ONLINE – Zarządzanie konfliktami i współpraca w zespole

czyli skuteczna komunikacja liderska, neutralizacja języka agresji i rozwiązywanie trudnych sytuacji w zespole

SKU: brak Kategoria:

Pokażemy Ci, jak zmienić nastawienie oraz sposób komunikowania się, by proaktywnie traktować zarządzanie konfliktami

Podejście, które Ci proponujemy wychodzi z założenia, że zarządzanie konfliktami to zestaw umiejętności a konflikt jest zupełnie naturalnym oraz koniecznym elementem życia zawodowego. Trzeba jednak zadbać o sposób i formę ujawniania i wyrażania konfliktów a szczególnie o konstruktywny język  zamiast języka nacechowanego agresją. Możemy pomóc Ci w nauczeniu się tych umiejętności i „odczarować” zarządzanie konfliktami!

Konflikt angażuje energię i emocje uczestników sporu oraz ich otoczenia. W związku z tym często obawiamy się  konfliktu i unikamy go, a gdy się już pojawia, stosujemy często strategię siły lub unikania. Żadne z tych podejść nie prowadzi do zrozumienia i konstruktywnego rozwiązania.

Kluczowe znaczenie dla proaktywnego i konstruktywnego podejścia do konfliktu i trudnych sytuacji ma język, jakiego używamy w codziennej komunikacji biznesowej. To język pozwala budować atmosferę współpracy, zaufania, zrozumienia, co zapobiega sytuacjom stresowym i konfliktom.

W związku z tym na naszym szkoleniu „Zarządzanie konfliktami” uczestnicy nauczą się jak:

⇒ zadbać o potrzeby i emocje wszystkich zaangażowanych w trudną relację stron konfliktu,

rozpoznać źródła i pierwsze objawy konfliktów i zapobiegać ich rozwojowi

dostrzec w codziennej komunikacji symptomy języka agresji, uniemożliwiającego skuteczny dialog i porozumienie, budującego bariery i podziały w zespołach

a przede wszystkim:

jak kształtować dobrą współpracę i zapobiegać sytuacjom sprzyjającym powstawaniu destrukcyjnych konfliktów poprzez właściwą komunikację, rozwijanie empatii i skuteczne zarządzanie emocjami.

Jakich jeszcze efektów możesz oczekiwać od szkolenia – Zarządzanie konfliktami:

  • Poznasz źródła konfliktu, jego rodzaje i dynamikę
  • Dowiesz się, dlaczego dochodzi do konfliktów i jak wykorzystać sytuację konfliktową
  • Doświadczysz dynamiki konfliktu i zdiagnozujesz swój styl reakcji w konflikcie
  • Poznasz źródła konfliktów, w tym takie, które wynikają z indywidualnej postawy, różnic w postrzeganiu i błędów poznawczych
  • Poznasz swoje mocne i słabe strony w zakresie zarządzania konfliktami

Dowiesz się, jak kształtować dobrą współpracę, zapobiegać konfliktom i poznasz zasady skutecznej komunikacji w celu ich rozwiązania:

  • Pogłębisz kompetencje w zakresie konstruktywnej, asertywnej komunikacji
  • Dowiesz się, jak reagować w sytuacjach konfliktowych
  • Nauczysz się komunikować swoje potrzeby i rozpoznawać potrzeby innych ludzi
  • Podniesiesz swoje umiejętności kształtowania dobrej współpracy w zespole
  • Sprawdzisz swoją umiejętność słuchania i przećwiczysz pogłębione, empatyczne słuchanie
  • Uświadomisz sobie własny wpływ na otoczenie
  • Poznasz zasady komunikacji z różnymi typami osobowości i poznasz znaczenie typu osobowości w zarządzaniu konfliktem
  • Dowiesz się, jak zachowywać się w sposób asertywny i jak wywierać wpływ na uczestników konfliktu
  • Nauczysz się udzielania informacji zwrotnej w taki sposób, aby zapobiegać i łagodzić konflikty

Doświadczysz tego, jak ważne dla kształtowania dobrej atmosfery i współpracy jest zapobieganie pierwszym symptomom języka agresji:

