Etykieta w biznesie

czyli stosowanie zasad dress code i savoir-vivre do budowania profesjonalnego wizerunku

SKU: 2001911237 Kategoria:

Jak Cię widzą, tak Cię piszą – etykieta w biznesie to przyjęty zbiór zasad i praktyk, ułatwiający profesjonalne zaprezentowanie się oraz wzmocnienie pewności siebie.

Kiedy mamy poczucie, że znamy i stosujemy zwyczaje panujące w danym środowisku, możemy spokojnie skupić się na merytorycznych kwestiach biznesowych.

Efekt pierwszego wrażenia odgrywa decydującą rolę w budowaniu opinii na temat spotkanej osoby – wiemy to zarówno intuicyjnie, jak i z badań naukowych na temat percepcji i przetwarzania informacji przez mózg. Te kilka – kilkanaście sekund, w trakcie których obserwujemy drugą osobę, może wpłynąć na wzbudzenie zaufania i nawiązanie pozytywnych relacji lub na powstanie poczucia obcości.

Etykieta w biznesie to szkolenie, które przyda Ci się na co dzień – a szczególnie jego wartość poznasz w sytuacjach, w których ważne jest zrobienie dobrego wrażenia.

Znajomość tych zasad i stosowanie praktyk ułatwia wzajemne relacje i pozwala na odpowiednie zachowanie bez dręczących wątpliwości typu: „Czy robię to właściwie?”, „Co trzeba teraz zrobić / powiedzieć?”, „Jak należy się zaprezentować?”

Szkolenie Etykieta w biznesie realizuje następujące założenia:

  • Biznesowy savoir-vivre pozwala na zdobycie swobody w codziennych kontaktach biznesowych. Trzeba znać i umieć stosować zasady postępowania w trakcie powitania, wręczania wizytówek, zachowania się w trakcie oficjalnych przyjęć oraz wielu innych umiejętności praktycznych potrzebnych w biurze czy restauracji.
  • Etykieta w biznesie nie może pominąć równie istotnych, jak zachowanie, kwestii zasad dobierania właściwego stroju na odpowiednią okazję, czyli: dobierania właściwego kroju garnituru, kołnierzyka koszuli w przypadku mężczyzn, czy kroju garsonki, fasonu bluzki, długości spódnicy w przypadku kobiet. Dotyczy też zasad doboru i wiązania krawata, doboru eleganckich dodatków, wiązania apaszek i szali oraz wielu praktycznych umiejętności niezbędnych do stworzenia profesjonalnego wizerunku człowieka sukcesu.

Szkolenie prowadzone jest przez doskonałą znawczynię tematu – Agnieszkę Jelonkiewicz – w formie warsztatowej i stanowi trening praktycznych umiejętności, które po ćwiczeniach wprowadzone zostaną w życie zawodowe uczestników.

Na szkoleniu Etykieta w biznesie uczestnicy:

  • poznają zasady kreowania wizerunku w biznesie
  • dowiedzą się, jakie są zasady biznesowego savoir-vivre
  • praktycznie przećwiczą dobór garderoby, kolorów i dodatków dostosowanych do wymogów sytuacji biznesowych w kontekście swojego stanowiska, wieku, płci i wyglądu

Prowadzący szkolenie

Agnieszka Jelonkiewicz

Zobacz więcej

Program szkolenia:

1.Wprowadzenie do zagadnień savoir-vivre w ramach etykiety w biznesie:

  • Savoir-vivre w biznesie – czy warto?
  • Zasady i różnice savoir-vivre towarzyskiego a biznesowego
  • Rola savoir-vivre we współczesnych realiach społecznych
  • Jak jesteśmy postrzegani i co możemy zmienić – mocne i słabe strony kreowania własnego wizerunku
  • Rola pierwszego wrażenia w relacjach międzyludzkich

2. Savoir-vivre w pracy – kultura gestu:

  • Reguły obyczajowe – gest i mimika
  • Strefy odległości w kontaktach interpersonalnych
  • Typy uścisków dłoni i ich znaczenie – sposoby witania, podawania ręki
  • Znaczenie różnych rodzajów kontaktu wzrokowego

 3. Savoir-vivre w pracy – kultura dnia codziennego:

  • Zasady właściwego, eleganckiego pozdrawiania, powitania, pożegnania oraz przedstawianie siebie i innych osób – jako jeden z elementów budujących dobre pierwsze wrażenie
  • Precedencja – zasada pierwszeństwa – odmienność hierarchii towarzyskiej i biznesowej w odniesieniu do elementów powitania (powitanie słowne, ukłon, podanie dłoni), przedstawiania, przejścia na „ty” oraz tytułowania
  • Elementy powitania – podanie dłoni i jej przytrzymanie jako przywilej, kto komu podaje dłoń, podanie dłoni a rękawiczki, podanie dłoni a pocałunek w dłoń (kogo?, gdzie?, kiedy?)
  • Przejście na „ty” – kto, komu może zaproponować przejście na „ty”?
  • Przejście na „ty” a niezręczne sytuacje społeczne
  • Sztuka tytułowania: tytuły kurtuazyjne, naukowe, służbowe, honorowe
  • Cmok nonsens
  • Zasady używania biletów wizytowych: korespondencja za pomocą wizytówek, wizytówki w kwiatach i upominkach

