Trening kreatywności i podejmowania decyzji

czyli jak skutecznie rozwiązywać problemy i inspirować zespół

Trening kreatywności dla menedżerów to skuteczne sposoby rozwiązywania problemów, wspierania pomysłowości zespołu i podejmowania dobrych decyzji

Trening kreatywności, to szkolenie w trakcie którego uczestnicy zapoznają się z unikalną metodą ACTION LEARNING i jej zastosowaniem w zespołowym rozwiązywaniu problemów.

Dla menedżerów kreatywność i szybkość podejmowania trafnych decyzji oraz zdolność do rozwiązywania problemów natury merytorycznej i psychologicznej jest kluczem do sukcesu, więc metody i techniki, które poznają na naszym szkoleniu zaspokajają najczęściej zgłaszane przez nich potrzeby.

W metodzie ACTION LEARNING, którą uczyniliśmy bazą naszego treningu  kreatywności, uczestnicy na bieżąco uczą się ustalania zasad oraz odrzucania nieefektywnych norm.

Ta niezwykła metoda pozwala na jednoczesne rozwiązywanie problemów i uczenie się – na treningu kreatywności będziesz mieć praktykę i naukę kompetencji w jednym.

Trening kreatywności przynosi menedżerom jeszcze więcej korzyści:

  • daje menedżerom narzędzia do podniesienia motywacji  w zespole do kreatywnej pracy
  • pokazuje, jak poprawić efektywności działania zespołu przy rozwiązywaniu problemów
  • uczy, jak wpłynąć na pracowników, by wzięli odpowiedzialności za realizowane przez siebie działania

Menedżerowie stosujący metody zaprezentowane na treningu kreatywności potrafią zainspirować swój zespół, by zaangażował się w sprawne znalezienie rozwiązań pojawiających się problemów oraz wykorzystał pojawiające się szanse.

Dzięki udziałowi w treningu kreatywności uczestnicy nie tylko podniosą swoją kreatywność, lecz także nauczą się technik skutecznego podejmowania decyzji:

  • Będą umieli stawiać sobie ambitnych cele i wyzwania, wychodząc ze strefy komfortu
  • Poznają etapy i procedury rozwiązywania problemów w zarządzaniu i zwiększą umiejętności twórczego myślenia
  • Określą, kto powinien być zaangażowany w rozwiązanie problemu i jak angażować interesariuszy
  • Nauczą się precyzyjnie opisywać, co jest problemem, co jest przyczyną, co skutkiem, a co oceną
  • Otrzymają wiedzę i inspirację do tworzenia nowatorskich rozwiązań w zakresie budowania zaangażowania i motywowania zespołu, w tym praktycznie metodę ACTION LEARNING
  • Poznają sposoby motywacji innych do podejmowania inicjatywy w kreatywnym rozwiązywaniu problemów
  • Poznają metody analizy sytuacji problemowej
  • Przećwiczą metody wypracowywania rozwiązań (wariantów decyzyjnych) oraz ich oceny
  • Poznają zasady podejmowania decyzji w warunkach niepełnej informacji i presji czasowej
  • Zwiększą komfort osobisty w zakresie podejmowania decyzji
  • Poznają metody podejmowania decyzji grupowych i indywidualnych
  • Będą umieli unikać pułapek decyzyjnych
  • Poznają sposoby wspierania samodzielności podwładnych

Metody stosowane na treningu kreatywności:

Zajęcia mają charakter interaktywnego warsztatu zorientowanego na kształtowanie konkretnych umiejętności i nawyków.

Krótkie wykłady inspiracyjne i dyskusje moderowane pokazują kluczowe elementy rozwiązywania problemów nietypowych i nowych.

Podstawą treningu kreatywności jest zaangażowanie uczestników do aktywnego udziału w szkoleniu i ćwiczeniu poznanych umiejętności, czemu szczególnie sprzyjają liczne gry szkoleniowe i studia przypadków.

Uczestnicy mają okazję w trakcie treningu kreatywności zaplanować pod okiem trenera wdrożenie poznanych metod do swojej pracy zawodowej.

⇒ Może interesuje Cię szkolenie zamknięte dla zespołu?

⇒ A może jesteś osobą prywatną, samozatrudnioną, lub współpracownikiem NGO?

