczegółowa analiza indywidualnego stylu komunikacji:
    • Analiza medialna SWOT – co może Ci pomóc, a co na pewno zaszkodzi przed kamerą
  • Określenie indywidualnych zdolności i predyspozycji
  • Wskazanie obszarów utrudniających przekaz
  • Określenie kierunków dalszej pracy nad indywidualnym potencjałem

3. Autoprezentacja – jak sprawić, żeby kamera Cię polubiła:

  • Świadomość i kontrola wywieranego wrażenia w wystąpieniu telewizyjnym
  • Umiejętność wzbudzania sympatii widzów
  • Ekspresja aktorska – kontrolowane wyrażanie emocji
  • Nieświadoma autoprezentacja na ekranie

4. Różne typy wywiadów – jak sobie z nimi radzić:

  • Przygotowanie do wywiadu
  • Lista kontrolna – zasady podczas wywiadu
  • Wywiad na żywo
  • Przemawianie a vista – przygotuj się na spontaniczność
  • Techniki udzielania wywiadu radiowego
  • Wywiad nagrywany
  • Wywiad telefoniczny i wywiad na odległość

5. Spokój i pewność siebie jako podstawa występu przed kamerą:

  • Jak „być sobą” i wyglądać na opanowanego, pewnego siebie
  • Na jakiej podstawie widz ocenia Twój poziom pewności siebie
  • Co kamera może pokazać?
  • Techniki zarządzania swoim stanem emocjonalnym
  • Kiedy „puszczają nerwy” – co robić?
  • Aktorskie sposoby radzenia sobie ze stresem i tremą
  • Redukowanie stresu na 10, 5, 2 min. przed nagraniem
  • Możemy też ten program dopasować do potrzeb Twojej firmy i przeprowadzić jako

6. Dlaczego kamera największą uwagę zwraca na mowę ciała:

  • Poznanie języka ciała, gestów i zachowań w telewizji
  • Wykształcenie świadomości ciała, odruchów i zachowań
  • Podstawy prawidłowej sylwetki
  • Praca nad gestem i mimiką
  • Korelacja mowy werbalnej i niewerbalnej
  • Co zrobić ze wzrokiem, gdzie patrzeć?

7. Zasady telewizyjne, które możesz wykorzystać:

  • Co należy sprawdzić przed słowem „akcja”?
  • Jaki kadr jest najlepszy do osiągania wyznaczonych celów?
  • Twój lewy, czy też prawy profil lepiej się fotografuje
  • Wypowiedź w studio a wywiad telewizyjny – różnice, zagrożenia i możliwości

8. Styl i jakość mówienia sposobem kreowania własnego wizerunku:

  • Jak mówić w telewizji – zasady
  • Praca z mikrofonem – warsztat
  • Elementy retoryki i erystyki – dyskusja publiczna
  • Jak mówić, żeby zainteresować – ćwiczenia interpretacji tekstu
  • Doskonalenie indywidualnej, najbardziej efektywnej barwy głosu
  • Artykulacja i wyrazistość mowy
  • Jak mówić, żeby przekonywać i być pewnym sienie
  • Jak mówić w sytuacjach stresowych
  • W ogniu pytań – odpowiedzi na trudne pytania
  • Skuteczna argumentacja
  • Konsultacje logopedyczne

9. Co może Cię zaskoczyć w studio przed słowem „akcja”:

  • Co się zdarza przed słowem „akcja”
  • Jak być opanowanym w krótkiej rozmowie z prowadzącym przed nagraniem materiału
  • Jak nie ulec sugestiom dziennikarza, reportera, żeby zmienić wypowiedź na 3 minuty przed jej nagraniem

10. Stylizacja i make-up:

  • Dobre i złe kolory – jak się ubrać
  • Dress code a wystąpienie przed kamerą
  • Czego kamera nie lubi – case study

Informacje o szkoleniu: