Savoir vivre w biznesie

czyli pełen zestaw porad z uwzględnieniem zasad DRESS CODE, etykiety i dyplomacji

SKU: 2001911233 Kategoria:

Dla wszystkich, którzy chcą poprawić sposób postrzegania siebie i pracowników swojej firmy, szkolenie z zakresu savoir vivre w biznesie będzie najlepszym wyborem

Savoir vivre w biznesie włącznie z zasadami firmowego dress code w różnych sytuacjach to podstawa do tego, by czuć się spokojnie i pewnie na spotkaniu, biznes-lunchu, czy też podczas skomplikowanych negocjacji.

To ważne, jak jesteśmy oceniani przez partnerów biznesowych i klientów. Wydawało by się, że wiemy jak się witać, żegnać i pić kawę, ale jak dochodzi do konkretnej sytuacji, zaczynamy mieć poważne wątpliwości. Te wątpliwości mogą niszcząco wpłynąć na nasze poczucie pewności siebie i naszą samoocenę. Możemy być przy tym źle ocenienia przez ludzi,  z którymi się kontaktujemy i nie mieć szansy na pokazanie swoich zalet merytorycznych.

Poszczególnym tematom szkolenia towarzyszą: multimedialna prezentacja zawierająca ok. 1500 zdjęć, prezentacja sprzętu i albumów oraz ćwiczenia, które pozwalają oswoić się praktycznie ze złożoną materią savoir vivre w biznesie.

Na szkoleniu savoir vivre w biznesie poznasz, nauczysz się i przećwiczysz pod okiem trenera – specjalisty:

  • Zasady obowiązujące przy powitaniach, pożegnaniach i  prezentacjach osób w różnym wieku, płci, stanowisku służbowym oraz pełnionej roli
  • Na czym polega takt i wyczucie w trakcie wizyt służbowych i prywatnych, czyli o różnych typach zaproszeń, zasadach i kolejności siadania przy stole a także o sposobach zachowania i siadania w samochodach
  • Tajniki biznesowego dress code dotyczącego stroju męskiego i damskiego w zakresie tego co wypada a co nie oraz zasad wymaganej estetyki i dobrego smaku
  • Sztukę zachowania się przy stole i korzystania ze sztućców, naczyń, elementów wystroju a także jedzenia pewnych potraw, picia napojów a w ramach tego oczywiście – alkoholi; Business lunch i brunch nie będą miały dla Ciebie tajemnic a nawet skorzystasz z porad dotyczących jedzenia pałeczkami
  • Zasady zachowania kultury słowa i gestu w rozmowach bezpośrednich i przez telefon, również z osobami nie dającymi dojść do słowa i przerywającymi wypowiedzi

Program szkolenia

I. POWITANIA, POŻEGNANIA, PREZENTACJE

1. Powitanie – zasady i wyjątki

  • Moment powitania w kontekście znaczenia pierwszego wrażenia
    Zażyłość na gruncie służbowym

2. Podanie ręki

  • Kto pierwszy wyciąga rękę na powitanie
  • Właściwy sposób podawania ręki
  • Uścisk „na rękawiczkę”

3. Ucałowanie dłoni – prywatnie i służbowo
4. Spotkanie na ulicy, w lokalu, w teatrze
5. Spotkania a: okrycie wierzchnie, nakrycie głowy, rękawiczki, okulary słoneczne
6. Jak właściwie i elegancko podjąć gościa, interesanta, klienta

  • Poczęstunek w firmie

7. Gość honorowy
8. Kłopotliwy gość

  • Jak poradzić sobie z osobą nie mającą poczucia czasu

9. Prezentacja – zasady i wyjątki
10. Przejdźmy na „ty”

  • Pani Urszulko, Panie Janeczku

11. Pożegnania – zasady i wyjątki

  • Gdzie pożegnać ważnego gościa

II.  WIZYTY SŁUŻBOWE I PRYWATNE. TAKT I WYCZUCIE

1.Składanie i przyjmowanie wizyt

  • Przywileje i obowiązki gościa i gospodarza
  • Przyjmowanie i wręczanie prezentów, kwiatów

