Delegowanie zadań i przekazywanie informacji zwrotnej

SKU: brak Kategoria:

czyli jak przez delegowanie zadań podnieść zaangażowanie i zwiększyć samodzielność pracowników

Delegowanie zadań wymaga znacznie więcej umiejętności oraz kapitału zaufania niż wydawanie poleceń, natomiast można i warto się tego nauczyć, jeżeli chcemy doskonalić siebie, swoich pracowników oraz organizację.

Korzyści ze szkolenia:

  • dowiesz się, na jakie aspekty osobowości pracownika zwracać uwagę w kontekście przekazywania informacji
  • poznasz najważniejsze czynniki skutecznej komunikacji przełożony –podwładny
  • dowiesz się, jak najlepiej zbudować system skutecznego delegowania zadań
  • nauczysz się motywującego sposobu przekazywania informacji zwrotnej

Ten program oraz wszystkie pozostałe nasze szkolenia możemy zrealizować dla Twojej firmy jako projekty zamknięte SZKOLEŃ DOFINANSOWANYCH ZE ŚRODKÓW UE  – dowiedz się więcej, jakie są warunki

Program szkolenia

1. Najważniejsze czynniki skutecznej komunikacji przełożony –podwładny:

  • precyzja wypowiedzi, czyli:
    • fakty
    • oceny, opinie
    • osądy
  • asertywność jako podstawa konstruktywnej komunikacji
  • budowanie pozytywnego informacyjnego sprzężenia zwrotnego z uwzględnieniem odpowiedniego współczynnika M. Losady

2. Jak najlepiej zbudować system skutecznego delegowania zadań tak, aby jednocześnie działał motywująco na pracowników:

  • najważniejsze zasady skutecznego delegowania
  • stopnie swobody H. Shermana
  • delegowanie a „sprzedaż” korzyści
  • metodologia rozmowy delegującej

3. Jak w motywujący sposób przekazywać informacje zwrotne – krytyczne i pozytywne:

  • problem kary i winy w kontekście odpowiedzialności
  • techniki konstruktywnego zwracania uwagi na błędy podwładnych
  • polecenie czy pytanie motywujące
  • pochwały przy okazji krytykowania
  • czy pochwały mogą być destrukcyjne – chwalić trzeba umieć, czyli jak unikać demotywujących pochwał
  • pochwały pasywne a pochwały aktywne, czyli chwalenie z sensem

4. Osobowość pracownika w kontekście przekazywania informacji zwrotnej i delegowania zadań:

  • kogo co motywuje i jak to szybko rozpoznać
  • dopasowanie sposobu komunikowania się do typu osobowości podwładnego

Informacje o szkoleniu: