Asertywność, czyli sztuka rozmawiania w trudnych sytuacjach

jak budować zdrowe relacje, osiągać cele i dbać o interesy

Asertywność to najlepszy sposób komunikacji w sytuacjach związanych z agresywną lub manipulacyjną presją

Asertywność prezentowana na tym szkoleniu to autorskie podejście Anny Podgórskiej, które stanowi wynik wielu lat jej doświadczeń trenerskich i menedżerskich z tysiącami ludzi i firm. To szkolenie jest więc efektem poszukiwań najskuteczniejszych metod i narzędzi komunikacyjnych bazujących na odkryciach współczesnej psychologii.

Przekonaj się, że asertywność, TO NIE TYLKO „SZTUKA ODMAWIANIA BEZ POCZUCIA WINY”!
To zbudowanie w sobie odpowiedniej postawy, odwagi i otwartości w podejściu do ludzi w czym pomaga zestaw praktycznych metod i narzędzi

Możesz ochronić się przed presją psychiczną i manipulacją  a także budować dobre relacje i współpracę z otoczeniem, oparte na zdrowych zasadach. Na szkoleniu poznasz asertywność w praktycznym zastosowaniu w biznesie oraz w życiu prywatnym.

Co zyskujesz uczestnicząc w szkoleniu:

  • Nauczysz się posługiwania zestawem kluczowych narzędzi komunikacji niezbędnych dla profesjonalistów współpracujących z innymi ludźmi
  • Zwiększysz swoje umiejętności porozumiewania się w najtrudniejszych sytuacjach, w których występuje duże prawdopodobieństwo narażenia na presję, odmowę i stres. Jest to szczególnie ważne na stanowiskach menedżerskich, przy zarządzaniu projektami, w negocjacjach, windykacji lub sprzedaży
  • Dowiesz się, jak zyskać wewnętrzny spokój i pewność oraz zdemaskować agresję lub manipulację stosowaną przez innych oraz będziesz wiedzieć, jak się w tych sytuacjach zachować
  • Poznasz sposoby na to, by uporządkować swoje relacje zawodowe i prywatne

Asertywność pomaga też wzmocnić odwagę i poczucie własnej wartości:

  • Nauczysz się stanowczo i jednocześnie uprzejmie wyrażać swoje uczucia, postawy  i opinie
  • Precyzyjniej ocenisz problemy, ludzi i relacje, aby dobrać do nich swoje właściwe zachowania
  • Poznasz sposoby na zmniejszanie odczucia niepokoju, że Twoje opinie zostaną krytycznie ocenione przez innych
  • Właściwie i bez paraliżującego poczucia winy zadbasz o interesy – zarówno swoje, jak i reprezentowanej przez Ciebie organizacji
  • Zwiększysz swoje umiejętności aktywnego i stanowczego działania

Asertywność wspiera budowanie dobrych relacji i negocjacje win-win:

  • Inspiracji dostarcza metoda KOMUNIKACJI BEZ PRZEMOCY wg Marshala Rosenberga (NVC), dzięki czemu łatwiej można docierać do prawdziwych interesów skłaniających ludzi do zachowań agresywnych, czy manipulacyjnych. Znając założenia i techniki NVC można skuteczniej rozładować emocje stanowiące paliwo konfliktu, ponieważ doprowadamy do porozumienia akceptowalnego przez obie strony
  • Poznasz istotę osądów i dowiesz się, jak je rozpoznawać i rozbrajać ich podstępną moc
  • Nauczysz się konstruktywnego przekazywania informacji zwrotnej z szacunkiem do innych osób
  • Dowiesz się, jak asertywność zastosować w proszeniu i wydawaniu poleceń oraz jak konstruktywnie poradzić sobie z odmową, dzięki temu poprawi się jakość i trwałość Twoich relacji z innymi ludźmi

⇒ Może interesuje Cię szkolenie zamknięte dla zespołu?

⇒ A może jesteś osobą prywatną, samozatrudnioną, lub współpracownikiem NGO?