2. Rodzaje zaproszeń, skróty i szyfry na nich umieszczane

  • Zaproszenie pro forma

3. Zasady rządzące rozsadzaniem gości przy stole służbowym i biesiadnym

  • zasada prawej strony
  • zasada precedencji
  • zasada alternacji

4. Gość w samochodzie (m.in. hierarchia miejsc w samochodzie)

III.  STRÓJ MĘSKI I DAMSKI, czyli KSZTAŁTOWANIE POCZUCIA ESTETYKI I DOBREGO SMAKU

1. Jesteś wizytówką firmy, czyli zasady dress code

2. Jak cię widzą, tak ci …ufają

  • Wymogi dotyczące stroju w pracy
  • Znaczenie wyglądu zewnętrznego dla odbioru i oceny danej osoby i reprezentowanej przez nią firmy, (jej produktu czy usługi)

3. Omówienie elementów garderoby damskiej i męskiej oraz dodatków do niej
4. Na co dzień i od święta – umiejętność dostosowywania stroju do różnych okazji

  • Kostium, suknia wizytowa, koktajlowa, wieczorowa i balowa
  • Garnitur wizytowy, spacerowy, koordynowany
  • Frak, smoking, żakiet
  • Krawaty, muszki, fulary
  • Zasady doboru krawata – (dla osób zainteresowanych nauka wiązania, poza czasem szkolenia)

5. Casual Friday

6. Praktyczne porady

  • Jak strojem poprawić sylwetkę
  • Czego unikać w przypadku niedoskonałości sylwetki
  • Omówienie najczęstszych błędów, dotyczących kroju i doboru poszczególnych elementów stroju

7. Biżuteria damska i męska
8. Manicure, makijaż, zarost, fryzura
9. Higiena osobista

IV.  KULTURA PRZY STOLE

1.Jak poprawnie i elegancko jeść

  • Najczęściej popełniane błędy przy stole

2. Stołowa „topografia”
3. Przedmioty galanterii stołowej
4. Sytuacje trudne i nietypowe
5. Rozmowa przy stole
6. „Trudne” potrawy
7. Serwetki – ich rodzaje i przeznaczenie
8. Sztućce rzadko spotykane – prezentacja 30 rodzajów sztućców oraz omówienie ich budowy i przeznaczenia

  • Mowa sztućców, czyli jak odczytywać kody

9. Kultura picia

  • Kawa, herbata – elegancki sposób serwowania i picia
  • Trunki – ich przypisanie do potraw, klasyfikacja, dobór szkła, temperatury etc.
  • Błędy, mity i stereotypy w trunkowym temacie
  • Kryteria oceny trunku; m.in. jak odróżnić szampana od wina gazowanego
  • Odczytywanie informacji o trunku z kształtu kieliszka i treści etykiety
  • Zasady dotyczące wznoszenia toastów

10. W lokalu – od zamówienia do płacenia, czyli 20 zasad, które powinniśmy znać, przyjmując zaproszenie do lokalu i drugie tyle, zapraszając do niego?
11. Rodzaje przyjęć i poczęstunków m.in. business lunch i brunch
12. Dla osób zainteresowanych nauka posługiwania się pałeczkami, poza czasem szkolenia

V. KSZTAŁCENIE KULTURY SŁOWA I GESTU

1. Kultura obsługi interesanta
2. Sposoby pozyskiwania sympatii rozmówcy
3. Jak reagować na gafy, wpadki, przejęzyczenia rozmówcy
4. Kultura dyskusji
5. Jak w kulturalny sposób:

  • utrzymać się przy głosie
  • wyrażać własne poglądy

6. Rozmowa telefoniczna

  • Zasady rozpoczynania, prowadzenia i kończenia rozmowy
  • Telefon komórkowy

7. Kultura gestu

  • Gesty zniecierpliwienia, lekceważenia
  • Gesty spoufalania się

8. Kultura osobista a emocje

9. Pokaż mi jak siedzisz, a powiem ci, kim jesteś

  • Jak elegancko i poprawnie siedzieć podczas ważnych spotkań

Informacje o szkoleniu: