Psychologia

Portrety emocjonalnych szantażystów – jak ich rozpoznać w życiu zawodowym?

Szantaż emocjonalny. Te groźnie brzmiące słowa, określające sposób manipulowania drugim człowiekiem poprzez wykorzystywanie jego zależności, lęku, poczucia winy i potrzeb, budzą niepokój i przywołują na myśl liczne skojarzenia z życiem prywatnym. W bliskich […]

Anna Malarz

Potęga siły wpływu społecznego i jak ją świadomie wykorzystywać?

Wyobraź sobie, że bierzesz udział w badaniu psychologicznym. Zapraszają Cię do laboratorium, w którym znajduje się duży ekran i sześć krzeseł. Kątem oka dostrzegasz pięć innych osób i domyślasz się, że prawdopodobnie będą wykonywać […]

Anna Malarz

Rozwój

Oblicza stresu, czyli eustres i dystres w praktyce

Wyobraź sobie świat, w którym nie istnieje STRES. Jego mieszkańcy nie mają pojęcia czym jest to złożone zjawisko, które wielu przedstawicielom ludzkiego gatunku utrudnia codzienne funkcjonowanie. Zastanawiasz się nad szybką […]

Anna Malarz

Komunikacja

Asertywność pożądana, ale czy naprawdę dobrze zrozumiana i stosowana?

Asertywność stała się jedną z tych kompetencji miękkich, których oczekuje się od każdego szefa i poszukuje u pracowników. Jest jednym z najbardziej popularnych tematów szkoleniowych i umiejętnością wręcz podstawową do […]

Anna Podgórska

Rozwój

Prawo Parkinsona, czyli magiczne nożyczki czasu

Ponad pół wieku temu historyk i pisarz C. Northcote Parkinson, obserwując działanie biurokracji, sformułował spostrzeżenie, które stało się, obok zasady Pareto 80/20, najważniejszym narzędziem w praktyce zarządzania czasem. To spostrzeżenie na temat […]

Adam Namysłowski

Rozwój

Jak wydostać się z pułapki SILNEJ WOLI i skutecznie osiągnąć upragnione rezultaty

Poznaj Dawida – menedżera w dużej, dobrze prosperującej firmie. Od dwóch tygodni wprowadza do swojego życia nawyki związane z zarządzaniem sobą w czasie. Już kilkakrotnie próbował pozbyć się swoich „złych” przyzwyczajeń i być bardziej […]

Anna Malarz

O sprzedaży

Gdy więcej – to nie lepiej i ile to jest w sam raz?

Panuje powszechne przekonanie, że im większy wybór, tym lepiej dla wybierającego. Widać to szczególnie w sklepach, gdzie półki zawalone są towarami, a samych batoników mamy kilkanaście – jeżeli nie kilkadziesiąt – rodzajów. Podobna […]

Anna Podgórska