Zapytaj o najlepsze rozwiązania dla Ciebie

Prowadzący szkolenie

Anna Podgórska

Założycielka i CEO Homo Creatore, menedżer, doradca i trener biznesu, wykładowca na studiach podyplomowych Executive MBA ALK, certyfikowany doradca metod badania potencjału ludzi i zespołów: THOMAS, HOGAN i FRIS

Zobacz więcej
  • Jako twórca strategii programowej znanej i cenionej i na rynku polskim firmy szkoleniowej oraz trener biznesu z kilkunastoletnim doświadczeniem jak mało kto zna od podszewki mechanizmy komunikacji między ludźmi, motywowania i zarządzania.
  • Opracowała  autorski program szkoleniowy z asertywności uwzględniający odkrycia psychologii współczesnej, poziom aktualnego rozwoju relacji społecznych i praktykę kultury organizacyjnej oraz dokonania nurtu Komunikacji Bez Przemocy M. Rosenberga
  • Posiada niezwykle bogate doświadczenie zawodowe jako specjalista, menedżer, wykładowca komunikacji zaawansowanej na studiach MBA w ALK i dyrektor oraz erudycyjną wiedzę, które potrafi przekazać w sposób łatwy, zrozumiały i z humorem.
  • Prowadząc szkolenie w niezwykle zaangażowany sposób płynnie wiąże wiedzę teoretyczną z praktycznymi umiejętnościami oraz z przykładami z życia uczestników i ich organizacji, czyniąc dla nich najtrudniejsze kwestie ciekawymi i zrozumiałymi.

Opinie o szkoleniu

Szkolenie prowadzone w fantastyczny sposób, ciepła, miła atmosfera, profesjonalne przygotowanie, żartobliwy sposób prowadzenia skupiający uwagę słuchaczy

Duża wiedza i poczucie humoru trenerki, super osoba! Bardzo dobrze przygotowana (sypie przykładami, jak z rękawa)

Konkretnie, bardzo precyzyjnie, duża energia i zaangażowanie, uwaga trenerki skierowana na każdego uczestnika i jego problemy. Duża wartość to, że pracowaliśmy na przykładach każdego z uczestników a nie "wymyślonych"

Szkolenie przeprowadzone bardzo ciekawie, wydawało mi się że czas od 9 do 17, to zbyt długo i ostatnie godziny będą poza moją percepcją - tak nie było

Drugi raz mam szkolenie z Hanią - jak zwykle przygotowana, profesjonalna i sypiąca przykładami sytuacji i niesztampowych rozwiązań

Zrozumiałość przekazu, pozytywna energia, właściwa osoba na właściwym miejscu, łatwo i precyzyjnie przekazuje niezbędną wiedzę

Program szkolenia

1. Komunikacja i emocje w asertywności, czyli na co możesz mieć więcej wpływu i jak to zrobić:

  • mechanizmy komunikacji i ich sprzężenie zwrotne z EMOCJAMI
  • jak komunikować się świadomie, odzyskać kontrolę i mieć zawsze wybór

2. Asertywność od podszewki, czyli budowanie zdrowych relacji a nie tylko „sztuka odmawiania”:

  • ile prawdy a ile mitu jest w popularnych ujęciach asertywności
  • czym się różni asertywność od agresji i manipulacji
  • czy można „manipulować asertywnie”?
  • podstawy negocjowania WIN-WIN, czyli czym się różni KONSENSUS od KOMPROMISU?
  • PRAWA ASERTYWNOŚCI, czyli jak wyznaczać i dbać o swoje granice w relacji z innymi
  • szanse, możliwości i ograniczenia wynikające ze stosowania strategii asertywnej oraz strategii nieasertywnych

3. Konstruktywna komunikacja w asertywności – niezbędne elementy składowe:

  • 5 zasad ASERTYWNOŚCI 3.0
  • z czego budujemy swoje komunikaty i jakie efekty przynosi nam rozpoznanie i właściwe stosowanie poszczególnych elementów konstrukcyjnych: faktów, opinii (ocen) i osądów
  • rozpoznawanie komunikatów nie-konstruktywnych i ich zamiana na konstruktywne
    podstawy obrony przed manipulacją i presją psychiczną

4. Jak skutecznie chronić swoje prawa i interesy z poszanowaniem innych ludzi:

  • różnice między ODMOWĄ nieasertywną a asertywną
  • jak PROSIĆ i odmawiać asertywnie
  • asertywność w wydawaniu i egzekwowaniu POLECEŃ
  • jak asertywnie realizować swoje INTERESY
  • możliwości wyboru zachowania w sytuacji otrzymania odmowy na prośbę

5. Poprawa relacji międzyludzkich – asertywna wymiana opinii i uczuć na bazie konstruktywnej KOMUNIKACJI BEZ PRZEMOCY:

  • przyjmowanie OCEN negatywnych i pozytywnych
  • reagowanie na różne formy KRYTYKI z atakiem psychicznym włącznie
  • jak krytykować konstruktywnie
  • umiejętności asertywnego chronienia siebie w sytuacji KONFLIKTOWEJ
  • radzenie sobie z zachowaniami MANIPULACYJNYMI
  • wyrażanie pozytywnych i negatywnych UCZUĆ i opinii
  • jak radzić sobie z zakłopotaniem
  • inspiracja KOMUNIKACJĄ BEZ PRZEMOCY wg Marshala Rosenberga (NVC)

6. Sztuka zwiększania skuteczności osobistej w relacjach:

  • określenie typu relacji, w jakiej się znajdujemy
  • strategie skutecznego prezentowania swoich potrzeb, wartości, interesów, opinii i przekonań
  • asertywność w kontakcie z samym sobą – zwiększanie poczucia własnej wartości
  • monolog wewnętrzny – autosabotaż lub pomoc w efektywnej realizacji celów

7. Panowanie nad emocjami i stresem w załatwianiu trudnych i konfliktowych spraw z innymi ludźmi:

  • asertywna reakcja na poczucie krzywdy lub winy
  • sposoby asertywnego wyrażania uczuć negatywnych, np. złości – KOMUNIKAT OD „JA”
  • jak asertywnie dbać o swoje potrzeby, wartości i interesy lub interesy i wartości reprezentowanej organizacji
  • asertywne negocjowanie rozwiązania problemu w sytuacji różnic z wykorzystaniem EMPATYCZNEGO ZROZUMIENIA drugiej strony
  • specjalne zastosowania asertywności w różnych obszarach: kierowanie ludźmi, współpraca, windykacja, sprzedaż i obsługa klienta, negocjacje, relacje prywatne, itp.

Grupa docelowa

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które chcą zwiększyć swoje umiejętności komunikacyjne i interpersonalne, lecz szczególnie niezbędne jest dla kadry kierowniczej, liderów zespołów oraz osób współpracujących z innymi ludźmi w sytuacjach różnic interesów, które mogą być trudne dla którejś ze stron .

Udział w treningu jest okazją do poznania i praktycznego zmierzenia się z bezpośrednim, uczciwym oraz stanowczym wyrażaniem swoich uczuć, postaw i opinii w sposób respektujący uczucia postawy, opinie i prawa drugiej osoby.

Warunki uczestnictwa »

W CENIE SĄ ZAWARTE:

  • udział w 2-dniowym szkoleniu prowadzonym przez naszego trenera – eksperta
  • przedszkoleniowa ankieta badająca potrzeby uczestników oraz istotne dla nich sytuacje – do przerobienia w trakcie szkolenia
  • materiały merytoryczne i piśmiennicze
  • ozdobny dyplom
  • lista literatury dodatkowej
  • poszkoleniowy e-mentoring z trenerem i weryfikacja zadania wdrożeniowego
  • prawo do nielimitowanego powtarzania tego szkolenia przez uczestnika w ramach follow-up za kwotę tylko 100 zł netto
  • catering: kawy, herbaty, woda, owoce sezonowe, ciasteczka
  • lunch: 2 dania, kilka zestawów do wyboru – w tym wersje wegetariańskie

MIEJSCE:

Sale naszego Centrum Szkoleniowego w Warszawie – Aninie przy ul. Sejmikowej 4 (04-602):

  • dojazd PKP: SKM Stacja Wawer
  • najbliższy przystanek autobusowy: „Trawiasta”
  • dojazd samochodem od strony ul. Czecha lub ul. Wydawniczej, bezpłatny parking koło naszego Centrum

ORIENTACYJNY PLAN DNIA SZKOLENIOWEGO:

  • 9.30 – 9.45 rejestracja uczestników
  • 9.45 – 10.00 catering przed szkoleniem
  • 10.00 – 11.45 część merytoryczna szkolenia
  • 11.45 – 12.00 catering: przerwa kawowa
  • 12.00 – 13.30 część merytoryczna szkolenia
  • 13.30 – 14.15 przerwa na lunch
  • 14.15 – 15.45 część merytoryczna szkolenia
  • 15.45 – 16.00  catering: przerwa kawowa
  • 16.000 – 17.30 część merytoryczna szkolenia

SZCZEGÓŁOWE ZASADY UCZESTNICTWA – czytaj więcej

Zgłoszenie

Wyczyść
Ilość osób:
osoba
Suma netto:
1295,00