Zapytaj o najlepsze rozwiązania dla Ciebie

Program szkolenia

1. Podstawowe pojęcia oraz rozpoznanie indywidualnego podejścia do rozwiązywania problemów:
  • Problemy jako wyzwania
  • Zasady myślenia przyczynowo-skutkowego
  • Myśleć analitycznie, czy twórczo, oto jest pytanie!
2. Co chcę i mogę zmienić w swoim życiu zawodowym:
  • Lista spraw, tematów, problemów które by należało rozwiązać – wybór najważniejszych
  • TABELA DEFINIOWANIA PROBLEMÓW – zastosowanie w formułowaniu problemu i sposobach radzenia sobie z nimi
  • Sposoby porządkowania informacji
  • Pięciokrotne pytanie metody DLACZEGO
  • Jak zaangażować innych w rozwiązywanie problemów – MAPA INTRESARIUSZY
3. Co ogranicza moją kreatywność i jak to zneutralizować:
  • Kreatywność osobista – moje ograniczenia, co blokuje samodzielność
  • Lista ograniczeń i sposoby radzenia sobie z samoograniczającymi przekonaniami
  • Predyspozycje osoby kreatywnej – jak je wspierać
  • Jak przejść z myślenia „nie da się” na „jak to wykonać”
  • KOŁO WPŁYWU I KONTROLI
4. Inspiracje w oparciu o przykłady z rzeczywistych firm:
  • Jakie konkretnie kroki można podjąć, by stworzyć innowacyjną kulturę, środowisko i klimat pobudzające twórcze myślenie, oraz motywację do bycia innowacyjnym
  • Zasady i podejście: Forda, Edisona, Google, Du Pont’a
5. Co zrobić, by podwładni nie przychodzili do szefa z problemami, tylko rozwiązaniami?
  • Jak sprawić, by nie przerzucali na szefa każdej trudności?
  • Jak przejść od drobnych inicjatyw, przez konsultacyjne współdecydowanie, po samodzielność i niezależność, którym można zaufać w każdej sytuacji
  • Co spowoduje zmiana postawy z „szefie mam problem – pomóż”, przez „szefie – jest problem, ale mam pomysł i chciałbym/chciałabym go wdrożyć”, po „szefie – był problem, ale już go sam/sama rozwiązałem/am”
6. Techniki rozwiązywania problemów, znajdowania rozwiązań i podejmowania decyzji:
  • Burza mózgów
  • Strategia Walta Disneya
  • Kapelusze doktora de Bono
  • metoda „635”
  • Metoda – 4 kroki do zmiany
  • Proces decyzyjny: od zdefiniowania problemu do wdrożenia rozwiązania
  • Koszty i korzyści
7. Sesje ACTION LEARNING – praca na realnych i rzeczywistych problemach uczestników:
  • Istota sesji, zasady i komponenty
  • Zasady pracy w sesjach, podział uczestników i określenie ról
  • Identyfikacja, prezentacja problemu (lub szansy) – analiza sytuacji i otoczenia, natury problemu
  • PRZERAMOWANIA, czyli poszukiwanie rzeczywistego sedna problemu (nie objawu)
  • Określenie celu SMART- jak chcemy, żeby było, co chcemy w zamian
  • Generowanie alternatywnych rozwiązań technikami kreatywnego myślenia
  • Selekcja pomysłów w oparciu o zdefiniowane wcześniej kryteria
  • Decyzja: który pomysł wybrać, stworzenie planu wdrożenia pomysłu – ocena rezultatów
  • Plan działań i przypisanie osób odpowiedzialnych
  • Sposoby zastosowania sesji w rozwiązywaniu problemów zawodowych – dyskusja moderowana
8. Praca z podwładnymi w kreatywnym rozwiązywaniu problemów:
  • Jak zmienić zachowanie pracownika, by nie był częścią problemy a zastał częścią rozwiązania
  • Analiza zachowania w sytuacjach trudnych – poziomy Alana Seala
  • Metoda GROW w planowaniu działań
  • SIATKA CELÓW jako metoda weryfikacji zasobów i oceny rzeczywistości
  • PROBLEM – MARZENIE – CEL – PLAN
9. Podsumowanie warsztatu, wnioski i plan działań:
  • Metoda 3 Z (Zapamiętam – Zabieram ze sobą – Zastosuję)
  • Budowanie planu działań poszkoleniowych – wdrożeniowych przez uczestników

Prowadzący szkolenie

Gerard Sigmundzik

Certyfikowany coach,  doradca, trener biznesu,  wieloletni menedżer i sprzedawca.

Zobacz więcej

Warunki uczestnictwa>>

W CENIE SĄ ZAWARTE:

  • udział w 2-dniowym szkoleniu prowadzonym przez naszego trenera – eksperta
  • przedszkoleniowa ankieta badająca potrzeby uczestników oraz istotne dla nich sytuacje – do przerobienia w trakcie szkolenia
  • materiały merytoryczne i piśmiennicze
  • ozdobny dyplom
  • lista literatury dodatkowej
  • poszkoleniowy e-mentoring z trenerem i weryfikacja zadania wdrożeniowego
  • prawo do nielimitowanego powtarzania tego szkolenia przez uczestnika w ramach follow-up za kwotę tylko 100 zł netto
  • catering: kawy, herbaty, woda, owoce sezonowe, ciasteczka
  • lunch: 2 dania, kilka zestawów do wyboru – w tym wersje wegetariańskie

MIEJSCE:

Sale naszego Centrum Szkoleniowego w Warszawie – Aninie przy ul. Sejmikowej 4 (04-602):

  • dojazd PKP: SKM Stacja Wawer
  • najbliższy przystanek autobusowy: „Trawiasta”
  • dojazd samochodem od strony ul. Czecha lub ul. Wydawniczej, bezpłatny parking koło naszego Centrum

ORIENTACYJNY PLAN DNIA SZKOLENIOWEGO:

  • 8.30 – 8.45 rejestracja uczestników
  • 8.45 – 9.00 catering przed szkoleniem
  • 9.00 – 10.45 część merytoryczna szkolenia
  • 10.45 – 11.00 catering: przerwa kawowa
  • 11.00 – 13.00 część merytoryczna szkolenia
  • 13.00 – 13.45 przerwa na lunch
  • 13.45 – 15.15 część merytoryczna szkolenia
  • 15.15 – 15.30  catering: przerwa kawowa
  • 15.30 – 16.30 część merytoryczna szkolenia

SZCZEGÓŁOWE ZASADY UCZESTNICTWA – czytaj więcej

Zgłoszenie

Wyczyść
Ilość osób:
osoba
Suma netto:
1493,00