Asertywność 3.0 w działaniu – trening efektywnej komunikacji i współpracy

czyli budowanie zdrowych relacji, osiąganie celów i ochrona granic

Asertywność 3.0 to sposób komunikowania się, dzięki któremu zrealizujesz swoje cele w sytuacji różnic interesów – dbając o relacje z drugą stroną

Asertywność 3.0 to autorskie podejście Anny Podgórskiej – CEO Centrum Homo Creatore – wynik wielu lat jej doświadczeń trenerskich i menedżerskich z tysiącami ludzi i firm – oraz poszukiwań najskuteczniejszych metod i narzędzi komunikacyjnych będących odkryciami współczesnej psychologii.

Asertywność 3.0 to nie tylko sztuka odmawiania!
To postawa, podejście do życia i ludzi a także zestaw narzędzi.

Możesz ochronić się przed potencjalną presją psychiczną i manipulacją  a także budować dobre relacje i współpracę z otoczeniem, oparte na zdrowych zasadach. Na szkoleniu poznasz asertywność w jej praktycznych zastosowaniach w biznesie oraz w życiu prywatnym.

Na treningu przekonasz się, jak zdobyć znacznie więcej umiejętności:

  • Nauczysz się posługiwania zestawem kluczowych narzędzi komunikacji niezbędnych dla profesjonalistów współpracujących z innymi ludźmi
  • Zwiększysz swoje umiejętności porozumiewania się w najtrudniejszych sytuacjach, w których występuje duże prawdopodobieństwo narażenia na presję, odmowę i stres. Jest to szczególnie ważne na stanowiskach menedżerskich, przy zarządzaniu projektami, w negocjacjach, windykacji lub sprzedaży
  • Dowiesz się, jak zyskać wewnętrzny spokój i pewność oraz zdemaskować agresję lub manipulację stosowaną przez innych oraz będziesz wiedzieć, jak się w tych sytuacjach zachować
  • Poznasz sposoby na to, by uporządkować swoje relacje zawodowe i prywatne

Asertywność 3.0 w formie dyskusji i ćwiczeń warsztatowych pomoże Ci we wzmocnieniu poczucia własnej wartości a co za tym idzie:

  • Nauczysz się stanowczo i jednocześnie uprzejmie wyrażać swoje uczucia, postawy  i opinie
  • Precyzyjniej ocenisz problemy, ludzi i relacje, aby dobrać do nich swoje właściwe zachowania
  • Poznasz sposoby na zmniejszanie odczucia niepokoju, że Twoje opinie zostaną krytycznie ocenione przez innych
  • Właściwie i bez paraliżującego poczucia winy zadbasz o interesy – zarówno swoje, jak i reprezentowanej przez Ciebie organizacji
  • Zwiększysz swoje umiejętności aktywnego i stanowczego działania

Nowocześnie rozumiana Asertywność 3.0, to także umiejętność budowania dobrych relacji i negocjowania na zasadach win-win:

  • Podstawą naszego treningu asertywności jest inspiracja metodą KOMUNIKACJI BEZ PRZEMOCY wg Marshala Rosenberga (NVC). Dzięki temu podejściu łatwiej można docierać do prawdziwych interesów oraz potrzeb skłaniających niektórych ludzi do zachowań agresywnych, czy manipulacyjnych. Znając założenia i techniki NVC można skuteczniej rozładować emocje stanowiące paliwo konfliktu i doprowadzić do porozumienia akceptowalnego przez obie strony
  • Poznasz istotę osądów i dowiesz się, jak je rozpoznawać i rozbrajać ich podstępną moc
  • Nauczysz się konstruktywnego przekazywania informacji zwrotnej z szacunkiem do innych osób
  • Dowiesz się, jak asertywność zastosować w proszeniu i wydawaniu poleceń oraz jak konstruktywnie poradzić sobie z odmową
  • Dzięki temu poprawi się jakość i trwałość Twoich relacji z innymi ludźmi

