Biznesowa Gra Symulacyjna

czyli strategiczne spojrzenie na firmę

SKU: brak Kategoria:

Biznesowa Gra Symulacyjna pomoże Ci doświadczyć, przeżyć i zrozumieć:

  • jak szacować ryzyko i zachowywać się  w sytuacjach nagłej, zaskakującej zmiany
  • jakie są praktyczne zasady funkcjonowania firmy na współczesnym rynku
  • na czym polega budowanie i realizacja strategii rynkowej i konkurencyjnej
  • jak funkcjonują przepływy finansowe w firmie usługowej i gdzie tworzą się koszty
  • kluczowe kategorie finansowe: koszty stałe i zmienne, zysk, płynność finansowa
  • jakimi kryteriami warto się kierować podejmując istotne decyzje strategiczne lub operacyjne
  • jak się skutecznie komunikować i nawiązywać współpracę

Możemy zorganizować tę grę dla Ciebie, jeżeli masz grupę min. 8 osób!

Biznesowa Gra Symulacyjna to szereg korzyści:

  • Nauczysz się podejmować decyzje w różnych sytuacjach i wielu obszarach funkcjonowania firmy:
    • strategiczne
    • marketingowe
    • sprzedażowe
    • finansowe
    • logistyczne
  • Poznasz w praktyce tajniki myślenia strategicznego podczas budowania firmy o najwyższej wartości dla udziałowców
  • Odnajdziesz się w rywalizacyjnej grze rynkowej konkurując o klientów, obniżając koszty i pilnując jakości
  • Zmierzysz się z czynnikami losowymi i nieprzewidzianymi zmianami sytuacji budując skuteczne sposoby radzenia sobie z nimi
  • Dostaniesz informację zwrotną od Trenera oraz analizę wygrywających działań i strategii
  •  … a wszystko to podczas pasjonującej, wciągającej gry-zabawy

Możesz zamówić grę specjalną dla Twojej organizacji – mamy do dyspozycji ponad 100 gotowych gier. Możemy też przygotować gry na specjalne zamówienia.

sprawdź szczegóły pod linkiem GRY W SZKOLENIACH DEDYKOWANYCH lub skontaktuj się z nami od razu i zadaj swoje pytania.

Biznesowa Gra Symulacyjna daje uczestnikom okazję do zmierzenia się z podejmowaniem następujących decyzji:

Strategicznych:

  • Ustalenie ogólnej strategii (np. decyzja, czy firma wybiera strategie typu low cost czy też chce zostać liderem pod względem obrotów itp.)
  • Wybór segmentów rynku
  • Wdrożenia nowych produktów
  • Monitorowanie trendów makroekonomicznych na rynku i dostosowywanie strategii
  • Monitorowanie wyceny giełdowej spółki i takie modyfikowanie strategii, by wartość dla akcjonariuszy stale rosła
  • Podejmowanie decyzji o ew. fuzjach i przejęciach

Marketingowych i sprzedażowych:

  • Ustalenie wielkości budżetu na marketing
  • Podział budżetu na poszczególne rynki
  • Wdrożenie niższych lub wyższych standardów obsługi klienta
  • Zakup badań rynkowych

Finansowych:

  • Przygotowywanie rocznego budżetu
  • Akceptowanie budżetu na inwestycje w logistykę i marketing
  • Rozłożenie proporcji pomiędzy koszty stałe a zmienne
  • Zaciąganie kredytów lub lokowanie wolnych środków
  • Planowanie płynności finansowej

Logistycznych:

  • Zakup floty samochodowej
  • Dzierżawa lub wykup powierzchni garażowej
  • Outsourcing samochodów lub własna flota
  • Dostosowanie struktury floty do obsługiwanego rynku

Fabuła i przebieg gry

Współczesne polskie realia biznesowe:

  • Wszyscy uczestnicy dobierani są w zespoły i wchodzą w role członków zarządu firm o charakterze usługowym – każdy zespół stanowi zarząd jednej z konkurujących na rynku firm. Każda z tych firm oferuje podobne usługi, ale może skupić swoje działania na nieco innych segmentach rynku. Oczywiście każda firma na początku gry otrzymuje określone zasoby – zarówno finansowe, jak i rzeczowe oraz ludzkie.
  • Zadaniem każdego z zespołów jest opracowanie i przeprowadzenie takiej strategii działań, by wytworzyć w swojej firmie jak najwyższą wartość dla udziałowców (czyli jak największe zyski w ciągu kilku kolejnych lat) zgodnie z podanym przez trenera sposobem wyliczania tej wartości.
  • Zespoły – zarządy, aby to osiągnąć, muszą rywalizować ze sobą na wirtualnym rynku stworzonym przez trenerów: muszą konkurować z pozostałymi zespołami (chociaż mogą też docierać do różnych grup odbiorców) w taki sposób, żeby zdobyć klientów, obniżać koszty i jednocześnie dbać o poziom jakości usług.
  • Zespoły, aby wygrać, muszą więc dobrze wyznaczyć swój zakres usług i ich poziom cenowy, potrzebują ustalić wysokość wydatków na marketing, pracowników, obsługę klienta, czy transport. W zakres ich działań wchodzi też przygotowanie budżetu i zadbanie o płynność finansową firmy w każdym z okresów jej funkcjonowania. Firmy mogą w trakcie gry korzystać z kredytów, ale muszą pamiętać także o zobowiązaniach podatkowych – jak w prawdziwym życiu!
  • Niezwykle istotne jest wypracowanie właściwej komunikacji i współpracy w ramach każdego z zespołów między jego członkami, tak żeby uwzględniając interesy reprezentowanych przez nich działów (np. finanse, marketing, czy logistyka) mieć na względzie przede wszystkim powodzenie całej firmy – czasem wynegocjowanie zbyt dużych funduszy przez jednego z członków z zespołu dla jego działu (czyli jego sukces na krótką metę) może się przyczynić do porażki całej firmy na rynku. Bardzo mocno ta część gry uczy zasad konstruktywnej współpracy wszystkich menedżerów w firmie.
  • Cały czas strategie, decyzje i działania każdego z zespołów jest konfrontowany z jednoczesnym zachowaniem zespołów z konkurencyjnych firm, czasem misternie przygotowana strategia załamuje się w kilka minut ze względu na to, co zaprezentowała konkurencja, a czasem los coś „podrzuca” – czy to jest dobre, czy złe – czy to szanse, czy zagrożenia?
  • Rynek w tej grze jest przedstawiony w formie kilku współzależnych symulacji planszowych oprócz tego  gracze mają do dyspozycji odpowiednie arkusze obliczeniowe, modele i rekwizyty obrazujące świadczone usługi, autentyczne monety (w grze w obiegu jest specjalna waluta) i inne potrzebne materiały edukacyjne.
  • Wszystkie te działania odbywają się w ramach pewnej struktury symulacji, która determinuje przebieg warsztatu, ale w żadnym stopniu nie wyznacza, ani nie ogranicza możliwych strategii czy taktyk działania.
  • Działania podejmowane przez zarządy-zespoły mają swoje odzwierciedlenie w ponoszonych przez reprezentowane firmy kosztach lub uzyskiwanych przychodach.
  • Strategie i działania uczestników są wspólnie analizowane, omawiane i podsumowywane przez trenera.

Informacje o szkoleniu: