Asertywność to nie tylko sztuka mówienia NIE. To szkolenie o sztuce dyplomacji w kontekście władzy!
Zastanawiasz się, jak stawiać granice i budować zdrowe relacje we współpracy nie unikając trudnych tematów?
Jak rozmawiać w kłopotliwych sytuacjach, by nie dopuścić do narastania konfliktów i tematów tabu?
Jak osiągać cele i dbać o swoje interesy, a jednocześnie uwolnić się od poczucia winy i frustracji?
Interesujesz się „samoobroną psychiczną”, a dodatkowo tym, jak ochronić się przed presją, agresją słowną, czy manipulacją?
Jesteś ekspertką / ekspertem w jakieś dziedzinie a cierpisz z powodu braku pewności siebie w sytuacji zewnętrznej presji?
Odpowiedzi na swoje pytania, skuteczne metody, a także sprawdzone narzędzia znajdziesz na tym szkoleniu!
Asertywność to z pewnością również najlepszy sposób reakcji w sytuacjach związanych z agresywną presją i manipulacją wywieraną na Ciebie. Daj sobie szansę i naucz się dbać o swoje granice z szacunkiem dla innych. Uwolnij się od poczucia winy, asertywnie broniąc swoich granic i w rezultacie rozmawiaj bez stresu w trudnych sytuacjach.
Naucz się stosowania w praktyce metod i technik uprzejmej stanowczości. Poznaj tajniki władzy w grach statusowych. Co wyróżnia nasze szkolenie z asertywności:
20 lat wnikliwej analizy tysięcy uczestników i setek firm, a także praktyk menedżerskich dających mierzalną poprawę funkcjonowania zespołów -> to najlepsza rekomendacja tego szkolenia.
Program szkolenia zawiera odpowiedzi na pytania dotyczące skutecznej komunikacji, dając Ci narzędzia, metody, a przede wszystkim instrukcję porozumiewania się bez poczucia winy w odpowiedzi na agresję i manipulację.
Asertywność – poza odmawianiem bez poczucia winy – to przede wszystkim zbudowanie w sobie odpowiedniej postawy, odwagi i otwartości w podejściu do ludzi w czym pomaga zestaw praktycznych metod i narzędzi.
Możesz ochronić się przed presją psychiczną i manipulacją, a także budować relacje i współpracę z otoczeniem, oparte na zdrowych zasadach. Dlatego na tym szkoleniu poznasz asertywność w praktycznym zastosowaniu w biznesie oraz w życiu prywatnym.
Asertywność w działaniu jest dla Ciebie jeśli:
Poszukujesz większej skuteczności, poczucia bezpieczeństwa, a także sensu w relacjach.
Chcesz podnieść swoją pewność siebie i uwolnić się od osłabiającego poczucia winy oraz nadmiernej odpowiedzialności.
Szukasz odpowiedzi na pytanie, jak zadbać o swoje granice zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym na wielu płaszczyznach.
Korzyści ze szkolenia, czyli co możesz osiągnąć dzięki asertywności:
Nauczysz się posługiwania zestawem kluczowych narzędzi, a dzięki temu przekazywanie informacji oraz odbieranie krytyki stanie się proste
Poznasz zasady komunikacji niezbędne dla profesjonalistów współpracujących z różnymi ludźmi
Podniesiesz swoje umiejętności porozumiewania się w najtrudniejszych sytuacjach, w których występuje duże prawdopodobieństwo narażenia na presję, odmowę i stres. Jest to bez wątpienia ważne na stanowiskach menedżerskich, przy zarządzaniu projektami, w negocjacjach, windykacji lub sprzedaży
Boisz się podejmować ryzyko konfrontacji i odpuszczasz? Dowiesz się, jak zyskać wewnętrzny spokój i pewność, a także zdemaskować agresję lub manipulację stosowaną przez innych
Nauczysz się reagować asertywnie, a w związku z tym zwiększysz swoją odporność na stres
Wydaje Ci się, że w pracy zachowujesz się asertywnie, a inni odbierają Cię, jako osobę zaborczą, która odmawia pomocy i wsparcia? To szkolenie odpowiada także na Twoje potrzeby, ponieważ nauczysz się, jak odmawiać i prosić w sposób konstruktywny – budujący współpracę – a więc bez poczucia winy!
Wzmocnij swoją odwagę i poczucie wartości, nie poddawaj się szantażowi emocjonalnemu:
Naucz się stanowczo i jednocześnie uprzejmie wyrażać swoje uczucia, postawy, a także opinie
Precyzyjniej oceniaj problemy, ludzi i relacje, aby dobrać do nich swoje właściwe zachowania
Nie bój się konfrontacji i poznaj sposoby, które w rezultacie zmniejszą odczucia niepokoju, że Twoje opinie zostaną krytycznie ocenione przez innych
Uwolnij się od potrzeby bycia osobą akceptowaną, lubianą i chwaloną przez wszystkich
Właściwie i bez paraliżującego poczucia winy zadbaj o interesy – zarówno swoje, jak i reprezentowanej przez Ciebie organizacji
Zwiększ swoje umiejętności aktywnego i stanowczego działania bez poddawania się emocjonalnym naciskom
Buduj dobre relacje i negocjuj asertywnie win-win:
Konstruktywnie rozbrajaj swoją, a przede wszystkim cudzą agresję
Rozpoznawaj manipulację i skuteczniej na nią reaguj
Dlaczego nie należy „chodzić na kompromisy”? Poznaj różnicę między konsensusem a kompromisem
Co jest faktem, obserwacją, opinią i osądem? Poznaj istotę osądów i dowiedz się, jak je rozpoznawać, a na koniec rozbrajać ich podstępną moc
Naucz się konstruktywnego przekazywania informacji zwrotne, a w związku z tym, reagowania na nią z szacunkiem do innych osób
Jak wydawać prośby i polecenia? Dowiedz się, jak asertywność zastosować w proszeniu i wydawaniu poleceń, a także jak konstruktywnie poradzić sobie z odmową. W rezultacie poprawi się jakość i trwałość Twoich relacji z innymi ludźmi.
Trenerka
Anna Podgórska
Ekspertka zarządzania, myślenia krytycznego w podejściu systemowym i skuteczności osobistej, CEO Homo Creatore. Posiada ponad 20 lat praktyki menedżerskiej, trenerskiej i doradczej, które przekłada na sukcesy swoich klientów.
Mając doświadczenie jako wykładowczyni na studiach Executive MBA na ALK i posiadając certyfikaty DISC D3, FRIS i HOGAN, pomaga optymalnie wykorzystać potencjał ludzi i zespołów.
Szkolenie prowadzone w fantastyczny sposób, ciepła, miła atmosfera, profesjonalne przygotowanie, żartobliwy sposób prowadzenia skupiający uwagę słuchaczy
Duża wiedza i poczucie humoru trenerki, super osoba! Bardzo dobrze przygotowana (sypie przykładami, jak z rękawa)
Konkretnie, bardzo precyzyjnie, duża energia i zaangażowanie, uwaga trenerki skierowana na każdego uczestnika i jego problemy.
Duża wartość to, że pracowaliśmy na przykładach każdego z uczestników, a nie "wymyślonych"
Szkolenie przeprowadzone bardzo ciekawie, wydawało mi się, że czas od 9 do 17, to zbyt długo i ostatnie godziny będą poza moją percepcją - tak nie było
Drugi raz mam szkolenie z Hanią - jak zwykle przygotowana, profesjonalna i sypiąca przykładami sytuacji i niesztampowych rozwiązań
Zrozumiałość przekazu, pozytywna energia, właściwa osoba na właściwym miejscu, łatwo i precyzyjnie przekazuje niezbędną wiedzę
Trenerka prowadzi szkolenie w sposób wyjątkowy, czuć że to jest naprawdę dobrze przemyślane i zorganizowane.
Czułem się na zajęciach wyjątkowo i dostarczona wiedza pomoże mi w przyszłości.
Świetne metody i narzędzia, które wiem, że będę stosował w życiu codziennym.
Szkolenie niezwykle profesjonalne i merytoryczne. Mnóstwo przydatnej wiedzy. Indywidualne podejście do osób szkolonych.
Program
1. Asertywność od podszewki, czyli budowanie zdrowych relacji, a nie tylko „sztuka odmawiania”:
Ile prawdy a ile mitu jest w popularnych ujęciach asertywności
Czym się różni asertywność od agresji i manipulacji
Czy można „manipulować asertywnie”?
Podstawy negocjowania WIN-WIN, czyli czym się różni KONSENSUS od KOMPROMISU?
PRAWA ASERTYWNOŚCI, czyli jak wyznaczać i dbać o swoje granice w relacji z innymi
szanse, możliwości i ograniczenia wynikające ze stosowania strategii asertywnej, a także strategii nieasertywnych
2. Konstruktywna komunikacja w asertywności – niezbędne elementy składowe:
Zasady ASERTYWNOŚCI
Z czego budujemy swoje komunikaty i jakie efekty przynosi nam rozpoznanie i właściwe stosowanie poszczególnych elementów konstrukcyjnych: Faktów, Opinii (Ocen) i Osądów
Rozpoznawanie komunikatów nie-konstruktywnych i ich zamiana na konstruktywne podstawy obrony przed manipulacją i presją psychiczną
3. Gry statusowe, czyli pozycja, władza oraz pewność siebie:
Co to są gry statusowe oraz jaki jest ich związek z władzą i poczuciem pewności siebie
Poczucie pewności siebie a poczucie wartości
Jak pokazać wysoki status w grze
Na czym polega gra na niski status
Podnoszenie i obniżanie statusu swojego i innych – sposoby oraz skutki
Podejście strategiczne i win-win w grach statusowych
4. Jak skutecznie chronić swoje prawa i interesy z poszanowaniem innych ludzi:
Różnice między ODMOWĄ nieasertywną a asertywną
Jak PROSIĆ i odmawiać asertywnie
Asertywność w wydawaniu i egzekwowaniu POLECEŃ
Jak asertywnie realizować swoje INTERESY
Możliwości wyboru zachowania w sytuacji otrzymania odmowy na prośbę
5. Poprawa relacji międzyludzkich – asertywna wymiana opinii i uczuć z ochroną przed presją i manipulacją:
Przyjmowanie OCEN negatywnych i pozytywnych
Reagowanie na różne formy KRYTYKI z atakiem psychicznym włącznie
Jak krytykować konstruktywnie
Umiejętności asertywnego chronienia siebie w sytuacji KONFLIKTOWEJ
Radzenie sobie z zachowaniami MANIPULACYJNYMI
Wyrażanie pozytywnych i negatywnych UCZUĆ i opinii
Jak radzić sobie z zakłopotaniem
6. Sztuka zwiększania skuteczności osobistej w relacjach:
Określenie typu relacji, w jakiej się znajdujemy
Strategie skutecznego prezentowania swoich potrzeb, wartości, interesów, opinii i przekonań
Asertywność w kontakcie z samym sobą – zwiększanie poczucia własnej wartości
Monolog wewnętrzny – autosabotaż lub pomoc w efektywnej realizacji celów
7. Panowanie nad emocjami i stresem w załatwianiu trudnych i konfliktowych spraw z innymi ludźmi:
Asertywna reakcja na poczucie krzywdy lub winy
Sposoby asertywnego wyrażania uczuć negatywnych, np. złości – KOMUNIKAT OD „JA”
Jak asertywnie dbać o swoje potrzeby, wartości i interesy lub interesy i wartości reprezentowanej organizacji
Asertywne negocjowanie rozwiązania problemu w sytuacji różnic z wykorzystaniem EMPATYCZNEGO ZROZUMIENIA drugiej strony
Specjalne zastosowania asertywności w różnych obszarach: kierowanie ludźmi, współpraca, windykacja, sprzedaż i obsługa klienta, negocjacje, relacje prywatne, itp.
8. Uprzejma stanowczość w Twoim życiu – plan wdrożeń i działania po szkoleniu
Dla kogo jest to szkolenie
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które chcą zwiększyć swoje umiejętności komunikacyjne i interpersonalne a szczególnie do tych, które pragną poznać tajniki budowania zdrowej współpracy na zasadach win-win.
Osobami uczestniczącymi, które szczególnie mogą skorzystać na tym szkoleniu są osoby zarządzające zespołem, prowadzące swoją działalność gospodarczą (frelancerzy) oraz współpracujące z innymi w sytuacjach różnic interesów stwarzających trudne sytuacje, zagrażające współpracy.
Udział w treningu jest okazją do poznania i praktycznego zmierzenia się z bezpośrednim, uczciwym oraz stanowczym wyrażaniem swoich uczuć, postaw i opinii w sposób respektujący uczucia postawy, opinie i prawa drugiej osoby.