Dowiedz się więcej o zasadach ASERTYWNOŚCI 3.0 z  artykułu Anny Podgórskiej:

Asertywność w zespole projektowym, firmie i relacjach z klientami

Ten program oraz wszystkie pozostałe nasze szkolenia możemy zrealizować dla Twojej firmy jako projekty zamknięte SZKOLEŃ DOFINANSOWANYCH ZE ŚRODKÓW UE  – dowiedz się więcej, jakie są warunki

Prowadzący szkolenie

Anna Podgórska

Założycielka i CEO Homo Creatore, menedżer, doradca i trener biznesu, wykładowca na studiach podyplomowych Executive MBA ALK

Zobacz więcej
  • Jako twórca strategii programowej znanej i cenionej i na rynku polskim firmy szkoleniowej oraz trener biznesu z kilkunastoletnim doświadczeniem jak mało kto zna od podszewki mechanizmy komunikacji między ludźmi, motywowania i zarządzania.
  • Opracowała  autorski program szkoleniowy z asertywności uwzględniający odkrycia psychologii współczesnej, poziom aktualnego rozwoju relacji społecznych i praktykę kultury organizacyjnej oraz dokonania nurtu Komunikacji Bez Przemocy M. Rosenberga
  • Posiada niezwykle bogate doświadczenie zawodowe jako specjalista, menedżer, wykładowca komunikacji zaawansowanej na studiach MBA w ALK i dyrektor oraz erudycyjną wiedzę, które potrafi przekazać w sposób łatwy, zrozumiały i z humorem.
  • Prowadząc szkolenie w niezwykle zaangażowany sposób płynnie wiąże wiedzę teoretyczną z praktycznymi umiejętnościami oraz z przykładami z życia uczestników i ich organizacji, czyniąc dla nich najtrudniejsze kwestie ciekawymi i zrozumiałymi.

Opinie o szkoleniu

szkolenie prowadzone w fantastyczny sposób, ciepła, miła atmosfera, profesjonalne przygotowanie, żartobliwy sposób prowadzenia skupiający uwagę słuchaczy

duża wiedza i poczucie humoru trenerki, super osoba! Bardzo dobrze przygotowana (sypie przykładami, jak z rękawa)

konkretnie, bardzo precyzyjnie, duża energia i zaangażowanie, uwaga skierowana na każdego uczestnika

szkolenie przeprowadzone bardzo ciekawie, wydawało mi się że czas od 9 do 17, to zbyt długo i ostatnie godziny będą poza moją percepcją - tak nie było

Drugi raz mam szkolenie z Hanią - jak zwykle przygotowana, profesjonalna i sypiąca przykładami sytuacji i niesztampowych rozwiązań

Zrozumiałość przekazu, pozytywna energia, właściwa osoba na właściwym miejscu, łatwo i precyzyjnie przekazuje niezbędną wiedzę

Program szkolenia

1. Komunikacja i emocje w asertywności, czyli na co możesz mieć więcej wpływu i jak to zrobić:

  • mechanizmy komunikacji i ich sprzężenie zwrotne z EMOCJAMI
  • jak komunikować się świadomie, odzyskać kontrolę i mieć zawsze wybór

2. Asertywność od podszewki, czyli budowanie zdrowych relacji a nie tylko „sztuka odmawiania”:

  • ile prawdy a ile mitu jest w popularnych ujęciach asertywności
  • czym się różni asertywność od agresji i manipulacji
  • czy można „manipulować asertywnie”?
  • podstawy negocjowania WIN-WIN, czyli czym się różni KONSENSUS od KOMPROMISU?
  • PRAWA ASERTYWNOŚCI, czyli jak wyznaczać i dbać o swoje granice w relacji z innymi
  • szanse, możliwości i ograniczenia wynikające ze stosowania strategii asertywnej oraz strategii nieasertywnych

3. Konstruktywna komunikacja w asertywności – niezbędne elementy składowe:

  • 5 zasad ASERTYWNOŚCI 3.0
  • z czego budujemy swoje komunikaty i jakie efekty przynosi nam rozpoznanie i właściwe stosowanie poszczególnych elementów konstrukcyjnych: faktów, opinii (ocen) i osądów
  • rozpoznawanie komunikatów nie-konstruktywnych i ich zamiana na konstruktywne
    podstawy obrony przed manipulacją i presją psychiczną

4. Jak skutecznie chronić swoje prawa i interesy z poszanowaniem innych ludzi:

  • różnice między ODMOWĄ nieasertywną a asertywną
  • jak PROSIĆ i odmawiać asertywnie
  • asertywność w wydawaniu i egzekwowaniu POLECEŃ
  • jak asertywnie realizować swoje INTERESY
  • możliwości wyboru zachowania w sytuacji otrzymania odmowy na prośbę

5. Poprawa relacji międzyludzkich – asertywna wymiana opinii i uczuć na bazie konstruktywnej KOMUNIKACJI BEZ PRZEMOCY:

  • przyjmowanie OCEN negatywnych i pozytywnych
  • reagowanie na różne formy KRYTYKI z atakiem psychicznym włącznie
  • jak krytykować konstruktywnie
  • umiejętności asertywnego chronienia siebie w sytuacji KONFLIKTOWEJ
  • radzenie sobie z zachowaniami MANIPULACYJNYMI
  • wyrażanie pozytywnych i negatywnych UCZUĆ i opinii
  • jak radzić sobie z zakłopotaniem
  • inspiracja KOMUNIKACJĄ BEZ PRZEMOCY wg Marshala Rosenberga (NVC)

6. Sztuka zwiększania skuteczności osobistej w relacjach:

  • określenie typu relacji, w jakiej się znajdujemy
  • strategie skutecznego prezentowania swoich potrzeb, wartości, interesów, opinii i przekonań
  • asertywność w kontakcie z samym sobą – zwiększanie poczucia własnej wartości
  • monolog wewnętrzny – autosabotaż lub pomoc w efektywnej realizacji celów

7. Panowanie nad emocjami i stresem w załatwianiu trudnych i konfliktowych spraw z innymi ludźmi:

  • asertywna reakcja na poczucie krzywdy lub winy
  • sposoby asertywnego wyrażania uczuć negatywnych, np. złości – KOMUNIKAT OD „JA”
  • jak asertywnie dbać o swoje potrzeby, wartości i interesy lub interesy i wartości reprezentowanej organizacji
  • asertywne negocjowanie rozwiązania problemu w sytuacji różnic z wykorzystaniem EMPATYCZNEGO ZROZUMIENIA drugiej strony
  • specjalne zastosowania asertywności w różnych obszarach: kierowanie ludźmi, współpraca, windykacja, sprzedaż i obsługa klienta, negocjacje, relacje prywatne, itp.

Grupa docelowa

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które chcą zwiększyć swoje umiejętności komunikacyjne i interpersonalne, lecz szczególnie niezbędne jest dla kadry kierowniczej, liderów zespołów oraz osób współpracujących z innymi ludźmi w sytuacjach różnic interesów, które mogą być trudne dla którejś ze stron .

Udział w treningu jest okazją do poznania i praktycznego zmierzenia się z bezpośrednim, uczciwym oraz stanowczym wyrażaniem swoich uczuć, postaw i opinii w sposób respektujący uczucia postawy, opinie i prawa drugiej osoby.

Warunki uczestnictwa »

  • Szkolenie odbywa się przy ul. Sejmikowej 4 w Warszawie (Anin)
  • Cena nie obejmuje zakwaterowania

Szczegółowe zasady uczestnictwa – czytaj więcej

Zgłoszenie

Wyczyść
Ilość osób:
osoba
Suma netto:
1493,00