Coaching menedżerski i informacja zwrotna
czyli jak budować odpowiedzialność i zaangażowanie wśród pracowników
Prowadzący szkolenie
Małgorzata Henke
Certyfikowany trener biznesu, akredytowany coach i menedżer z wiedzą popartą dyplomem MBA Oxford Brookes University. Praktyk Racjonalnej Terapii Zachowania. Specjalista podejścia Mental Toughness, certyfikowany doradca metody MTQ48. Autorka programu rozwojowego Akademii Zmiany Nawyków.
Zobacz więcejProgram
1. Wprowadzenie do coachingu menedżerskiego i współpracy w zespole:
- Doświadczenie vs możliwości – dlaczego warto postrzegać pracowników w kontekście ich możliwości i przyszłego potencjału
- Definicja coachingu i warunków, w jakich lider może stosować coaching menedżerski
- Menedżer to nie coach – jak uniknąć pułapek i pozostać w roli, czyli coaching formalny i nieformalny
2. Kompetencje lidera w roli coacha – kształtowanie postaw:
- Od mówienia do słuchania, czyli jak stosować coaching menedżerski zamiast wydawać polecenia
- Pułapka przeszłości – jak zneutralizować destrukcyjne przekonania, które prowadzą do rozliczania przeszłości
- Postawa FEED-FORWARD – budowanie proaktywności i ukierunkowania na możliwości, rozwiązania i rozwój
- Ucieczka z Pułapki Kontroli – jak zostawiać pracownikom przestrzeń i wyzwolić w nich poczucie odpowiedzialności oraz wpływu
- Trening zmiany przekonań – wpływ myśli na działanie
3. Budowanie relacji i struktura rozmowy coachingowej, czyli jak w krótkim czasie dotrzeć do sedna:
- Zaufanie – jak je zbudować jako podstawę kapitału społecznego organizacji
- Nowy początek – jak zbudować pozytywną relację z różnymi typami pracowników
- Uzgodnij temat i cele – struktura rozmowy w modelu GROW
- Jak zaangażować rozmówcę – budowanie świadomości i wiary w siebie jako istota rozmowy coachingowej
- Plan działań, podsumowanie uzgodnień i monitoring – jak budować odpowiedzialność po stronie pracownika
4. FEED-BACK i FEED-FORWARD oraz inne techniki komunikacyjne ukierunkowane na rozwój i wzmacnianie odpowiedzialności pracownika:
- Od świadomości do umiejętności – jak pomóc innym ludziom dotrzeć do sedna
- Informacja zwrotna – jak to robić skutecznie za pomocą FEED-FORWARD, który wzmacnia poczucie odpowiedzialności, pewność siebie i innowacyjność bardziej niż tradycyjny FEED-BACK
- FEED-FORWARD – wzmacniający dialog w 4 krokach
- Słuchaj – poziomy słuchania i jak wejść na najwyższy, trening umiejętności słuchania z intencją zrozumienia
- Oddziel fakty od interpretacji – jak zbliżyć się do obiektywnego poznania, trening poszerzania perspektywy
- Pytaj – trening zadawania pytań ukierunkowanych na różne cele. Jak pytaniami wyzwolić pomysłowość i sprawić, aby pracownik stał się właścicielem rozwiązania
- Dziel się wiedzą – jak podzielić się istotnymi informacjami i doświadczeniem i nie zdominować perspektywy
5. Jak zmienić nastawienie swoje i pracownika, czyli trening mentalny:
- Rola przekonań i ich wpływ na efektywność
- Koniec z wymówkami– trening pokonywania blokad i wewnętrznych oporów, czyli jak nie poddawać się w obliczu przeszkód i trudności
- Błąd, porażka czy doświadczenie – trening zmiany myślenia w kierunku budowania zaufania do siebie i wiary we własne możliwości
- ABCD emocji – podstawy inteligencji emocjonalnej, czyli jak rozpoznać i co zrobić z emocjami takimi jak złość, gniew, strach oraz, jak wyzwolić motywację do działania
- Zarządzanie nastawieniem i emocjami w zmianie – czego się spodziewać wprowadzając zmianę i jak reagować na poszczególnych etapach cyklu zmiany
- Jak wspierać ludzi w budowaniu efektywnych nawyków – wskazówki
6. Podsumowanie czyli jak budować organizację uczącą się – przegląd strategii:
- Rozwijania mistrzostwa osobistego
- Pracy z modelami myślowymi
- Budowania wspólnej wizji
- Zespołowego uczenia się
- Rozwijania myślenia systemowego
7. Wdrożenie, czyli budujemy plan treningowy:
- Osobisty plan działania: Co zacznę – Co przestanę – Jaki będzie pierwszy krok
- Od celu do nawyku codziennego działania: jak zastosować nową wiedzę i umiejętności w praktyce zawodowej i włączyć coaching do swojego stylu przywództwa
Warunki
W CENIE SĄ ZAWARTE:
- udział w 2-dniowym szkoleniu prowadzonym przez naszego trenera – eksperta
- przedszkoleniowa ankieta badająca potrzeby uczestników oraz istotne dla nich sytuacje – do przerobienia w trakcie szkolenia
- materiały merytoryczne i piśmiennicze
- ozdobny dyplom
- lista literatury dodatkowej
- poszkoleniowy e-mentoring z trenerem i weryfikacja zadania wdrożeniowego
- prawo do nielimitowanego powtarzania tego szkolenia przez uczestnika w ramach follow-up za kwotę tylko 100 zł netto
- catering: kawy, herbaty, woda, owoce sezonowe, ciasteczka
- lunch: 2 dania, kilka zestawów do wyboru – w tym wersje wegetariańskie
MIEJSCE:
Sale naszego Centrum Szkoleniowego w Warszawie – Aninie przy ul. Sejmikowej 4 (04-602):
- dojazd PKP: SKM Stacja Wawer
- najbliższy przystanek autobusowy: „Trawiasta”
- dojazd samochodem od strony ul. Czecha lub ul. Wydawniczej, bezpłatny parking koło naszego Centrum
ORIENTACYJNY PLAN DNIA SZKOLENIOWEGO:
- 8.30 – 8.45 rejestracja uczestników
- 8.45 – 9.00 catering przed szkoleniem
- 9.00 – 10.45 część merytoryczna szkolenia
- 10.45 – 11.00 catering: przerwa kawowa
- 11.00 – 13.00 część merytoryczna szkolenia
- 13.00 – 13.45 przerwa na lunch
- 13.45 – 15.15 część merytoryczna szkolenia
- 15.15 – 15.30 catering: przerwa kawowa
- 15.30 – 16.30 część merytoryczna szkolenia
SZCZEGÓŁOWE ZASADY UCZESTNICTWA – czytaj więcej