Rozwiązywanie konfliktów w zespole

efektywne zarządzanie relacjami w organizacji z uwzględnieniem problemów zespołów wielokulturowych

SKU: brak Kategoria:

Rozwiązywanie konfliktów w zespole to szkolenie skierowane do osób zarządzających zespołami (także wielokulturowymi), które narażone są na konflikty wewnętrzne.

Nie wahaj się, jeśli jesteś osobą, która lubi nieszablonowe podejście do tematu i której zależy na poznaniu konkretnych narzędzi do radzenia sobie z kryzysem w zespole.

Wiemy, że rozwiązywanie konfliktów to duże obciążenie, zarówno psychiczne, jak i fizyczne. Dlatego każdy z praktycznych modułów szkolenia opiera się na ćwiczeniach angażujących intelekt, emocje i ciało.

„Rozwiązywanie konfliktów w zespole” to 7 zintegrowanych modułów przepełnionych praktyczną wiedzą zaczerpniętą z życia organizacji – także wielokulturowych.

Technika improwizacji teatralnej wg Keitha Johnstone’a to tylko preludium do zajrzenia w głąb siebie i zrozumienia, czym jest konflikt w organizacji i jakie mogą być sposoby jego rozwiązania.

„Rozwiązywanie konfliktów w zespole” to szkolenie dla Ciebie, jeżeli:

  • pracujesz w organizacji wielokulturowej, w której pojawiły się problemy w komunikacji i/lub konflikty;
  • kierujesz zespołem, w którym nastał kryzys;
  • chcesz zrozumieć, jak funkcjonują różne kultury i co zrobić, aby przezwyciężyć trudności w porozumiewaniu się z innymi;
  • chcesz otrzymać narzędzia, które pomogą Ci diagnozować problemy i/lub konflikty w zespole i zapobiegać ich eskalacji.

Dzięki szkoleniu „Rozwiązywanie konfliktów w zespole”:

  • poznasz zasady efektywnej komunikacji (także międzykulturowej);
  • poznasz różnice wynikające z odmiennych struktur mentalnych i językowych w innych kulturach, których niezrozumienie jest często źródłem konfliktów;
  • nauczysz się właściwie diagnozować rodzaje i źródła problemów, a także poznasz sposoby, jak znajdować skuteczne rozwiązania dla Twojego zespołu;
  • nauczysz się relaksować umysł i ciało oraz redukować źródła stresu;
  • dowiesz się, jak zapobiegać niektórym sytuacjom konfliktowym w przyszłości.

Konflikty, bez względu na ich źródło, dotykają każdej organizacji. Dzięki nam dowiesz się, że rozwiązywanie konfliktów to nie tylko „gaszenie pożarów”.

Sztuką jest skutecznie je rozpoznawać, zanim się rozprzestrzenią.

Najlepiej jest jednak mieć narzędzia, które pomagają je przewidywać, zanim się wydarzą i stworzyć system, który zminimalizuje ryzyko ich powstawania.

Ten program oraz wszystkie pozostałe nasze szkolenia możemy zrealizować dla Twojej firmy jako projekty zamknięte SZKOLEŃ DOFINANSOWANYCH ZE ŚRODKÓW UE  – dowiedz się więcej, jakie są warunki

Program szkolenia

1. Wielokulturowość – co to takiego?Kultura, nie-kultura, anty-kultura – od zgody do konfliktu

  • Różnice kulturowe – skąd się biorą?
  • Wielokulturowość a międzykulturowość – przykłady organizacji, modele zarządzania
  • Na czym polega model Globalnej Wioski

2. Podstawy skutecznej komunikacji:Strategie porozumiewania – komunikacja werbalna i niewerbalna

  • Wzorce kulturowe – jak inne kultury budują psycholingwistyczny obraz rzeczywistości (czas, przestrzeń, emocje, formy językowe)
  • Znaki, sygnały, symbole – arbitralność w komunikacji niewerbalnej
  • Komunikacja pośrednia i bezpośrednia – różnice, problemy, case studies

3. Konflikty – skuteczna diagnoza: Geneza konfliktu – gdzie szukać źródła?

  • Ocena skali – czy wszystko nam zagraża?
  • Ocena relacji – szkic poznawczy
  • Ocena uwarunkowań – w którą stronę iść?

4. Zarządzanie sytuacją kryzysową:

  • Gdy „mleko się rozlało” – rola lidera w rozwiązywaniu konfliktu
  • Mediator? Ekspert? Coach? – o wartości spojrzenia z zewnątrz
  • „Na pustyni, czy w puszczy”? – czyli ile warta jest zmiana otoczenia
  • Wielki Zderzacz Hadronów – zmiana dynamiki zespołu

5. Stereotypy i pułapki myślenia:

  • Autonomiczny i świadomy poziom funkcjonowania stereotypów
  • Wpływ języka na tworzenie się i utrwalanie stereotypów
  • Pułapki myślenia – co to jest myślenie szybkie i wolne?
  • Suma wszystkich strachów – czego się najbardziej boimy w relacjach z innymi

6. Wszędzie szukaj szansy: Lepiej zapobiegać niż leczyć – poznaj prawdziwą strukturę swojego zespołu

  • Różnice międzykulturowe zamienione w atuty
  • Tu się da oddychać – czyli o firmowej atmosferze
  • Na wagę złota – o potrzebie zrównoważonego rozwoju

7. Hartowanie stali: Syntetyczne podsumowanie treści szkolenia

  • Wnioski i refleksje uczestników
  • Indywidualne doradztwo, wskazówki dotyczące wdrażania najlepszych praktyk

Informacje o szkoleniu: