Asertywność w działaniu, czyli jak rozmawiać w trudnych sytuacjach
stawiać granice i osiągać swoje cele, utrzymując dobrą współpracę z otoczeniem
Prowadzący szkolenie
Anna Podgórska
Założycielka i CEO Homo Creatore, menedżer i trener biznesu, wykładowca na studiach podyplomowych Executive MBA ALK, certyfikowany doradca metod badania potencjału ludzi i zespołów: DISC D3, FRIS i HOGAN.
Zobacz więcejAnna Podgórska
- Jako twórca strategii programowej znanej i cenionej i na rynku polskim firmy szkoleniowej, a także trener biznesu z kilkunastoletnim doświadczeniem jak mało kto zna od podszewki mechanizmy komunikacji między ludźmi, motywowania i zarządzania.
- Opracowała autorski program szkoleniowy z asertywności uwzględniający odkrycia psychologii współczesnej, poziom aktualnego rozwoju relacji społecznych i praktykę kultury organizacyjnej, a także dokonania nurtu Komunikacji Bez Przemocy M. Rosenberga
- Posiada niezwykle bogate doświadczenie zawodowe przede wszystkim jako specjalista, menedżer, wykładowca komunikacji zaawansowanej na studiach MBA w ALK i dyrektor oraz erudycyjną wiedzę, które potrafi przekazać w sposób łatwy, zrozumiały i z humorem.
- Prowadząc szkolenie w niezwykle zaangażowany sposób, płynnie wiąże wiedzę teoretyczną z praktycznymi umiejętnościami, a dodatkowo z przykładami z życia uczestników i ich organizacji, czyniąc dla nich najtrudniejsze kwestie ciekawymi i zrozumiałymi.
Opinie o szkoleniu
Szkolenie prowadzone w fantastyczny sposób, ciepła, miła atmosfera, profesjonalne przygotowanie, żartobliwy sposób prowadzenia skupiający uwagę słuchaczy
Duża wiedza i poczucie humoru trenerki, super osoba! Bardzo dobrze przygotowana (sypie przykładami, jak z rękawa)
Konkretnie, bardzo precyzyjnie, duża energia i zaangażowanie, uwaga trenerki skierowana na każdego uczestnika i jego problemy.
Duża wartość to, że pracowaliśmy na przykładach każdego z uczestników, a nie "wymyślonych"
Szkolenie przeprowadzone bardzo ciekawie, wydawało mi się, że czas od 9 do 17, to zbyt długo i ostatnie godziny będą poza moją percepcją - tak nie było
Drugi raz mam szkolenie z Hanią - jak zwykle przygotowana, profesjonalna i sypiąca przykładami sytuacji i niesztampowych rozwiązań
Zrozumiałość przekazu, pozytywna energia, właściwa osoba na właściwym miejscu, łatwo i precyzyjnie przekazuje niezbędną wiedzę
Program
1. Komunikacja i emocje w asertywności, czyli na co możesz mieć więcej wpływu i jak to zrobić:
- Mechanizmy komunikacji i ich sprzężenie zwrotne z EMOCJAMI
- Jak komunikować się świadomie, odzyskać kontrolę i w rezultacie mieć zawsze wybór
2. Asertywność od podszewki, czyli budowanie zdrowych relacji, a nie tylko „sztuka odmawiania”:
- Ile prawdy a ile mitu jest w popularnych ujęciach asertywności
- Czym się różni asertywność od agresji i manipulacji
- Czy można „manipulować asertywnie”?
- Podstawy negocjowania WIN-WIN, czyli czym się różni KONSENSUS od KOMPROMISU?
- PRAWA ASERTYWNOŚCI, czyli jak wyznaczać i dbać o swoje granice w relacji z innymi
- szanse, możliwości i ograniczenia wynikające ze stosowania strategii asertywnej, a także strategii nieasertywnych
3. Konstruktywna komunikacja w asertywności – niezbędne elementy składowe:
- Zasady ASERTYWNOŚCI
- Z czego budujemy swoje komunikaty i jakie efekty przynosi nam rozpoznanie i właściwe stosowanie poszczególnych elementów konstrukcyjnych: Faktów, Opinii (Ocen) i Osądów
- Rozpoznawanie komunikatów nie-konstruktywnych i ich zamiana na konstruktywne
podstawy obrony przed manipulacją i presją psychiczną
4. Gry statusowe, „syndrom oszusta”, pozycja i władza w kontekście asertywności i pewności siebie:
- Co to są gry statusowe i jaki jest ich związek z poczuciem pewności siebie
- Jak zaznaczać wysoki status
- Jak wygląda gra na niski status
- Podnoszenie i obniżanie statusu swojego i innych
- Syndrom oszusta – jak sobie z nim radzić
- Podejście strategiczne i win-win w grach statusowych
5. Jak skutecznie chronić swoje prawa i interesy z poszanowaniem innych ludzi:
- Różnice między ODMOWĄ nieasertywną a asertywną
- Jak PROSIĆ i odmawiać asertywnie
- Asertywność w wydawaniu i egzekwowaniu POLECEŃ
- Jak asertywnie realizować swoje INTERESY
- Możliwości wyboru zachowania w sytuacji otrzymania odmowy na prośbę
6. Poprawa relacji międzyludzkich – asertywna wymiana opinii i uczuć z ochroną przed presją i manipulacją:
- Przyjmowanie OCEN negatywnych i pozytywnych
- Reagowanie na różne formy KRYTYKI z atakiem psychicznym włącznie
- Jak krytykować konstruktywnie
- Umiejętności asertywnego chronienia siebie w sytuacji KONFLIKTOWEJ
- Radzenie sobie z zachowaniami MANIPULACYJNYMI
- Wyrażanie pozytywnych i negatywnych UCZUĆ i opinii
- Jak radzić sobie z zakłopotaniem
7. Sztuka zwiększania skuteczności osobistej w relacjach:
- Określenie typu relacji, w jakiej się znajdujemy
- Strategie skutecznego prezentowania swoich potrzeb, wartości, interesów, opinii i przekonań
- Asertywność w kontakcie z samym sobą – zwiększanie poczucia własnej wartości
- Monolog wewnętrzny – autosabotaż lub pomoc w efektywnej realizacji celów
8. Panowanie nad emocjami i stresem w załatwianiu trudnych i konfliktowych spraw z innymi ludźmi:
- Asertywna reakcja na poczucie krzywdy lub winy
- Sposoby asertywnego wyrażania uczuć negatywnych, np. złości – KOMUNIKAT OD „JA”
- Jak asertywnie dbać o swoje potrzeby, wartości i interesy lub interesy i wartości reprezentowanej organizacji
- Asertywne negocjowanie rozwiązania problemu w sytuacji różnic z wykorzystaniem EMPATYCZNEGO ZROZUMIENIA drugiej strony
- Specjalne zastosowania asertywności w różnych obszarach: kierowanie ludźmi, współpraca, windykacja, sprzedaż i obsługa klienta, negocjacje, relacje prywatne, itp.
Dla Kogo
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które chcą zwiększyć swoje umiejętności komunikacyjne i interpersonalne, lecz szczególnie niezbędne jest dla kadry kierowniczej, liderów zespołów, oraz osób współpracujących z innymi ludźmi w sytuacjach różnic interesów, które mogą być trudne dla którejś ze stron.
Udział w treningu bez wątpienia jest okazją do poznania i praktycznego zmierzenia się z bezpośrednim, uczciwym oraz stanowczym wyrażaniem swoich uczuć, postaw i opinii w sposób respektujący uczucia postawy, opinie i prawa drugiej osoby.
Warunki
W CENIE SĄ ZAWARTE:
- udział w 2-dniowym szkoleniu prowadzonym przez naszego trenera – eksperta
- przedszkoleniowa ankieta badająca potrzeby uczestników, a także istotne dla nich sytuacje – do przerobienia w trakcie szkolenia
- materiały merytoryczne i piśmiennicze
- ozdobny dyplom
- lista literatury dodatkowej
- poszkoleniowy e-mentoring z trenerem, a także weryfikacja zadania wdrożeniowego
- prawo do nielimitowanego powtarzania tego szkolenia przez uczestnika w ramach follow-up za kwotę tylko 100 zł netto
- catering: kawy, herbaty, woda, owoce sezonowe, ciasteczka
- lunch: 2 dania, kilka zestawów do wyboru – w tym wersje wegetariańskie
MIEJSCE:
Sala w Warszawie – szczegóły zostaną podane uczestnikom przed szkoleniem.
ORIENTACYJNY PLAN DNIA SZKOLENIOWEGO:
- 9.30 – 9.45 rejestracja uczestników
- 9.45 – 10.00 catering przed szkoleniem
- 10.00 – 11.45 część merytoryczna szkolenia
- 11.45 – 12.00 catering: przerwa kawowa
- 12.00 – 13.30 część merytoryczna szkolenia
- 13.30 – 14.15 przerwa na lunch
- 14.15 – 15.45 część merytoryczna szkolenia
- 15.45 – 16.00 catering: przerwa kawowa
- 16.000 – 17.30 część merytoryczna szkolenia
SZCZEGÓŁOWE ZASADY UCZESTNICTWA – czytaj więcej
Materiały do pobrania
Kartę zgłoszenia na szkolenie należy wydrukować, uzupełnić, podpisać w dwóch miejscach.
Następnie prosimy odesłać zeskanowaną kartę w wersji .pdf na adres e-mail: biuro@homocreatore.pl
Karta zgłoszenia na szkolenie otwarte - wersja do wydrukuAsertywność, czyli sztuka rozmawiania w trudnych sytuacjach - opis szkolenia w formacie .pdf do wydruku