Savoir-vivre i dress-code w biznesie
czyli zasady etykiety wspierające budowanie profesjonalnego wizerunku
Program
1. Wprowadzenie do zagadnień savoir-vivre w ramach etykiety w biznesie:
- Savoir-vivre w biznesie – czy warto?
- Zasady i różnice savoir-vivre towarzyskiego a biznesowego
- Rola savoir-vivre we współczesnych realiach społecznych
- Jak jesteśmy postrzegani i co możemy zmienić – mocne i słabe strony kreowania własnego wizerunku
- Rola pierwszego wrażenia w relacjach międzyludzkich
2. Savoir-vivre w pracy – kultura gestu:
- Reguły obyczajowe – gest i mimika
- Strefy odległości w kontaktach interpersonalnych
- Typy uścisków dłoni i ich znaczenie – sposoby witania, podawania ręki
- Znaczenie różnych rodzajów kontaktu wzrokowego
3. Savoir-vivre w pracy – kultura dnia codziennego:
- Zasady właściwego, eleganckiego pozdrawiania, powitania, pożegnania oraz przedstawianie siebie i innych osób – jako jeden z elementów budujących dobre pierwsze wrażenie
- Precedencja – zasada pierwszeństwa – odmienność hierarchii towarzyskiej i biznesowej w odniesieniu do elementów powitania (powitanie słowne, ukłon, podanie dłoni), przedstawiania, przejścia na „ty” oraz tytułowania
- Elementy powitania – podanie dłoni i jej przytrzymanie jako przywilej, kto komu podaje dłoń, podanie dłoni a rękawiczki, podanie dłoni a pocałunek w dłoń (kogo?, gdzie?, kiedy?)
- Przejście na „ty” – kto, komu może zaproponować przejście na „ty”?
4. Savoir-vivre w pracy – kultura słowa:
- Spotkania biznesowe – etykieta spotkań, sztuka rozmowy
- Small talk – inicjowanie kontaktów podczas konferencji i przyjęć biznesowych, tematy użyteczne i niebezpieczne
- Netykieta – zasady prowadzenia służbowej korespondencji e-mailowej i zachowania w sieci
5. Kultura korporacyjna i wizerunek profesjonalisty a etykieta w biznesie:
- Wzory stylu wśród postaci publicznych (dobre i złe przykłady)
- Faux-pas – jak uniknąć niezręcznych sytuacji – omówienie zasad dress code ze wszelkimi drażliwymi kwestiami
- Wizerunek a stanowisko w pracy – garderoba biznesowa
- Dla pań: omówienie prawidłowych fasonów marynarek, żakietów, spódnic, długości spódnic, kształty kołnierzyków / dekoltów
- Dla panów: omówienie prawidłowych fasonów marynarek, spodni, dobór fasonu garnituru, prawidłowa długość marynarek, spodni, dobór kształtu kołnierzyka do kształtu twarzy, odpowiedni węzeł krawata
- Ubranie jako środek do celu
- Praktyczne wykorzystanie wiedzy o korporacyjnej kulturze ubioru
- Ćwiczenia z przyniesionymi ubraniami – KONSULTACJE INDYWIDUALNE
6. Dress-code i psychologia koloru a etykieta w biznesie:
- Wpływ koloru garderoby biznesowej na wygląd i odbiór pracownika
- Sposoby dobierania właściwych kolorów w garderobie biznesowej – indywidualna analiza kolorystyczna przeprowadzona na każdym z uczestników
- Wskazanie kolorów najbardziej i najmniej korzystnych dla każdego uczestnika
- Praktyczne wykorzystanie wiedzy o kolorystyce
- Dla pań: dobór kolorów do farbowania włosów, dobór kolorów pomadek
- Dla panów: dobór kolorów krawata, koszuli i marynarki
- Ćwiczenia z przyniesionymi elementami garderoby (apaszki, szale, pomadki; krawaty, koszule)
- Znaczenie i symbolika kolorów – jaki kolor zakładać na jaką okazję, a jakich kolorów unikać, jak przy pomocy koloru budować profesjonalną garderobę
7. Dodatki w stroju biznesowym:
- Biżuteria, apaszki, obuwie, pończochy, fryzura, makijaż omówione na prawidłowych i nieprawidłowych przykładach; ćwiczenia z przyniesionymi rzeczami
- Rodzaj obuwia, skarpety, spinki do mankietów, teczki, krawaty omówienie na prawidłowych i nieprawidłowych przykładach
- Wiązanie krawatów/apaszek
UWAGA: Na szkoleniu obowiązuje strój biznesowy. Ponadto do ćwiczeń prosimy o zabranie ze sobą:
- Panie do ćwiczeń z kolorami: apaszki, szale, pomadki/błyszczyki
- Panowie do ćwiczeń z kolorami: kilka kolorowych koszul, kilka krawatów
- do ćwiczeń ze strojem: strój biznesowy, dodatki
Dodatkowo zachęcamy do zabrania tych części garderoby, z którymi mają Państwo wątpliwości, jak powinny być noszone i łączone.
Zadaj nam swoje pytania