  • Nauczysz się rozpoznawać język, który może przekształcić się w agresję słowną
  • Dowiesz się tego, jaki jest związek języka z relacjami i jak destrukcyjnie na jakość relacji wpływa przekroczenie i akceptowanie naruszeń granic słownych
  • Dowiesz się, jak niebezpieczne może być opiniowanie, używanie osądów, nieżyczliwych czy „dowcipnych” komentarzy oraz, co się dzieje, jeśli nie zareagujemy na takie zachowania odpowiednio szybko
  • Nauczysz się tego, jak skutecznie reagować w języka agresji

Zdobędziesz umiejętności zarządzania emocjami w konflikcie:

  • Zdobędziesz podstawy wiedzy psychologiczną na temat Inteligencji Emocjonalnej (EQ) i dowiesz się, jak z niej korzystać
  • Zrozumiesz znaczenie emocji w zapobieganiu konfliktom i rozwiązywaniu ich, poznasz mechanizmy ich powstawania
  • Zrozumiesz znaczenie Odporności Psychicznej w zapobieganiu konfliktom i poznasz nowoczesne narzędzie MTQ48, badające poziom Odporności Psychicznej
  • Zwiększysz umiejętność samokontroli i nauczysz się, jak wzbudzać i zmieniać swoje stany emocjonalne, oraz wpływać na emocje innych ludzi

Konstruktywne zarządzanie konfliktami przez uczestników szkolenia przekłada się na konkretne korzyści dla ich organizacji:

  • Rośnie poziom współpracy w zespole
  • Konflikty rozwiązywane są w pozytywnej atmosferze
  • Energia pracowników ukierunkowana jest na osiąganie celów ważnych dla organizacji
  • Różnice interesów, czy celów ujawniane są w sposób umożliwiający ich optymalizację
  • Tworzy się kultura pracy sprzyjająca innowacjom
  • Dobre relacje pomiędzy pracownikami w organizacji (w tym pomiędzy przełożonym i podwładnym) wspierają ich zaangażowanie

To szkolenie może być przeprowadzone w j. angielskim jako zamknięte lub trening indywidualny

Program

1. Wprowadzenie do tego, czym jest konflikt w organizacji

2. Jak obserwować świadomie i analizować dynamikę konfliktu

3. Zapobieganie konfliktom – komunikacja i współpraca narzędziami do osiągania wspólnych celów

4. Reakcja na konflikt – komunikacja w rozwiązywaniu konfliktu

5. Słowa mają moc – jak skutecznie zapobiegać językowi agresji

6. Jak konstruktywnie się nie zgadzać – asertywność w relacjach zawodowych

 7. Praca z emocjami i Odporność Psychiczna (MTQ48) w konflikcie

Prowadzący szkolenie

Małgorzata Henke

Certyfikowany trener biznesu, akredytowany coach i menedżer z wiedzą popartą dyplomem MBA Oxford Brookes University. Praktyk Racjonalnej Terapii Zachowania. Specjalista podejścia Mental Toughness, certyfikowany doradca metody MTQ48. Autorka programu rozwojowego Akademii Zmiany Nawyków.

Zobacz więcej

Warunki

W CENIE SZKOLENIA ONLINE SĄ ZAWARTE:

  • udział w 1-dniowym szkoleniu prowadzonym przez naszego trenera – eksperta od godz. 9 do 15.00 w formie kilku bloków sesji online po około 1,5 godz. każda, z krótkimi – 10 min. – przerwami  w trakcie oraz 1 dłuższą przerwą trwającą 30 min.
  • przedszkoleniowa ankieta badająca potrzeby uczestników oraz istotne dla nich sytuacje – do przerobienia w trakcie szkolenia
  • materiały merytoryczne przesłane mailem lub udostępnione do pobrania w trakcie szkolenia online
  • ozdobny dyplom przesłany mailem do samodzielnego wydruku
  • lista literatury dodatkowej
  • poszkoleniowy e-mentoring z trenerem i weryfikacja zadania wdrożeniowego

MIEJSCE:

  • Szkolenie online za pośrednictwem platformy webinarowej LiveWebinar.pl
  • Nie wymaga instalowania żadnych dodatkowych programów – wejście poprzez otrzymany przez uczestnika zabezpieczony link

Zgłoszenie

Wyczyść