4. Savoir-vivre w pracy – kultura słowa:

  • Spotkania biznesowe – etykieta spotkań, sztuka rozmowy
  • Small talk – inicjowanie kontaktów podczas konferencji i przyjęć biznesowych, tematy użyteczne i niebezpieczne
  • Rozmowa w relacji zwierzchnik – podwładny
  • Kultura dyskusji, wypowiedzi, język rozmówcy
  • Jak reagować na gafy, wpadki i przejęzyczenia?
  • Rozmowy telefoniczne – telefoniczny savoir–vivre
  • Jak mówić i przyjmować komplementy?
  • Korespondencja pisemna
  • Netykieta – zasady prowadzenia służbowej korespondencji e-mailowej i zachowania w sieci

5. Kultura korporacyjna i wizerunek profesjonalisty a etykieta w biznesie:

  • Wzory stylu wśród postaci publicznych (dobre i złe przykłady)
  • Faux-pas – jak uniknąć niezręcznych sytuacji – omówienie zasad dress code ze wszelkimi drażliwymi kwestiami
  • Wizerunek a stanowisko w pracy – garderoba biznesowa
    • Dla pań: omówienie prawidłowych fasonów marynarek, żakietów, spódnic, długości spódnic, kształty kołnierzyków / dekoltów
    • Dla panów: omówienie prawidłowych fasonów marynarek, spodni, dobór fasonu garnituru, prawidłowa długość marynarek, spodni, dobór kształtu kołnierzyka do kształtu twarzy, odpowiedni węzeł krawata
  • Ubranie jako środek do celu
  • Praktyczne wykorzystanie wiedzy o korporacyjnej kulturze ubioru
  • Ćwiczenia z przyniesionymi ubraniami – KONSULTACJE INDYWIDUALNE

6. Psychologia koloru a etykieta w biznesie:

  • Wpływ koloru garderoby biznesowej na wygląd i odbiór pracownika
  • Sposoby dobierania właściwych kolorów w garderobie biznesowej – indywidualna analiza kolorystyczna przeprowadzona na każdym z uczestników
  • Wskazanie kolorów najbardziej i najmniej korzystnych dla każdego uczestnika
  • Praktyczne wykorzystanie wiedzy o kolorystyce
    • Dla pań: dobór kolorów do farbowania włosów, dobór kolorów pomadek
    • Dla panów: dobór kolorów krawata, koszuli i marynarki
  • Ćwiczenia z przyniesionymi elementami garderoby (apaszki, szale, pomadki; krawaty, koszule)
  • Znaczenie i symbolika kolorów – jaki kolor zakładać na jaką okazję, a jakich kolorów unikać, jak przy pomocy koloru budować profesjonalną garderobę

7. Dodatki w stroju biznesowym:

  • Biżuteria, apaszki, obuwie, pończochy, fryzura, makijaż omówione na prawidłowych  i nieprawidłowych przykładach; ćwiczenia z przyniesionymi rzeczami
  • Rodzaj obuwia, skarpety, spinki do mankietów, teczki, krawaty omówienie na prawidłowych i nieprawidłowych przykładach
  • Wiązanie krawatów/apaszek
  • Nauka makijażu (opcjonalnie w grupie damskiej)
  • Najczęściej popełniane błędy w damskim i męskim wizerunku

8. Sztuka elegancji – jak się ubierać na poszczególne okazje?

  • definicja elegancji
  • typy strojów biznesowych – business dress, business attire, smart casual, business casual oraz strój koktajlowy, ubranie wizytowe, strój wieczorowy, wielka gala
  • dobre rady mistrza wizerunku co wypada i nie wypada:
    • Dla pań: sukienka koktajlowa, mała czarna, szmizjerka, sukienka wieczorowa. Odkryte ramiona czy plecy? Pończochy, właściwy rodzaj obuwia, obcasy, odpowiednia biżuteria, fryzura
    • Dla panów: smoking, garnitur wizytowy, garnitur klubowy, garnitur sportowy; spinki do mankietów i do krawata, chusteczka w butonierce; odpowiednie obuwie, skarpety; co wolno, a czego nie wypada – krawat, muszka, halsztuk, plastron – na jakie okazje?
  • zaproszenia – jak należy odczytać wskazówki dotyczące wymaganego stroju na przyjęcia, spotkania dyplomatyczne, służbowe i towarzyskie

UWAGA: Na szkoleniu obowiązuje strój biznesowy. Ponadto do ćwiczeń prosimy o zabranie ze sobą:

  • Panie do ćwiczeń z kolorami: apaszki, szale, pomadki/błyszczyki
  • Panowie do ćwiczeń z kolorami: kilka kolorowych koszul, kilka krawatów
  • do ćwiczeń ze strojem: strój biznesowy, dodatki

Dodatkowo zachęcamy do zabrania tych części garderoby, z którymi mają Państwo wątpliwości, jak powinny być noszone i łączone.

Zgłoszenie

1493,00 

Wyczyść
Ilość osób:
osoba
Suma netto: